در حال بارگذاری ...
در سلسله نشست‌های شنبه‌های خانه هنر کاج

«نایب سرخی ها» نقد و بررسی شد

در ادامه سلسله نشست های شنبه‌های خانه هنر کاج نقد و بررسی پیرامون نمایش «نایب سرخی ها» به کارگردانی لیلی عاج در مجموعه خانه هنر کاج برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر در ادامه سلسله نشست های رایگان و تخصصی شنبه های خانه هنر کاج ، شنبه شب گذشته گپ و گفت و نقد و بررسی پیرامون نمایش " نایب سرخی ها " به کارگردانی لیلی عاج و تهیه کنندگی حسام الدین مختاری در مجموعه خانه هنر کاج با حضورعوامل و با همراهی رضا آشفته منتقد مطرح تئاتر کشور برگزار شد.
رضا آشفته در ابتدای جلسه نمایش نایب سر خی ها را نمایشی قابل قبول عنوان کرده و از آن به عنوان نمایشی دوست داشتنی یاد نمود. این منتقد با سابقه ی تئاتر ، لیلی عاج را به عنوان هنرمندی دغدغه مند که به اجتماع خود واکنش نشان می دهد ، معرفی کرد. همچنین وی ویژگی های هنری عاج را برشمرد که از آن جمله به شناخت کافی از آدمهای جامعه اشاره کرد. به زعم رضا آشفته ؛ لیلی عاج هنرمندی ست که به آنچه خلق می نماید باور دارد و هنرش برآمده از جامعه است.
آشفته با تمجید از گروه نایب سرخی ها و به خصوص خانم عاج نویسنده و کارگردان اثر ، نقد را امکان پیشرفت برای هنرمند دانست. او همچنین به بررسی شخصیت ها در نمایش پرداخت و تفاوت کنش ها در شخصیت ها را مرتبط با تفاوقت اقشار دانست. مطالعه و زیست دو راه برای شناخت کاراکتر از جمله ی راه های منتهی به خلق شخصیت است که به زعم این منتقد تئاتر در آثار خانم عاج و به خصوص نایب سرخی ها به شکل قابل قبولی رخ داده است.
در ادامه لیلی عاج با اشاره به سبک واقع گرایانه ی نمایش نایب سرخی ها ، شرایط دوره های آموزش و تمرین هنرجویان خود که بازیگران نمایش بودند را تشریح نمود.
نمایش نایب سرخی ها از دل کارگاه از ایده تا اجرای لیلی عاج در مجموعه  خانه هنر کاج شکل گرفته و بازیگران این اثر از هنرجویان همان کارگاه هستند. رضا آشفته با تمجید از آنچه در این اثر رقم خورده است ؛ این نمایش را قابل اعتنا توصیف نمود.
اجرای نمایش نایب سرخی ها تا سیزدهم دی ماه هر شب ساعت 21 در تماشاخانه شانو ادامه خواهد داشت.




نظرات کاربران