در حال بارگذاری ...
با پخش ویژه برنامه‌های زنده

رادیو نمایش سوگوار «سردار دل ها» شد

درپی شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، رادیو نمایش با پخش ویژه برنامه های زنده و نمایش های جدید رادیویی، یاد و خاطره آن شهیدبزرگوار را گرامی می‌دارد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، ضبط نمایش های «سردار دل ها»، «قهرمان البوکمال»، «مثل صاعقه» و «علمدار» به کارگردانی ایوب آقاخانی در رادیو نمایش آغاز شده که در روزهای آینده به صورت همزمان از رادیو نمایش و سایر شبکه های رادیویی پخش خواهد شد.
نمایش «سردار دل ها» که اکبر خرد چشم آن را نوشته است داستان جوان مدافع حرمی است که در حال جنگ با داعش در سوریه است و آرزوی دیدار با سردار سلیمانی را دارد.
نمایش «قهرمان البوکمال» نوشته سهیلا خدادادی درباره نقش اثر گذار شهید سردار سلیمانی در آزاد سازی البوکمال به عنوان یکی از مهمترین پایگاه های داعش در سوریه است.
نمایش «مثل صاعقه» نیز درباره نقش شهید سردار سلیمانی در آزاد سازی شهر حلب و آزاد سازی شهر دیرالزور است که نویسندگی آن را سهیلا خدادادی بر عهده دارد.
همچنین نمایش «علمدار» به داستان نقش برآب شدن ترور سردار سلیمانی در روز تاسوعا و عاشورای سال 98 می پردازد و مجید حیدری نویسنده آن است.
این آثار با هنرمندی احمد گنجی، محمدرضا قلمبر، بهرام سروری نژاد، محمد رضا علی، مجتبی طباطبایی، محمد مجدزاده و به کارگردانی ایوب آقاخانی، تهیه کنندگی اشرف السادات اشرف نژاد، صدابرداری حیدر صفدری و افکتوری محمدرضا قبادی فر در حال تولید در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو است که پس از ضبط به صورت همزمان از رادیو نمایش و سایر شبکه های رادیویی پخش خواهد شد.
بر اساس این خبر، برنامه های زنده رادیویی «به شرط زندگی»، «گیومه» و «استودیو هشت» نیز به ترتیب در ساعت های 7صبح،9 صبح و 18 عصر به صورت ویژه به شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی می پردازند.
همچنین نمایش های «بربلندای جولان»، «طلوعی دیگر»، «متولد ماه آبان»، «راه بی پایان»، «جاده های خلوت جنگ»، «بر بلندای تپه حب»، «سرداران شهید»، «بال های خیس»، «محله ما»، «خاک ها سرباز هستند»، «یادت باشد»، «از پس ابری روشن»، «همخانه»، «مردان هور»، «سلام بر ابراهیم» و کتاب صوتی «دیدار پس از غروب» نیز به همین مناسبت از رادیو نمایش و سایر شبکه های رادیویی پخش می شود.
گفتنی است کتاب صوتی «ذوالفقار» که بُرش هایی از خاطرات شفاهی شهید سردار حاج قاسم سلیمانی نوشته علی اکبر مزد آبادی است با گویندگی میرطاهر مظلومی، محمد رضاعلی، نگین خواجه نصیر، مجتبی طباطبایی و مهدی طهماسبی به روی آنتن رادیو نمایش می رود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران