در حال بارگذاری ...
با انتخاب سرپرست جدید

پژوهشکده دا فعالیت خود را گسترش می‌دهد

محمد اوحدی حائری ،پژوهشگر،نویسنده و کارگردان تئاتر با حکم مدیریت خانه نمایش دا به عنوان سرپرست پژوهشکده دا به مدت یکسال انتخاب شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی خانه نمایش دا محمد اوحدی حائری دارای سابقه در حوزه پژوهش و نویسندگی است. ایشان چند دوره به عنوان پژوهشگر برتر کشوری برگزیده شده اند. ایشان در دو رشته فلسفه غرب و ادبیات نمایشی در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کرده اند و سابقه نویسندگی در چندین نشریه را دارند.
محمد اوحدی حائری در مورد برنامه ها و اهداف یکساله پژوهشکده دا:
پژوهش امری کمتر توجه شده در ایران است و در یک سال آینده سعی خواهد شد که با برنامه ریزیِ مدون زمینه ای برای ارائه ی طرح ها و نظریه های مختلف پژوهشی فراهم شود. در یک سال آینده همت بر آن است که بازاندیشی جدیدی درباره ی بدن و حرکت و ارتباط آن با سایر رشته ها صورت بگیرد. آنچنان که در نیت برپاییِ پژوهشکده دا ملحوظ است، تمرکز پژوهش ها بر رویکردی نوین درباره تن خواهد بود که تنها مبتنی بر متدهای غربی نیست. بلکه متدهای شرق را نیز مدنظر قرار می دهد. همچنین سعی بر آن است که با بررسی و پژوهش در گونه های بومی(فولک) ایران، توجه ویژه ای به هنرهای نمایشی بومی صورت بگیرد و با برگزاری سمینار، نگارش مقاله، اجرا و راه اندازی فضای مدرسه ایِ متمرکز بر بدن و حرکتِ شرق به بررسی همه جانبه ی مواردی که ذکر شد پرداخته شود."
محمد اوحدی حائری در چندین اثر ملی و  بین المللی به عنوان نویسنده ، کارگردان و بازیگر همکاری داشته است .
این آثار عبارتند از: فالومی، مسمرایز(ا)ر ،خدای دوزخ ، عقاب ،مرغ دریایی، پرس ، UNtitled ،پرس پی اکتیو ، مازخ/ساد  و نمایش همان لحظه و ....
پژوهشکده دا از ۱۰ بهمن با ارایه ۵ مقاله در جشنواره فجر حضور خواهد داشت.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با دلارام موسوی، کارگردان نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»

عکس‌هایی که در صحنه جان می‌گیرند
گفت‌وگو با دلارام موسوی، کارگردان نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»

عکس‌هایی که در صحنه جان می‌گیرند

دلارام موسوی، کارگردان «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»، ایده این نمایش را برگرفته از یک اتفاق واقعی در خانواده خود می‌داند که ماجرایش به جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد. او برای بازگویی داستان خود، شخصیت‌های نمایش را از قاب عکس بیرون می‌آورد و به آنها جان می‌بخشد.

|

گفت‌وگو با مترجم و کارگردان نمایش «مجوز»

محمد شبدار: واقعیت و توهم در جهان پیراندللو به‌هم‌آمیخته است
گفت‌وگو با مترجم و کارگردان نمایش «مجوز»

محمد شبدار: واقعیت و توهم در جهان پیراندللو به‌هم‌آمیخته است

محمد شبدار، کارگردان نمایش «مجوز» با بیان اینکه در جهان پیراندللو مرز بین واقعیت و توهم درهم‌می‌آمیزد، گفت برای اجرای این اثر از واقع‌گرایی فاصله گرفته‌ایم.

|

نظرات کاربران