در حال بارگذاری ...
مدیرکل زندان‌های استان تهران در نشست ستاد اجرایی:

برج آزادی تهران میزبان جشنواره تئاتر زندانیان می‌شود

سیدحشمت اله حیات الغیب مدیرکل زندان‌های استان تهران در جلسه‌ای که با حضور داریوش ارجمند برگزار شد، از برگزاری هجدهمین جشنواره تئاتر زندانیان کشور از چهارم تا هفتم اسفندماه خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر مدیرکل زندان‌های استان تهران طی اولین نشست ستاد اجرایی هجدهمین جشنواره تئاتر زندانیان کشور که با حضور داریوش ارجمند برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به نقش مؤثر هنرهای نمایشی در روند اصلاح و تربیت مددجویان و اجتماع پذیری، تئاتر را به عنوان یکی از بازوهای توانمندسازی مددجویان می‌دانیم.
حیات الغیب با اشاره به رسالت هنر نمایش در کاهش آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: آنچه رسالت ما را در زندان‌ها سنگین‌تر می‌کند، ارائه علل بروز این آسیب‌هاست و امیدوار هستیم همه مسئولان فرهنگی و اجتماعی کشور و نیز دانشجویان تئاتر و هنرهای نمایشی در این اقدام ملی سهیم شوند.
رئیس ستاد اجرایی هجدهمین جشنواره تئاتر زندانیان کشور با برشمردن دستاوردهای اداره کل زندان‌های استان تهران در عرصه تئاتر ادامه داد: یکی از اقدامات مثبت و قابل‌تحسین سازمان زندان‌ها که در راستای ارتقای روحیه و بازگشت سالم مددجویان به جامعه انجام می‌پذیرد، اجرای جشنواره‌های هنری مانند تئاتر ویژه زندانیان است، خوشبختانه اخیراً حضور پررنگ‌تری در عرصه هنرهای نمایشی داشته و در این راستا حضور در جشنواره بین‌المللی و سطح شهر، یکی از اقدامات نوین ما برای جلب همکاری جامعه و رفع دغدغه‌های اجتماعی بوده است.
وی همچنین گفت: هنر فرد را برای شناخت هرچه بیشتر درون خودیاری و کمک نموده، در حقیقت‌بین عواطف و جسم انسان تعادل ایجاد می‌کند و آرامش در جسم و روح فرد به وجود می‌آورد و انسان را برای رویارویی با مشکلات عاطفی و اجتماعی آینده آماده می‌سازد.
حیات الغیب افزود: از این قدرت هنر، در زندان‌ها به عنوان یک نیروی کارآمد استفاده می‌شود. آنچه در زندان‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد تغییر و اصلاح رفتار زندانیان و ارتقای سلامت روان آنان است و برای تحقق این هدف باید از همه ظرفیت‌های موجود درون و برون‌سازمانی به نحو مطلوب بهره‌گیری کنیم.
وی همچنین خاطرنشان کرد: این قبیل برنامه‌ها با اجرای صحیح، می‌تواند نقش حائز اهمیتی در کاهش جمعیت کیفری هدفمند و درنتیجه کاهش تعداد زندانیان و درصد بازگشت مجدد آنان به چرخه جرم و زندان را در پی داشته باشد و به‌طورکلی مددجویانی که به هنر گرایش پیدا می‌کنند کمتر به زندان برمی‌گردند.
وی در پایان گفت: خوشحال هستیم که اداره کل زندان‌های استان تهران، میزبان جشنواره سراسری مددجویان سراسر کشور هست و تماشای آن به‌صورت همت عالی خواهد بود تا تمام عواید آن، به آزادی بازیگران نمایش‌های اجراشده، کمک شود و این در نوع خود، رسالت جدیدی برای هنر تئاتر است.
همچنین داریوش ارجمند نیز در این دیدار، با استقبال از دعوت زندان‌های استان تهران، ضمن اعلام آمادگی جامعه هنری کشور جهت همکاری، اظهار داشت: امر اصلاح و تربیت باید از سنین کودکی و از خانواده و مدرسه شروع شود تا در آینده شاهد بزهکاری و آسیب‌های رفتاری افراد نباشیم.
وی ضمن مثبت ارزیابی نمودن چنین فعالیت‌هایی در زندان‌ها، از عموم هنرمندان و دانشجویان تئاتر جهت شرکت در این جشنواره دعوت نموده، بر اهمیت توسعه هنر نمایش و تقویت گروه‌های نمایشی زندان از طریق آموزش تأکید کرد.
بنا به این خبر، جشنواره سراسری تئاتر مددجویان کشور هفته روزهای چهارم تا هفتم اسفندماه در برج آزادی به میزبانی اداره کل زندان‌های استان تهران برگزار خواهد شد که حضور علاقمندان جهت تماشای برنامه‌ها، آزاد و به‌صورت همت عالی خواهد بود و یادآوری می گردد تمام عواید حاصل از این جشنواره جهت امر پرداخت بدهی یا جریمه و در نهایت آزادسازی همان زندانیان هنرمند استفاده خواهد شد.




نظرات کاربران