در حال بارگذاری ...
...

کارگاه بازیگری حبیب رضایی درحوزه هنری اصفهان برپا شد

به گزارش دریافتی سایت ایران‌تئاتر از واحد خبر حوزه هنری، رضایی در این کارگاه دو روزه که با استقبال علاقه‌مندان مواجه شده بود، به بیان نکات و تکنیک‌های این حرفه پرداخت و گفت: بازیگر قبل از هر چیز باید خودش را بشناسد و در صورتی که عیب و حسن خود را فهمید و بر احساساتش تسلط یافت، می‌تواند در قالب دیگران نیز ظاهر شود و بازی کند.

کارگاه دو روزه آموزش بازیگری با حضور حبیب رضایی، سوم و چهارم تیرماه در سالن سعدی حوزه هنری اصفهان برپا شد.
به گزارش دریافتی سایت ایران‌تئاتر از واحد خبر حوزه هنری، رضایی در این کارگاه دو روزه که با استقبال علاقه‌مندان مواجه شده بود، به بیان نکات و تکنیک‌های این حرفه پرداخت و گفت: بازیگر قبل از هر چیز باید خودش را بشناسد و در صورتی که عیب و حسن خود را فهمید و بر احساساتش تسلط یافت، می‌تواند در قالب دیگران نیز ظاهر شود و بازی کند.
این بازیگر تئاتر و سینما در تعریف بازیگری اظهار کرد: بازیگری در واقع «شدن» است نه «بودن»، و بازی کردن یعنی اگر قرار است نقش آدم عصبانی را بازی کنیم باید عصبانی بشویم تا این احساس به بهترین شکل ممکن بروز کند و تماشاگر بفهمد که ما عصبانی هستیم. این اصل در عرصه‌های مختلف سینما، رادیو، تئاتر وتلویزیون یکسان است.
وی ادامه داد: بازیگری انسانی‌ترین هنر حیات است که وسیله، هدف و موضوع پرداختن به انسان و احساسات اوست. ما همه بازیگریم. از صبح که از منزل خارج می‌شویم تا شب که باز می‌گردیم، تمام ارتباطات ما در واقع بازی در دنیای واقعی و زندگی‌مان است.
برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر در بخش دیگری از سخنان خود کودکان را استادان برجسته بازیگری نامید و با اظهار اینکه آنها احساسات خود را به راحتی و واقعی نشان می دهند، افزود: در بازیگری باید یک عمل ناخودآگاه را به صورت خودآگاه و به شکلی انجام داد که به نظر مخاطب ناخودآگاه برسد. این حاصل تمرین و تمرکز بازیگر روی احساسات و اعمال خویش است. دیده شدن مستلزم خوب دیدن است. بازیگری مانند زایمان و خلق یک موجود، با درد همراه است.