در حال بارگذاری ...
شامگاه سه شنبه 24 دی ماه

امیر کاووس بالازاده درگذشت

امیر کاووس بالازاده تاریخ پژوه، مدرس و پژوهشگر حوزه تئاتر سه شنبه ۲۴ دی ماه ۹۸ در گذشت.

به گزارش ایران تئاتر، امیر کاووس بالازاده که در ماه های اخیر با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کرد شامگاه روز گذشته به دنبال شدت گرفتن بیماری دار فانی را وداع گفت.

بر اساس پی گیری های انجام شده، این پژوهشگر و مدرس باسابقه تئاتر شامگاه سه شنبه 24 دی ماه در منزل شخصی خود در گذشته و سپس پیکر وی برای انجام تشریفات پزشکی به بیمارستان حضرت رسول انتقال یافته است.

 زنده یاد امیرکاووس بالازاده در ماه های گذشته با وجود ابتلا به بیماری سرطان همچنان با قدرت به فعالیت های خود ادامه داده بود و به گفته همکارانش  قرار بود صبح امروز در جلسه دفاعیه ای در دانشگاه حاضر شود. این هنرمند فقید که پنجشنبه ۱۹ دی‌ماه در دومین نشست تخصصی نمایش شناخت حضور داشت، گفته بود: «در این روزهای بیماری بیشترین محبت را از جانب دوستان و آشنایانم و خاصه از دانشجویان دانشگاه آزاد دیده ام و در همین مجال از همه آنها تشکر می کنم.»

بالازاده از اساتید و پژوهشگران شناخته دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی بود که سال ها به عنوان هیات علمی در این دانشکده فعالیت داشت.بالازاده پژوهشگر و مدرس اسطوره شناسی و فرهنگ عامه است. او از شاگردان زنده‌یاد دکتر مهرداد بهار بود و کتاب «مهر و داد و بهار: یادنامه دکتر مهرداد بهار» به کوشش او منتشر شده است. از دیگر تالیفات منتشر شده او می‌توان به «جنگ، نمایش، اسطوره»، «پسر شهرزاد»، «موسم نور»، «فرهنگ یک جلدی فارسی معین» و «فرهنگ نام ایرانیان» اشاره کرد.

ایران تئاتر درگذشت این مدرس و پژوهشگر برجسته را به جامعه تئاتر ایران تسلیت می گوید.




نظرات کاربران