در حال بارگذاری ...
رضا دادویی در نشست خبری جشنواره تئاتر ثمر مطرح کرد

راهکار موفقیت برقراری گفتگو میان اهالی هنر است

نشست خبری نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر با حضور محمدرضا ژیان، رئیس، رضا دادویی دبیر و حامد شفیع خواه، مدیر اجرایی این جشنواره در میان جمع کثیری از هنرمندان گروه‌های نمایشی و اهالی رسانه برگزار شد. دادویی در این نشست تنها راهکار موفقیت چنین جشنواره‌هایی را برقراری گفتگو میان اهالی هنر دانست.

به گزارش ایران تئاتر در نخستین نشست خبری نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر دکتر رضا دادویی طی حکمی دکتر حامد شفیع خواه را به‌عنوان مدیر اجرایی این جشنواره منصوب کرد.

در ابتدای این نشست محمدرضا ژیان مؤسس و رئیس جشنواره به بیان تاریخچه و آمار و استقبال دوره‌های قبلی جشنواره پرداخت و اینکه طی این سال‌ها بدون هیچ کمک مالی ارگان دولتی و خصوصی این جشنواره توانسته محبوبیت خودش را بین هنرجویان و دانشجویان تئاتر باز کند و تنها سرمایه ثمر همین محبوبیت است و ابراز امیدواری نمود در این دوره با توجه به حضور دکتر رضا دادویی به‌عنوان دبیر، جشنواره امسال حرفه‌ای‌تر از سال‌های گذشته به کار خود ادامه دهد.

در ادامه نشست دکتر رضا دادویی به بیان مسائل پیرامون اهداف و برنامه‌ریزی‌های نهمین دوره جشنواره تئاتر ثمر پرداخت و ضمن تشکر از حضور پرشور گروه‌ها در این نشست، خواهان تعاملی هر چه بیشتر میان شرکت‌کنندگان و دبیرخانه شد. وی که اشاره‌ای نیز به عدم‌حمایت نهادها و سازمان‌ها نمود، تنها راهکار موفقیت چنین جشنواره‌هایی را برقراری گفتگو میان اهالی هنر دانست.

در بخش بعدی، حکم مدیریت اجرایی جشنواره به دکتر حامد شفیع خواه از طرف دبیر جشنواره تقدیم شد. شفیع خواه نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور گروه اجرایی، تولید محور بودن جشنواره ثمر را از نقاط قوت چنین جشنواره‌ای در قیاس با جشنواره فجر دانست.

حامد شفیع خواه مدرس، کارگردان و بازیگر تئاتر است و سابقه دبیری جشنواره‌های نمایش‌های بی‌کلام، پودس، بدن و بیان و استعدادیابی را در پرونده اجرایی خود دارد.

بخش پایانی جلسه نیز به پرسش و پاسخ پیرامون برنامه‌ریزی و امکانات و شرایط پیش روی جشنواره و طریقه بازبینی آثار گذشت و خبرنگاران و شرکت‌کنندگان سؤالات خود را در خصوص این موارد مطرح کردند.

نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر از ۹ لغایت ۱۸ اسفندماه سال جاری در عمارت نوفل‌لوشاتو برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با سوران احمدی، کارگردان نمایش «سیزن سه»

تئاتر شقاوت؛ نیشتری که برای سلامتی جامعه لازم است
گفت‌وگو با سوران احمدی، کارگردان نمایش «سیزن سه»

تئاتر شقاوت؛ نیشتری که برای سلامتی جامعه لازم است

سوران احمدی، کارگردان نمایش «سیزن سه» براین باور است که تئاتر به ویژه تئاتر شقاوت، مانند نیشتر پزشکی است که درد دارد اما برای سلامتی، شادابی و حال خوب لازم است.

|

«مافیای روباه‌ها» تمدید شد

«مافیای روباه‌ها» تمدید شد

نمایش «مافیای روباه‌ها» به کارگردانی امید بنکدار که در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه است، به مدت ۱۰ شب دیگر تمدید شد.

|

نظرات کاربران