در حال بارگذاری ...
داود فتحعلی بیگی در گفت‌وگو با ایران تئاتر

سردار سلیمانی مالک اشتر زمان خود بود

داود فتحعلی بیگی در گفت‌وگو با ایران تئاتر در واکنش به فقدان سردار قاسم سلیمانی گفت: او دقیقاً در همان جایگاهی ایستاده بود که مالک اشتر در در دوران صدر اسلام ایستاده بود.

داود فتحعلی بیگی نویسنده، کارگردان و پژوهشگر تئاتر به دنبال شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و در واکنش به فقدان این شهید والامقام به ایران تئاتر گفت: خبر بسیار دردناک و تکان دهنده ای بود. البته از همان موقع که آمریکایی ها به پایگاه های نیروهای مردمی عراق حملاتی را صورت دادند، حدس می زدم که سوءقصدهایی هم بر علیه فرماندهان ما برنامه ریزی کنند. در واقع این همان سیاست حذف و ترور شخصیت های کلیدی و تاثیرگذار نهضت ها و جریان های انقلابی و نیروهای محور مقاومت است که رژیم صهیونیستی سال ها است در دستور کار خود قرار داده است. این بسیار وقیحانه است که آمریکایی ها با این میزان از وقاحت و بر خلاف مناسبات بین المللی دست به چنین اقدام شنیعی زده اند.

این هنرمند شناخته شده حوزه نمایش های آئینی و سنتی در ادامه سخنانش نیز در خصوص جایگاه و ابعاد شخصیتی این فرمانده مقتدر و محبوب بیان کرد: وقتی خبر ناگوار و تکان دهنده شهادت سردار قاسم سلیمانی را شنیدم، همان احساس به من دست داد که واقعه  شهادت مالک اشتر را در کتاب های تاریخ می خواندم. به نظر من جایگاه سردار سلیمانی در دفاع از مسلمین و مظلومین کمتر از مالک اشتر نبوده است و او دقیقاً در همان جایگاهی ایستاده بود که مالک اشتر در در دوران صدر اسلام ایستاده بود. می دانید که شهادت مالک اشتر نیز از طریق یکی از دست نشاندگان معاویه و به دنبال توطئه و دسیسه چینی مذبوحانه ای صورت گرفت و امروز نیز می بینیم که شر اندیشان و بدخواهان چگونه همین اعمال شریرانه را در برابر یکی دیگر از مدافعان و حامیان مسلمین و مظلومین تکرار می کنند.امیدوارم پروردگار متعال روح او را شاد و علو درجات را شامل حال او کند که قطعاً چنین نیز خواهد بود. لبخندی که در عکس مشهور سردار قاسم سلیمانی می بینیم به وضوح مشخص می کند که چقدر از ملاقات با فرشتگان الهی خرسند و خشنود است.

فتحعلی بیگی در بخش پایانی سخنانش نیز در خصوص لزوم شناخت و زنده نگهداشتن طریق و شیوه سلوک بزرگمردانی چون سردار قاسم سلیمانی اظهار کرد: در ارتباط با فقدان تاسف بار این شخصیت برجسته و جایگاه ارزشمند او، باید مسیر و طریقی را که سردار سلیمانی با اقتدار و صلابت در آن قدم برداشت مورد توجه و شناخت قرار داد. باید مکتبی را که که چنین دلاور مردانی را تربیت می کند. به ویژه در آثار هنری مان باید به سمت نشان دادن این دلاوری ها و ارزش هایی که منجر به فدا شدن جان های ارزشمند و شهادت در راه وطن می شود؛ ارزش هایی که ما را وطن دوست بار می آورد، به طوری که در این مسیر از هیچ فداکاری و جانفشانی دریغ نکنیم. به باور من سردار قاسم سلیمانی در چنین طریقی سرآمد بود و الگویی مثال زدنی و ماندگار از حق خواهی و ظلم ستیزی را از خود به یادگار گذاشته است که می تواند برای همه ما سرمشق قرار بگیرد.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران