در حال بارگذاری ...
شرح کامل واکنش های مستند ساز برنده اسکار به شهادت قاسم سلیمانی

خواهش مایکل مور از رهبر انقلاب

ایران تئاتر- ارغوان اشتری : مایکل مور مستندساز برنده اسکار از روزی که حمله پهبادی دولت آمریکا به دستور شخص دونالد ترامپ به شهادت سردار قاسم سلیمانی منتهی شد در سلسله پست‌هایی به این موضوع پرداخته است. او در اولین پست خود عکسی از نقشه جغرافیای ایران و پایگاه های نظامی آمریکایی منتشر کرد و در توضیح روی این عکس به کنایه نوشته شده:ایران جنگ می‌خواهد! ببیند چقدر  نزدیک کشورشان را به پایگاه های نظامی ما قرار دادند.

مایکل مور مستندساز برنده اسکار از روزی که حمله پهبادی دولت آمریکا به دستور شخص دونالد ترامپ به شهادت سردار قاسم سلیمانی منتهی شد در سلسله پست‌هایی به این موضوع پرداخته است. او در اولین پست خود عکسی از نقشه جغرافیای ایران و پایگاه های نظامی آمریکایی منتشر کرد و در توضیح روی این عکس به کنایه نوشته شده: ایران جنگ می‌خواهد! ببیند چقدر  نزدیک کشورشان را به پایگاه های نظامی ما قرار دادند.
او در پستی دیگر عکس قاسم سلیمانی را منتشر کرد و در توضیح این عکس نوشت: آیا این مرد را می شناسید؟می دانستید دشمن شماست؟چی؟ هرگز نامش را نشنیده اید؟ اما از پایان امروز به شما یاد خواهند داد که از او متنفر باشید.خوشحال خواهید بود که ترامپ او را به قتل رساند! هر کاری را که به شما گفته اند انجام خواهید داد.آماده باشید دختران و پسران تان را به جنگ بفرستید.»

او در پستی دیگر به داستانی از انجیل پرداخت و ایرانی‌ها را ستایش کرد:« سه مرد عاقل(فرزانه)،مجوس، از غرب ایران بودند. داستان به روشی که روایت شده، این سه مرد شرقی هدایایی از جنس طلا،  از   صنوبر و از گیاه مر برای نوزادعیسی مسیح آوردند. باید لحظه‌ زیبایی بوده باشد.
حالا پیروان نوزاد عیسی مسیح این لطف را 1953 سال بعد جبران کردند. نخست کودتایی برای براندازی نخست وزیر ایران طراحی کردند که دموکراتیک انتخاب شده بود. سپس او را با دیکتاتوری ظالم، شاه ایران جایگزین کردند. بتدریج مردم علم طغیان برافراشتند و شاه را سرنگون کردند. سپس آمریکایی های پیروان مسیح به صدام حسین-که از ایرانی‌ها تنفر داشت- سلاح کشتار جمعی(شامل سلاح شیمیایی) در سال های 1980 دادند تا عراق بتواند به ایران حمله کند و میلیون‌ها ایرانی را بکشد. بعد آمریکایی های مسیحی  تصمیم گرفتند به متحد سابق خود عراق حمله کنند، آنجا را تسخیر کردند، باری دیگر ایران مورد تهدید قرار گرفت.

.
چند سال بعد رئیس جمهور آمریکا که از پایگاه تعلیمات انجیلی اش تقویت می شود، توافق هسته ایی با ایران را پاره می‌کند و تحریم‌هایی را علیه ایران وضع می‌کند تا زندگی را برای مردم ایران فلاکت بار نماید . زمانی که این (اقدامات) کافی نیست، این مسیحی متعصب در کاخ سفید، دستور قتل یکی از رهبران ایران را می‌دهد، دستور قتل مبارزی با شیطان صفتان که خودشان را مسیحی می نامیدند.در آن زمان در سال 2020  بیشتر مردم داستان مردان ایرانی شتر سوار را به فراموشی سپردند که برای ادای احترام به مسیح  سفر کرده بودند که برای بشارت صلح به زمین آمده بود.
.
روز مقدسی که سه مرد عاقل ایرانی به ملاقات نوزاد عیسی مسیح آمده اند، دوشنبه این هفته است(عید تجلی). حالا نیازی به جشن گرفتن این روز نیست. بهترین کار این است که اگر سه مرد ایرانی ماه آینده سر راه شما ظاهر شدند، شاید عاقلانه باشد که قایم شوید. و اگر ایرانی هستید و سه  مرد مسیحی آمریکایی  را دیدید که در خیابان کشور شما ظاهر شده،دعای خیر من همراهتان است تا جلوی آنها را بگیرید و به آنها یک نسخه از جز کامل قرآن بدهید که به حضرت مریم، مادر مسیح احترام می گذارد و داستان او را بازگو می کند، زنی که تمام مسلمانان مقدس می‌شمرند. آنها قادر نیستند دست از دوست داشتن ما بر ندارند. غم انگیز است که ما نمی توانیم پاسخ متقابلی جز قتل بدهیم
مایکل مور در پستی دیگر از هنر فیلمسازی ایرانی‌ها نوشت و توصیه به دیدن «کارگران مشغول کارند» ساخته مانی حقیقی کرد.
ایرانی‌ها فیلم‌های فوق‌العاده‌ای می‌سازند . آنها جایزه اسکار و دیگر جوایز در سراسر جهان برنده می‌شوند، آثاری که برخی مواقع چندان هم به مذاق برخی خوش نمی‌آید. فیلم فوق‌العاده‌ای که این هفته می‌توانید رایگان تماشا کنید، «کارگردان مشغول کارند» است. این فیلم درباره گروهی از طبقه متوسط ایرانی‌هاست که برای گذراندن و اسکی به خارج از تهران سفر می‌کنند و در آنجا به تخته سنگ بزرگی برخورد می‌کنند که در لبه یک پرتگاه قرار دارد و منتظر می‌شوند یکی از آنها سنگ را تکان بدهد. وقتی تخت سنگ بزرگ تکان نمی خورد مصمم می‌شوند این تخت سنگ بزرگ را تکان دهند و به عمق دره پرتاب کنند. آیا این فیلم استعاره جالب از ایجاد تغییرات سیاسی است؟ و یا داستان گروهی از افراد کله شق‌ است که نمی‌خواهند یک تخته سنگ جلوی آنها را بگیرد؟ برخی مواقع زمانی تغییرات اتفاق می‌افتند که شما دست از تلاش برداشته‌اید. یک فیلم ساده و زیبا. این فیلم کوچک رفتار مقاومتی آنهاست
ایرانی‌ها عاشق هالیوود هستند. آنها ما را دوست دارند. همه آنچه در حال روی دادن است نباید اتفاق بیافتد. این دیوانگی است. معذرت می‌خواهیم. به جای شلیک کردن به مردم فیلم بسازید و به جای جنگ ساختن فیلم بسازید‍.
مایکل مور در جدیدترین پست خود عکس رهبر معظم انقلاب را به اشتراک گذاشته است.
مایکل مور در ادامه واکنش‌های خود به حرکت جنگ طلبانه دولت دونالد ترامپ امروز در صفحه خود در  اینستا گرام با انتشار عکسی از رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت که پیام و درخواستی شخصی از رهبر انقلاب داشته و برای رهبر انقلاب پیامی مستقیم فرستاده و این پیام را به صورت پادکستی دربرنامه پادکستی خود به نام RUMBlE منتشر کرده است که بصورت رایگان در دسترس عموم است.
مایکل مور نوشت :من همین الان برای آیت الله ایران (رهبر انقلاب اسلامی ایران ) پیام دادم و درخواست کردم تا به ترور ژنرال عالی رتبه ایرانی توسط ما با خشونت از هر نوعی پاسخی داده نشود بلکه اجازه دهند  میلیون ها آمریکایی این مساله را با آرامش حل کنند (منظور انتخابات است.) باید از هرنوع جنگی جلوگیری شود . هر آن که آیت الله جوابی ارسال کنندآن پاسخ را منتشر می کنم .




نظرات کاربران