در حال بارگذاری ...
از 17 دی‌ماه

«رکوئیم برای یک راهبه» در مهرگان به صحنه می‌رود

نمایش «رکوئیم برای یک راهبه» به کارگردانی روزبه اختری در تماشاخانه مهرگان به صحنه می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر نمایش «رکوئیم برای یک راهبه» نوشته آلبر کامو جدیدترین تولید گروه تئاتر «ما» است که روزبه اختری آن را برای اجرا در تماشاخانه مهرگان آماده می‌کند.
«رکوئیم برای یک راهبه» از ۱۷ دی‌ماه در تماشاخانه مهرگان به روی صحنه رود. در توضیح نمایش «نمایش رکوئیم برای یک راهبه» آمده: این نمایش برای کارگردان تجربه‌ای جدید در فضایی متفاوت است. متنی باشکوه و کمتر شناخته‌شده از آلبر کامو که در داستانی جنایی به مفاهیم فلسفی و هستی شناسانه می‌پردازد.
روزبه اختری کارگردان نمایش «رکوئیم برای یک راهبه» فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۸۰ در تئاتر شهر با بازی در نمایش «آه مریم مقدس» با کارگردانی نصرالله قادری شروع کرد. او دوره‌دیده کارگاه آزاد بازیگری امین تاریخ و فارغ‌التحصیل کارشناسی کارگردانی سینما کارگردانی است.
اختری بعد از سال‌ها فعالیت در عرصه بازیگری و بازی در نمایش‌هایی چون: شاخه نبات (تالار وحدت) تنهایی پرهیاهو (ایرانشهر) سکوتی با سه‌نقطه (ایرانشهر) داستان آن کلات (تالار وحدت) سیزیف و مرگ (سالن انتظامی) کابوس‌ها و خون (محراب) پوتین‌ها (تئاتر شهر) و... درزمینهٔ کارگردانی با نمایش «پیراهن» فعالیت کارگردانی خود را شروع و نمایش‌هایی چون «ایستادن بر فراز یک اتفاق»، «کابوس‌های خون»، «اعصاب کجای آدم»، «سرزمین تهی سران» را در سالن‌های محراب، سپند، مولوی، مهرگان، دیوار چهارم در کار خود ثبت کرد و حالا با نمایش
به‌زودی اسامی عوامل این نمایش اطلاع‌رسانی می‌شود.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان و بازیگر «رکوئیم برای یک راهبه»

محسن علیمحمدی: اجرای ژنرال برای‌مان آرزو شده است
گفت‌وگو با کارگردان و بازیگر «رکوئیم برای یک راهبه»

محسن علیمحمدی: اجرای ژنرال برای‌مان آرزو شده است

محسن علیمحمدی که نمایش «رکوئیم برای یک راهبه» را این روزها در تماشاخانه اهورا روی صحنه دارد، می‌گوید آرزو به‌دل مانده است تا پیش از آغاز اجرای عمومی کارش، با آسودگی خیال در سالن، تماشاگر اجرای ژنرال آن اثر باشد.  

|

«رخساره» به خانه نمایش مهرگان می‌رود

«رخساره» به خانه نمایش مهرگان می‌رود

نمایش «رخساره» نوشته میثم عباسی، کارگردانی علی برجی و تهیه کنندگی مژده گیوه‌کی از پنجشنبه 5 بهمن، هرشب ساعت 19 در خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود.

|

نظرات کاربران