وی در مورد انگیزههای نگارش این نمایشنامه هم گفت: واقعیت امر این است که قبل از نامگذاری نمایشنامه با عنوان "پیچ تند" تصمیم داشتم نمایش "تابستان 67" را برای آن انتخاب کنم اما به خاطر این که آقای یعقوبی سالها قبل نمایشنامه "زمستان 66" را نوشته بودهاند و با توجه به تشابه این دو نام آن را با عنوان "پیچ تند" نامگذاری کردم.
وی در مورد انگیزههای نگارش این نمایشنامه هم گفت: واقعیت امر این است که قبل از نامگذاری نمایشنامه با عنوان "پیچ تند" تصمیم داشتم نمایش "تابستان ۶۷" را برای آن انتخاب کنم اما به خاطر این که آقای یعقوبی سالها قبل نمایشنامه "زمستان ۶۶" را نوشته بودهاند و با توجه به تشابه این دو نام آن را با عنوان "پیچ تند" نامگذاری کردم.
نویسنده نمایشنامه "پیچ تند" معتقد است: ارایه پیام اخلاقی توسط نویسنده از نکات مهمی است که من همواره از ارایه آن تنفر داشتم و هیچ گاه مایل به طرح آن برای مخاطب نبودهام.
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی مجموعه تئاترشهر، آرش عباسی نویسنده و کارگردان نمایشنامه "پیچ تند" که روز گذشته در سالن کنفرانس تئاترشهر روخوانی شد با بیان این مطلب افزود: من همیشه از پیام اخلاقی در نمایشنامه متنفرم و سعی میکنم به نوعی از ارایه آن فرار کنم اما این نمایشنامه و شخصیتهایی که به نظر من برای اولین بار در حوزه جنگ و مقاومت خلق شدهاند این انگیزه را در من پدید آورد تا از وجود آنها برای ایجاد یک موقعیت دراماتیک در حوزه تئاتر مقاومت استفاده کنم.
وی در مورد انگیزههای نگارش این نمایشنامه هم گفت: واقعیت امر این است که قبل از نامگذاری نمایشنامه با عنوان "پیچ تند" تصمیم داشتم نمایش "تابستان 67" را برای آن انتخاب کنم اما به خاطر این که آقای یعقوبی سالها قبل نمایشنامه "زمستان 66" را نوشته بودهاند و با توجه به تشابه این دو نام آن را با عنوان "پیچ تند" نامگذاری کردم.
وی افزود: موقعیت استراتژیک و زمانی "تابستان 67"، پذیرش قطعنامه 598 از سوی ایران و عدم تعهد عملی رژیم بعث به این قطعنامه تا یک و نیم ماه بعد از پذیرش قطعنامه، عملیات مرصاد و موقعیت خانوادههای ایرانی به ویژه اقلیت دینی از جمله انگیزهها و دغدغههایی بود که من را برای نگارش این نمایشنامه جذب کرد.
این نویسنده و کارگردان تئاتر در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به برگزاری جلسات نمایشنامهخوانی نیز گفت: به طور حتم حضور تماشاگران و منتقدان در این جلسات نمایشنامهخوانی میتواند راهکارهای مؤثری را برای ارتقای سطح کیفی نمایشنامه و اجرای آن جلوی پای کارگردان بگذارد و در عین حال معایب آن را برای نویسنده برطرف کند. بنابراین نمایشنامه "پیچ تند" قطعاً دچار تغییرات به لحاظ ساختاری خواهد شد.
محمد یعقوبی نویسنده و کارگردان تئاتر نیز که در این جلسه حضور داشت با خوب توصیف کردن این نمایشنامه، خاطرنشان کرد: اگر بخواهم سختگیرانه به نکات منفی این متن نگاه کنم باید بگویم نویسنده نمایشنامه، میتوانست در خلق بعضی از لحظات نمایشنامه و نوع شخصیتپردازیها بهتر از این ها عمل کند و فارغ از تکنیکهای رایج نمایشنامهنویسی به ابعاد روانشناسی شخصیتها نیز توجه بیشتری داشته باشد که البته نوشتن و خلق این لحظات کار بسیار دشواری است و من میدانم که چقدر ذهن نویسنده را با خود درگیر میکند.
منوچهر اکبرلو مدرس و منتقد نیز که در این جلسه حضور داشت با اشاره به نوآوریهای ایجاد شده در متن توسط نویسنده، نماینشامه "پیچ تند" را نمایشنامهای قابل بحث و مثبت ارزیابی کرد و گفت: این نمایشنامه توانسته با تأثیراتی که از موضوع جنگ گرفته، فضایی را در این زمینه فراهم کند که برای ما نوآورانه و جدید باشد و این یک امتیاز مثبت، برای نگارش آثاری در زمینه جنگ در این سالهاست.
اکبرلو در بخش دیگری از صحبتهای خود تأکید کرد: علیرغم نظر تعدادی که این نمایشنامه را در گونه تئاتر سیاسی جای میدهند، اما من معتقدم این نمایشنامه به هیچ عنوان سیاسی نیست زیرا هیچ کدام از شخصیتها دیدگاه و جهان بینی مبتنی بر سیاست ندارند و این که بسیاری با شنیدن چند جمله در نمایشنامه فکر میکنند با یک اثر سیاسی رو به رو هستند، از نظر من فرضیهای اشتباه است.