در حال بارگذاری ...
سام کبودوند در گفت وگو با ایران تئاتر عنوان کرد

در اجرای مجدد هتلی های حمیدرضا آذرنگ به صحنه می‌آیم

ایران تئاتر: سام کبودوند در سال های اخیر مدام در تئاتر، سینما و تلویزیون در رفت و آمد بوده و با بزرگانی نظیر بهروز افخمی، ایوب آقاخانی، منیژه محامدی و رهام مخدومی همکاری داشته است.

ماه زدگان، غریبه ای در خانه، دوازده، ارباب هارولد و پسران، تبرئه شده ، نام همه مصلوبان عیسی است، داستان های میان رودان، یرما، شب دشته های بلند و دشمن ملت از جمله کارهای مهم کارنامه بازیگری سام کبودوند هستند که در سینما وتلویزیون هم حضورهای موفقی داشته و در فیلم روباره ساخته بهروز افخمی و سریال گاهی به پشت سرت نگاه کن مازیار میری حضور متفاوتی را تجربه کرده است.

سام کبودوند در گفت و گو با ایران تئاتر درباره فعالیت های جدید کاری خود گفت: در حال حاضر مشغول بازی در نمایش نیمه تاریک ماه به کارگردانی داود بنی اردلان هستم و قرار است در اجرای مجدد هتلی ها به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ دوباره بازی کنم. این نمایش بعد از خاتمه برگزاری جشنواه تئاتر فجر در تماشاخانه سپند اجرا می شود.

وی در ادامه درباره علل توفیق نمایش هتلی ها در ارتباط با مخاطب گفت: حمید رضا آذرنگ در این اثرش تصویر دقیق و درستی از شرایط زیست فردی و اجتماعی آدمها در ابتدای دهه هفتاد و بحران های زندگی مشترک و بحث مهارت های مختلف در آن عرضه می کند. در این نمایش شخصیت اصلی نمایش یعنی مجید قصد مهاجرت دارد و این را از همسر سابقش و دختر خردسالش مخفی نگه می دارد.

کبودودند درباره ابعاد شخصیت امید گفت: برای بازی درست و مناسب این شخصیت رجوعی به تجربیات شخصی ام از این آدم ها داشتم. مردی که شغلش تهیه و تکثیر فیلم های ویدیویی است و بخشی از طنز ملایم فضای نمایش را رابطه امید و زنش که خواهر مجید است به وجود می آورند.

گفتنی است در این اثر نمایشی دختری جوان به نام نگین خاطرات ۲۴ سال پیش را برای دوستش در قالب داستانی کوتاه تعریف می‌کند. در داستان او ماجرای طلاق پدر و مادر این دختر و تاثیر این طلاق در زندگی آینده او و البته اتفاقی که در جشن تولد ۹ سالگی‌اش رخ داده، مرور می‌شود. این نمایش اوایل دهه ۷۰ را روایت می‌کند، مقطعی که جنگ به اتمام رسیده اما هنوز مردم جنگ‌زده جنوب ایران که برای فرار از جنگ به شهرهای مختلفی از جمله تهران پناه آورده‌اند به دلیل آسیب‌های که به شهرهایشان وارد شده، نمی‌توانند به شهرشان بازگردند و هنوز در شهرهای دیگر ماندگار هستندهتلی ها اولین بار در سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر به نمایش درآمد و در بخش های مختلف نامزد کسب جایزه بود.

قابل ذکر است کبودند در طول دوران فعالیت های کاری خود جوایزی نظیر جایزه اول بازیگری مرد، جشنواره آزاد دانشجویی؛384، برنده لوح تقدیر در جشن روز بازیگر- خانه تئاتر، برنده لوح تقدیر در جشنواره بنیاد شهید؛1387 و دریافت جایزه دوم مرد از جشنواره بانوان را به دست آورده است.

 

گفت و گو خبر از احمد محمد اسماعیلی




مطالب مرتبط

نظرات کاربران