در حال بارگذاری ...
سیروس همتی در گفت‌وگو با ایران تئاتر

این شهید والا مقام را سردار امنیت می‌نامم

سیروس همتی در گفت‌وگو با ایران تئاتر در واکنش به فقدان سردار قاسم سلیمانی گفت: امنیت و آسایشی را که امروز در فضای عمومی جامعه مان شاهد هستیم، شخصاً حاصل رشادت ها و جانفشانی های شخصیتی می دانم که به زعم خودم از او با عنوان «سردار امنیت» نام می برم.

سیروس همتی نویسنده و کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون تئاتر به دنبال شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و در واکنش به فقدان این شهید والامقام به ایران تئاتر گفت: آن روز را به خاطر می آورم که یک گروه تروریستی با حمله و بمب گذاری به ساختمان مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر امام خمینی برای ساعت هایی آرامش نقاطی از شهر را بر هم زده بودند و در این ساعت ها چهره های نگران خانواده ها و زنان و به ویژه کودکانی را می دیدیم که از انچه اطرافشان می دیدند مضطرب شده بودند. می خواهم بگویم امنیت و آسایشی را که امروز در فضای عمومی جامعه مان شاهد هستیم، شخصاً حاصل رشادت ها و جانفشانی های شخصیتی می دانم که به زعم خودم از او با عنوان «سردار امنیت» نام می برم.

این هنرمند در ادامه سخنانش درباره منش و سلوک فردی سردار سلیمانی بیان کرد: افتخار این را داشتم که یک بار و از نزدیک شاهد یکی از جلوه های شخصیتی سردار سلیمانی باشم و آن هنگامی بود که در بازگشت از سفری به خوزستان پس از سیلی که در این منطقه آمده بود، در پرواز هواپیما به سوی تهران متوجه شدم که سردار آرام و بی سرو صدا  وارد هواپیما شد و بر صندلی خود نشست. وقتی مهمانداران هواپیما سعی کردند تا حضور سردار را به مسافران اعلام کنند، او با خشوع و خضوع هر چه تمام تر این اجازه را نداد و این نشانه ای از تواضع و فروتنی سردار سلیمانی بود که همانگونه که می دانیم از هرگونه فخر فروشی و خودنمایی پرهیز می کرد.  واقعیت امر این است که سردار سلیمانی چه در زمان حیات و اکنون که به درجه رفیع شهادت نائل شده از محبوب ترین شخصیت ها برای من بوده و خواهد بود. او به عنوان یک مبارز و یک هموطن همواره در دل ما جای خواهد داشت. اکنون هم شاهد هستیم که شهادت این بزرگمرد همدلی و اتفاقی را میان آحاد جامعه و جناح های مختلف سیاسی شکل داده است. امیدوارم این همدلی ها از این پس تداوم داشته باشد و با گذشت زمان مجدداً شاهد اختلافات در گروه های اجتماعی و سیاستمداران باشیم. شخصاً بسیار متاسف خواهم شد اگر شاهد این باشم که دوباره چنین اختلاف هایی بروز پیدا کند که نتیجه ای جز شکاف و اختلاف میان مردم ما را در پی نخواهد داشت.

این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در بخش پایانی سخنانش نیز تصریح کرد: اگرچه شخصیت وارسته ای چون سردار قاسم سلیمانی نیازی به هیچ بزرگداشت و تشریفاتی ندارد، اما معتقدم از امروز به بعد که فقدان این شخصیت بزرگ را شاهد هستیم، نام و یاد او سرلوحه آن دسته از فعالیت های فرهنگی و هنری کشور باشد که همچون جشنواره های دفاع مقدس و مقاومت با خاطره رشادت ها و  فداکاری های شخصیت های ارزشمندی چون سردار قاسم سلیمانی گره خورده است. این حداقل کاری خواهد بود که در بزرگداشت و قدردانی از بزرگمردی چون سردار قاسم سلیمانی می توانیم انجام بدهیم.   




مطالب مرتبط

یادداشت سیروس همتی در اهمیت جشنواره‌های استانی

تئاتر استان‌ها، پتانسیل جهانی شدن دارد
یادداشت سیروس همتی در اهمیت جشنواره‌های استانی

تئاتر استان‌ها، پتانسیل جهانی شدن دارد

سیروس همتی: باوجود این‌که آثار حاضر در سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استانی چهارمحال‌وبختیاری یا بهتر است بگویم، تئاتر بام ایران، از نظر تعداد محدود بودند اما خوشبختانه تمامی آن‌ها از نظر کیفی بسیار ...

|

گفت‌وگو با داور سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری

سیروس همتی: جای تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره‌های استانی خالی است
گفت‌وگو با داور سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری

سیروس همتی: جای تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره‌های استانی خالی است

داور سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری با اشاره به خالی بودن جای تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره‌های تئاتر استانی گفت: سرمایه‌گذاری و ارائه آموزش در این حوزه به دلیل اهمیت بُن‌مایه تئاتر کودک و نوجوان و ضرورت پشتوانه‌سازی برای آینده تئاتر لازم است.

|

نظرات کاربران