در حال بارگذاری ...
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

همه هنرمندان با گرایش‌ و انتخاب‌های مختلف می‌توانند فعالیت کنند

سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرمندان با گرایش‌ها و انتخاب‌های مختلف حق دارند و می‌توانند بر اساس قانون فعالیت کنند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از ایسنا، سیدمجتبی حسینی با تاکید بر نقش هنر و هنرمندان در توسعه فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد: بی‌تردید جامعه پویا و بالنده به حضور فعالانه هنرمندان با گرایش‌ها و دیدگاه‌های متفاوت در عرصه هنر بستگی دارد و همه هنرمندان حق دارند و می‌توانند با دیدگاه‌ها و انتخاب‌های متفاوت فعالیت کنند.
حسینی گفت: روزهایی است که همه به خاطر اتفاقات ناگوار و از دست دادن عزیزان و هموطنان سوگواریم و با مردم سیستان و بلوچستان که دچار سیل شده‌اند، همدردیم. هنرمندان عزیز کشور نیز همواره برای عزت کشورشان در تلاشند و با دغدغه‌ها و حساسیت‌های خود در کنار و همدل با تمام بخش‌های جامعه حضور دارند و برای اعتلای فرهنگ و فضایل و جامعه تلاش می‌کنند.
او یادآور شد: در این میان عده‌ای از هنرمندان متاثر از این اندوه بزرگ تصمیم گرفته‌اند که در جشنواره‌های هنری شرکت نکنند، اما حق قانونی دارند و می‌توانند فعالیت‌های هنری خود را ادامه دهند. هنرمندانی که در جشنواره‌های هنری حضور دارند و دیدگاه هنرمندانی که به خاطر غم هموطنان از حضور در جشنواره منصرف شدند و یا هنرمندانی که پس از انصراف با بررسی ابعاد و شرایط جامعه ترجیح دادند در جشنواره حضور داشته باشند، مورد احترام هستند و همه می‌توانند به فعالیت‌های هنری خود بپردازند.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ضرورت دارد که با در نظر گرفتن شرایط جامعه و تاثیری که مصیبت‌های اخیر بر مردم گذاشته است و با رعایت قانون، برنامه‌های هنری و فعالیت‌های هنرمندان تداوم یابد و به جای سخن از حذف که پیامدهای فرهنگی و اجتماعی ناگواری دارد، همدردی، همدلی و گفت‌وگو کنیم.




نظرات کاربران