در حال بارگذاری ...
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان :

استمرار اجراهای نمایشی وظیفه خطیر تئاتری‌های خوزستان برای ایجاد همدلی است

رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان گفت: همه ما در این روزها غمگین از آلام اتفاقات این روزهای زمستانی غمناک هستیم اما این دلیل بر تحریم صحنه توسط برخی از هنرمندان تئاتر در کشور نمی‌شود.

به گزارشخبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، محمد یاقوت‌پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان گفت: وظیفه خطیر هنرمندان معزز تئاتر در این برهه زمانی حساس اتفاقا استمرار فعالیت‌های نمایشی برای ایجاد طراوت و پویایی و همدلی است.

وی ادامه داد: استمرار اجراهای نمایشی وظیفه خطیر تئاتر و تئاتری‌های خوزستان برای ایجاد همدلی است. شاید هدف غایی نمایش فاخر علاوه بر جنبه‌های زیباشناسانه نمایشی اندیشه‌ورزی و بصیرت‌افزایی است و لازمه این هدف شناخت و توجه به مسایل روز و اتفاقات سیاسی و اجتماعی پیرامون است.

یاقوت‌پور خاطرنشان‌کرد: انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و هیات رییسه این انجمن به مدد همراهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و معاون هنری وی و همچنین هنرمندان پرتلاش شهرستان‌های میزبان، چهار رویداد مهم را در روزهای آتی و همزمان با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و ایجاد همدلی در حال تدارک برگزاری دارد.

وی افزود: اول برگزاری بخش استانی جشنواره ملی تئاتر خیابانی سردار آسمانی در هشتم تا یازدهم بهمن ماه در مرکز استان، دوم برگزاری دومین جشنواره تئاتر برنا با حضور کارگردانان و هنرمندان نسل نو و جوان تئاتر استان در شهرستان اندیمشک به همت رییس و هنرمندان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اندیمشک در دهم تا سیزدهم بهمن ماه، سوم برگزاری دوازدهمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر کودک و نوجوان در شهرستان دزفول به همت رییس و هنرمندان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول در سیزده تا هفده بهمن ماه و چهارم برگزاری جشنواره ملی استندآپ کمدی به همت رییس و هنرمندان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوشتر در اوایل روزهای اسفند ماه است.




مطالب مرتبط

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان معرفی شدند

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان معرفی شدند

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» از اندیمشک، «سایلنت هملت؛ سایلنت» و «رسم‌الخط» اهواز و در بخش خیابانی نمایش «درد و ایده» از اهواز و نمایش «قهرمان غریب» از سوسنگرد به جشنواره منطقه‌ای ...

|

نظرات کاربران