در حال بارگذاری ...
برای حضور در چهارمین فصل از آموزش درام‌نویسی

فراخوان جدید «چهارفصل تئاتر ایران» منتشر شد

فراخوان چهارمین فصل از دورِ نوین پروژهٔ جامع ملی آموزش درام‌نویسی کشور «چهارفصل تئاتر ایران» منتشر شد.

به گزارش ایران تئاتر در متن این فراخوان آمده است:
به نام آفریننده هنر، اندیشه و اخلاق
دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، بدینوسیله به اطلاع کلیهٔ علاقه‌مندان به هنر نمایشنامه‌نویسی و تئاتردوستانِ مقیم شهرستان‌ها می‌رساند، این دفتر آمادهٔ پذیرش ایده‌های اولیه و بِکر شما برای چهارمین فصل این پروژه (در دور نوین آن)، در حوزهٔ «تذکره‌ای ـ زندگی‌نامه‌ای» (Biogeraphical) شهدایی است که در طول سال ۱۳۵۹ ـ سال آغاز جنگ تحمیلی ـ تا کنون ـ ۱۳۹۸ ـ می‌توان آن‌ها را در ردهٔ شهدای راه مقاومت قرار داد. بدیهی است انتخاب شهید مورد نظر آزاد است و محدوده‌ای جز بازهٔ تاریخیِ فوق‌الذکر برای آن قائل نشده‌ایم، اما چهره‌های پرداخته‌نشده در طول تاریخ تئاتر بعد از انقلاب اسلامی در اولویت قرار دارند.
توضیحات:
۱- لازم است این آثار پیش از این در جایی چاپ یا اجرا نشده باشند و تنها ایده‌ای تازه‌متولدشده از صاحب اثر محسوب شوند.
۲- بدیهی است آثاری که شعارزدگی به شاکلهٔ آن‌ها آسیب زده باشد، از دایرهٔ تولید و چاپ خارج خواهند شد. آثار شعارزدهٔ زیادی پیش از این در موضوعات مشابه تولید شده‌اند که از آرمان این پروژه، یعنی «ماندگاری و توسعه»، بسیار دورند. این فراخوان با عنوان «شهدای مقاومت» برای رسیدن به آثاری شایسته‌تر طراحی شده است، نه تکرارِ آنچه داشته‌ایم.
۳- مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری متعهد می‌شود در صورت پرداختن نویسنده به زندگی «سردار شهید قاسم سلیمانی» و احراز صلاحیت کیفی توسط اعضای هیئت‌علمی این فصل از پروژه، برخلاف تعریفِ دور نوین پروژه، استثنائاً علاوه بر چاپ، از تولید آن اثر در استانِ خودش حمایت به عمل آورد.
۴- علاقه‌مندان می‌توانند ایده‌های بسیار کوتاه خود را در پاسخ به فراخوان این دوره با نام «شهدای مقاومت»، که شامل نام شهید و بخش قابل اعتنای زندگی‌اش که مدنظرِ نویسنده است، تا پایان دههٔ فجر (۲۲ بهمن ۱۳۹۸) از طریق Sahnemagazine@yahoo.com به دبیرخانهٔ این پروژه ـ دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری ـ ارسال دارند.
فرهنگ این سرزمین و تاریخ آن، همواره مورد تعرض و بدخواهی و کینه‌ورزی بوده و بخش اعظم آن از طریق تولیدات فرهنگی در طول تاریخ زنده مانده است. شاید امروز بر ذمهٔ ما باشد که پاسدار ایران و ایرانی‌بودنمان باشیم؛ با قلم‌های روان و افکاری جوشان و تعهدی که از انسان ایرانی انتظار می‌رود.
به امید درخشش کشورمان در دل تاریخ
دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری




مطالب مرتبط

با اعلام مهلت ارسال ایده‌ها تا ۱۵ فروردین‌ ۱۴۰۳

فراخوان پروژه‌ چهارفصل تئاتر ایران منتشر شد
با اعلام مهلت ارسال ایده‌ها تا ۱۵ فروردین‌ ۱۴۰۳

فراخوان پروژه‌ چهارفصل تئاتر ایران منتشر شد

دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، از همه علاقه‌مندان نمایشنامه‌نویسی دعوت کرد ایده‌های خود را تا ۱۵ فروردین‌ ۱۴۰۳، برای شرکت در سیزدهمین دوره پروژه چهارفصل تئاتر ایران با عنوان «آفریننده‌ ریشه‌ها؛ تبلور فرهنگ‌عامه در تئاتر» ارسال کنند.

|

نظرات کاربران