در حال بارگذاری ...
از 15 دی‌ماه

«خرس» در مهرگان به صحنه می‌رود

نمایش «خرس» به کارگردانی کیوان ظهرابی در تماشاخانه مهرگان به روی صحنه می رود.

به گزارش ایران تئاتر نمایش «خرس» بر اساس نمایشنامه آنتوان چخوف از ۱۵ دی تا اول بهمن ماه سال جاری در تماشاخانه مهرگان به کارگردانی کیوان ظهرابی به روی صحنه می رود.
در این نمایش لیلی صبری،نیما قربان زاده،فرید گلریز،لاله حشمت پسند،نیما نیکمنش،عرفان سیف الهی،الیکا تصدیقی و محمد سعوه به ایفای نقش میپردازند.
در خلاصه این نمایش آمده است: «خرس» مثل سایر آثار چخوف نگاهی عمیق به روابط انسانی  دارد. زن و مرد با تمام پیچیدگی و در عین  خود سادگی وجودی خویش با ظرافتی بی نظیر در این نمایش در کنار هم بار دراماتیک قصه را به دوش می کشند. کاوش در روابط فی ما بین زن و مرد از دیرباز دستمایه بزرگان ادب جهان بوده و شاهکارهای بسیاری بر این اساس خلق شده که بی شک خرس یکی از زیباترین این آثار است. ریتم وتمپوی مناسب، شخصیت پردازی به جا و منطقی، کنش و واکنش های معقول تاثیرگذار در لفافه‌ای از طنز از شاخصه‌های اصلی این متن نمایشی است. گروه نمایشی آک‌ کوشیده است در کمال وفاداری به اصل متن نمایشی،محوریت رویدادها را بین کاراکتر زن و مرد تقسیم کند و تساوی بین حقوق این دو رکن اساسی بشریت را با نگاهی طنازانه به چالش بکشد.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با نگین ضیایی، کارگردان نمایش «سه خواهر»

کلاژهایی که در ذهن مخاطب، داستان روایت می‌کند
گفت‌وگو با نگین ضیایی، کارگردان نمایش «سه خواهر»

کلاژهایی که در ذهن مخاطب، داستان روایت می‌کند

نگین ضیایی، کارگردان نمایش «سه خواهر» که در تالار مولوی روی صحنه خواهد رفت، می‌گوید این نمایشنامه و اجرا بر اساس ایده کلاژ و نقاشی شکل‌ گرفته و تکنیکی مؤثر در نمایش «سه خواهر» است و در طول نمایش انگار کلاژی را می‌بینیم که در ذهن مخاطب داستانی را روایت می‌کند.

|

«رخساره» به خانه نمایش مهرگان می‌رود

«رخساره» به خانه نمایش مهرگان می‌رود

نمایش «رخساره» نوشته میثم عباسی، کارگردانی علی برجی و تهیه کنندگی مژده گیوه‌کی از پنجشنبه 5 بهمن، هرشب ساعت 19 در خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود.

|

نظرات کاربران