در حال بارگذاری ...
در گفت‌وگو با ایران تئاتر اعلام شد

اجرای یک نمایش تعاملی از سامان ارسطو در کافه مارکوف

سامان ارسطو با اعلام خبر اجرای نمایش «هیچی» گفت: در این نمایش با نگاه نقادانه‌ به چالش‌های محیط زیستی می‌پردازم که دایره‌ای گسترده‌ از جمله آلودگی هوای کلان‌شهرها را در بر می‌گیرد.

سامان ارسطو در گفت‌وگو با ایران تئاتر در خصوص فعالیت‌های تازه‌اش در حوزه تئاتر گفت: مدتی است اجرای نمایش تعاملی «هیچی» را شروع کرده‌ام . متن این اثر را خودم نوشته‌ام که درباره محیط زیست است. در این نمایش با نگاه نقادانه‌ به چالش‌های محیط زیستی می‌پردازم که دایره‌ای گسترده‌ از جمله آلودگی هوای کلان‌شهرها و طبیعت را در بر می‌گیرد.

او درباره زمان‌بندی اجرای نمایش هیچی اظهار کرد: این نمایش هفته‌ای دو روز ( شنبه‌ها و یک شنبه‌ها ) به مدت 7هفته تا آخر اسفند ماه در گالری مارکوف واقع در خیابان خارک ، کوچه شهرود ، پلاک 9 رأس ساعت هفت و نیم اجرا می‌شود.

ارسطو در بخشی دیگر از سخنانش در ارتباط با این اثر بیان کرد: چون شیوه اجرایی نمایش تعاملی است، مخاطب هم وارد بحث می‌شود و با بازیگران ارتباط برقرار می‌کند. مخاطب نقش عمده ای در ساختار این نمایش دارد و در اجراها حتی بازیگران نمایش را به چالش می‌کشد. از آنجا که ساختار نمایش واقع گرایانه است، تماشاگر در تعیین مرز میان واقعیت و تئاتر مردد می‌ماند و به علت مضمون و محتوای نمایش فضای اجرا هم تلخ است. شیوه اجرایی نمایش با توجه به نوع مخاطبان در هر شب از اجرا دستخوش تغییراتی می‌شود و البته خود هم در صحنه حضور دارم و شرایط را مدیریت می‌کنم.  

سامان ارسطو نویسندگی ، کارگردانی  و طراحی این نمایش را بر عهده دارد. همچنین دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: شعر بدن : نادیا باوند، بازیگران : الهام صفایی، علیرضا اکبری، یلدا موسوی، دستیار کارگردان : الهام صفا فردوسی.

گفتنی است؛ سامان ارسطو بیش از دو دهه است که در تئاتر حضوری جدی و اثر گذار دارد و در سال‌های اخیر با اجرای نمایش‌های اجتماعی و تعاملی توانسته مخاطبان خاص خودش را داشته باشد. او در حوزه‌های بازیگری، کارگردانی، نمایش‌نامه و فیلم‌نامه‌نویسی، همچنین تدریس تئاتر فعالیت می‌کند. ارسطو در سال ۱۳۶۷ با نویسندگی و کارگردانی نمایش‌ «سلول هیجده» وارد حرفه‌ کارگردانی تئاتر و نمایش‌نامه‌نویسی شد و در همین سال «گروه نمایش چکاو» را در شهرستان شاهرود تشکیل داد. «گروه نمایش آوای دیوانگان» نیز در سال ۱۳۷۶ با همت و تلاش او در تهران تشکیل شد. ارسطو تاکنون برنده و کاندید جوایز متعددی در زمینه‌ بازیگری و کارگردانی از سوی جشنواره‌های بین‌المللی، ملی، استانی و منطقه‌ای بوده است. او همچنین دارای گواهینامه‌ درجه‌ دو هنری در زمینه تئاتر است. «شب بارانی»، «پرنده و فی»، «چهار دستان»، «بازیخانه»، «باکره پاییزی»، «هتل پلازا» و «خانه برنارد آلبا» از جمله آثار مهم کارنامه تئاتری سامان ارسطو محسوب می‌شوند.

 

 




نظرات کاربران