در حال بارگذاری ...
از سوی گروه سه نفره داوری

نتایج مرحله نخست مقالات رادی شناسی  اعلام شد

گروه داوری بخش مسابقه مقالات رادی شناسی دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی پس از بررسی ۱۸ چکیده مقاله ارسالی برای حضور در این بخش، تعداد ۷ چکیده مقاله را برای حضور در مرحله نهایی جشنواره انتخاب کرد.

به گزارش ایران تئاتر، اعضای تیم داوری بخش مقالات رادی شناسی متشکل از دکتر شهرام زرگر، دکتر بهرام جلالی پور و آرش رادی پس از بررسی کامل محتوای 18 چکیده مقاله ارسالی به جشنواره، تعداد 7 چکیده را برای حضور در مرحله نهایی جشنواره به قرار زیر انتخاب کرد.

۱- بررسی انتقادی نمایشنامه‌های اکبر رادی با رویکرد «تقلیل پیدارشناسانه» بر مبنای نظرات ادموند هوسرل و با مطالعه‌ موردی نمایشنامه‌ "شب روی سنگفرش خیس" و مرگ در پاییز (محمد اوحدی حائری).

۲- هویت اجتماعی در نمایشنامه‌های اکبر رادی بر مبنای نظریه‌ ریچارد جنکینز (لیلی عاج).

۳- تحلیل ساختاری پایان‌بندی نمایشنامه‌های اکبر رادی ‌و برایان فریل بر مبنای الگوی روایت ویلیام لباو (لیلی عاج).

۴- بررسی مفهوم «بازاندیشی شخصی» در نمایشنامه‌های اکبر رادی بر مبنای نظرات اولریش بک و با مطالعه‌ موردی نمایشنامه‌های «روزنه‌ی آبی»، «مرگ در پاییز» و «پلکان» (محمد اوحدی حائری).

۵- تحلیل نظام نشانه‌شناختی گفت‌وگو در نمایشنامه‌های «صیادان» و «در مه بخوان» اکبر رادی (محمدرضا رسولی و پریسا کیومرثی).

۶- تحلیل مضامین طبقاتی در گذار از فئودالیسم روستایی به سرمایه‌داری شهری در نمایشنامه‌ «لبخند باشکوه آقای گیل» (مجید دیندار).

۷- نشانه‌شناسی مرگ در بررسی تطبیقی میان دو نمایشنامه‌ «مرگ در پاییز» اثر اکبر رادی و «مرگ فروشنده» اثر آرتور میلر (حامد امان‌پور قرایی).

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، پذیرفته شدگان مرحله نخست داوری فرصت دارند تا پایان وقت اداری روز سه شنبه ۱۷ دی ماه ۹۸  اصل مقالات خود را با عناوین یادشده  به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند .

لازم به ذکر است: اطلاع رسانی به پژوهشگران منتخب اولیه، یک روز پس از جلسه داوری مرحله نخست مقالات رادی شناسی  در تاریخ 25 آذر ماه سال جاری انجام شده است .

  لازم به ذکر است: دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی از ۲۵ دی ماه سال جاری به مدت چهار روز با دبیری بهزاد صدیقی با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی و مشارکت  شورای اسلامی شهر تهران، فرهنگسرای سرو،اداره کل هنرهای نمایشی رادیو (رادیو نمایش) و شرکت تبلیغاتی جارچی در تهران برگزار می‌شود. 

 




مطالب مرتبط

شانزدهمین سال جاودانگی اکبر رادی

شانزدهمین سال جاودانگی اکبر رادی

مؤسسه‌ فرهنگی هنری اکبر رادی، در پیامی به مناسبت سالگرد درگذشت این نمایشنامه‌نویس که هم‌زمان با زادروز بهرام بیضایی است، از این دو هنرمند بزرگ عرصه هنرهای نمایشی کشور یاد کرد.

|

نظرات کاربران