در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از هرآنچه باید درباره آثار بخش غیر رقابتی صحنه‌ای بدانید

14 اثر صحنه‌ای میهمان ضیافت فجر38

ایران‌تئاتر: در سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ۱۴ اثر از سراسر ایران در بخش غیر رقابتی صحنه‌ای حضور پیدا کرده‌اند. هیات انتخاب این بخش متشکل از افشین خورشید باختری، علی اصغردشتی و علی عابدی بوده‌اند.

تقریبا در هر دهه نسل جدیدی از هنرمندان تئاتر کشور در این جشنواره به بروز و ظهور رسیده‌اند و خوشبختانه این بازه‌ زمانی در حال کوتاه‌تر شدن است. امسال برای حضور در بخش غیررقابتی به نسبت بخش مسابقه شرایط مالی بهتری در نظر گرفته شده است؛ این تصمیم از آن رو گرفته شده تا شاید در این دوره و از این دوره به بعد میزان تقاضای حضور در بخش‌های رقابتی و غیررقابتی به هم نزدیک شود و با در نظر گرفتن این نکته که اکثر آثار پیش از این اجرا شده‌اند حساسیت‌ها و تبعات منفی حضور در رقابت‌ها کمتر شده، فضای صمیمانه‌تر و همدلانه‌تری بر جشنواره غالب شود و مخاطبان خود را با مجموعه‌ای از آثار روبرو ببینند که صرف حضورشان در جشنواره به معنای گذشتن از مرحله‌ی انتخاب و کیفی بودنشان(با در نظر گرفتن آثار متقاضی) باشد. در بخش غیر رقابتی ترتیب آثار به این صورت در نظر گرفته شده است: حداکثر 27 نمایش شامل: 16 تا 19 نمایش از بین آثار متقاضی وپنج تا هشت نمایش به دعوت دبیر جشنواره. 50 نمایش، متقاضی حضور در بخش غیررقابتی بودند(199 نمایش کمتر از بخش رقابتی به جز 60 اثر معرفی شده از جشنواره های استان ها) و هیات انتخاب این بخش متشکل از افشین خورشید باختری، علی اصغردشتی و علی عابدی هشت نمایش(16درصدآثارمتقاضی) را انتخاب کرده است. در این گزارش به معرفی آثار حاضر در این بخش می‌پردازیم.

 

ستاره‌شناس

ستاره‌شناس به نویسندگی دیدیه ون کولارت و کارگردانی اصغر نوری از شهر تهران و به مدت زمان 60 دقیقه شنبه و یکشنبه 12 و 13 بهمن ساعت 17:30 و 19:30 در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود. در این نمایش احمد ساعتچیان، سهیلا صالحی و غزاله رشیدی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: برای دو زن، وقت مشاوره‌ یکسانی در مطب یک دکتر روان‌شناس تعیین شده است. از دکتر خبری نیست. زن‌ها باید از زندگی خود باهم حرف بزنند. یک مرد واحد در زندگی آن‌هاست. اصغر نوری متولد 1355 در تبریز، دانش‌آموخته کارشناسی زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه تبریز و کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس، عضو هیئت مدیره‌ کانون نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر ایران، کارگردان نمایش‌های قایقران و رویای بازیگر، نویسنده و کارگردان نمایش‌های بازی، یک قصه‌ خودمانی، شکار(برنده جایزه اول کارگردانی و جایزه دوم نمایشنامه‌نویسی پانزدهمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی، 1382)، اتللو به روایت یاگو، هملت به روایت هوراشیو(نمایش برگزیده بخش شکسپیر سیزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران)، شاه لیر، ریچارد سوم از تهران تا تورنون و دو روایت از شکسپیر و مترجم و کارگردان نمایش‌های کافه پولشری و لورلوژ است.

 

زندگی با طعم خردل

زندگی با طعم خردل به نویسندگی محمد غدیرزاده و کارگردانی سعید نجفیان از شهر تهران و به مدت زمان 60 دقیقه شنبه و یکشنبه 12 و 13 بهمن ساعت 18 در تماشاخانه سرو به صحنه می‌رود. در این نمایش یعقوب صباحی، علی یعقوب‌زاده، سپیده پهلوان‌زاده، بهار کریم‌زاده، سالار نجفیان، ملیکا اسلافی و حلما یعقوب‌زاده ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: خاطره دختر ذبیح و مونس در آستانه ازدواج با دانیال است. عمو ابراهیم رازی چندین ساله را افشا می‌کند. اکنون چند روزی است خاطره ناپدید شده و عمو ابراهیم مظنون. سعید نجفیان متولد 1350 در تبریز، دانش‌آموخته کارشناسی کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس تهران و کارگردان نمایش‌های: صدای ساز تو، عطا، ساقی‌نامه، بی‌خانمان، ذولجناح، ننه دلاور، مجلس‌نامه انسی، شهر آیینه‌ها، سبز در ساحت سپید و ستاره، ماهی‌های خاک، مجلس هشتم، گوهر، در سایه‌سار سوگ سکوت و شب نام تو را ترانه می‌خواند است.

 

خوابگرد

خوابگرد به نویسندگی نوید ایزدیار و کارگردانی امیر کلهری‌پور از شهر آبیک و به مدت زمان 65 دقیقه یکشنبه و دوشنبه 13 و 14 بهمن ساعت 17 و 19 در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود. در این نمایش سعید قربانی، سحر آقاسی، منصور صوفی، حسین بیگی، معصومه دهقان، نوید ایزدیار و امیرکلهری‌­پور ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: غریب، که به خاطر اتفاقی وحشتناک در دوران نوجوانی‌اش، سال‌هاست خانه‌، خانواده‌ و دوستانش را ترک گفته، در تمام  سال‌های تنهایی سعی کرده جزییات آن اتفاق و در کل گذشته‌اش  را فراموش کند اما با دیدن دوستی ‌صمیمی، که در آن اتفاق همراهش بوده، گذشته را به یاد می‌آورد. امیر کلهری‌پور متولد 1366 در آبیک، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد سینما، کارگردان نمایش‌های مونیک، سیاه‌، سفید، خاکستری و چیزی شبیه زندگی، طراح و کارگردان نمایش بریده‌ها، بازیگر نمایش‌های عکس و تفنگ میرزارضا، بازیگر و کارگردان نمایش‌های سرخ و سوزان، رقص کاغذپاره‌ها و چهارشنبه است.
 

کوچه مختار بود ساسان بود و سیمین

کوچه مختار بود و ساسان بود و سیمین به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی جواد صداقت و الهام ابنی از شهر بوشهر و به مدت زمان 50 دقیقه دوشنبه 14 بهمن ساعت 18:30 و 20:30 در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود. در این نمایش جواد صداقت و الهام ابنی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: عبدالعظیم دچار عذاب ‌وجدان شده است او همسر و فرزندش را در سانحه هواپیماى مسافربرى از دست داده است. حال یکى از دانش‌آموزانش که همکلاس فرزندش بوده و به شهادت رسیده است، در رویاى ذهن عبدالعظیم با او گفتگو مى‌کند. جواد صداقت متولد 1357 در بندر بوشهر، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد تئاتر، مدرس و عضو هیئت علمى گروه نمایش و سینمای دانشگاه آزاد اسلامى واحد بوشهر، مدرس مدعو در دانشکده هنر و معمارى دانشگاه آزاد اسلامى واحد تهران مرکز، نویسنده و کارگردان نمایش‌های گورستان سلولی ژیون، اگر شبی از شب‌های تهران مسافری و گزارش مرگبار، کارگردان و بازیگر نمایش کارنامه بندار بیدخش، کارگردان و طراح صحنه نمایش سم‌پاشی و کارگردان، بازیگر و طراح صحنه نمایش کوچه مختار بود و ساسان بود و سیمین(رتبه برتر کارگردانی و بازیگری مرد پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر مهر) است. الهام ابنی متولد 1365 در تهران، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی، بازیگر و طراح لباس نمایش‌های سیه سول و دستاری که بر پیکر اسب پیک در راه نوشته، کارگردان و بازیگر نمایش‌های: اگر شبی از شب‌های تهران مسافری، گزارشی مرگبار(رتبه برتر بازیگری چهاردهمین حشنواره ملی مهر)، کوچه  مختار بود و ساسان بود و سیمین(رتبه برتر بازیگری و رتبه دوم کارگردانی سی‌امین جشنواره تئاتر استان بوشهر) و کارنامه بندار بیدخش، کارگردان نمایش گورخر، نویسنده، کارگردان، دراماتورژ و طراح لباس نمایش‌های: قاتل کره اسب، گودوکس و توهّم و کارگردان، بازیگر و طراح لباس نمایش مرغ دریایی است.

 

تالاب هشیلان

تالاب هشیلان به نویسندگی و کارگردانی نوشین تبریزی از شهر تهران و به مدت زمان 60 دقیقه دوشنبه 14 بهمن ساعت 17:30 و 19:30 در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود. در خلاصه نمایش آمده: تالاب هشیلان روایت زندگی خانواده‌ای در تهران است. داستان از ابراز یک عشق آغاز می‌شود که با پاسخی منفی مواجه می‌شود و دلیل این پاسخ منفی در انتها مشخص می‌شود. نوشین تبریزی متولد 1356 در تهران، دانش‌آموخته کارشناسی تئاتر از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی، نویسنده نمایشنامه‌های شازده، خانه پدری، طعم آلوی جنگلی، غریبه‌ای در خانه، بوتولیسم، محبوبه‌ها، نیازمندی‌ها، شهر تنهایی من، موش توی پیت حلبی، کافه طره و گنجفه، کارگردان نمایش‌های گنجفه، طعم آلوی جنگلی، کافه طره و شازده و بازیگر نمایش‌های قضیه تراخیس، هتل ایران، آمیز قلمدون، بچه آدم بدو، الیور توییست، عروسی در سایه، مغازه خودکشی و خانه کاغذی است.

 

مده‌آ

مده‌آ به نویسندگی عزیز نعمتی و براساس مده‌آ اوریپید و کارگردانی شبنم یوسفی از شهر ارومیه و به مدت زمان 40 دقیقه دوشنبه و سه‌شنبه 14 و 15 بهمن ساعت 17 و 20 در تالار دکتر ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش شبنم یوسفی، مجید درویش‌نژاد، مهدی تقوی، مهنام پیروزاده، نازنین نعمتی، جواد حاجی‌زاده و سما پورعباس ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: نمایشنامه به زبان کردی نوشته شده و به زبان کردی اجرا شده است که فضای همان مده‌آ یونانی را دارد ولی به شکل آداپته شده و سبک و بحث‌های زندگی کُردی در آن دیده می‌شود. مده‌آ در مقابل خیانت همسرش در دنیای روانی و فکری‌اش، شبکه‌ای قانون‌مند می‌آفریند تا بتواند بی‌عدالتی‌های پیش آمده را بر اساس قوانین سادیستیس جبران کند. شبنم یوسفی متولد 1366 در ارومیه، بازیگر نمایش‌های دست‌هایت را به من بده، بوکه بارانه، خج و سیابند، درویش عودی و عیشا، بازیگر سریال سیلوانا، بازیگر فیلم‌های کوتاه جشن لیلا و جیریل، بازیگر تله فیلم خان ننه و فیلم نیمه بلند خوناب است.

 

سکوت سفید

سکوت سفید به نویسندگی تام استوپارد و کارگردانی کوروش سلیمانی از شهر تهران و به مدت زمان 60 دقیقه سه‌شنبه 15 بهمن ساعت 18:30 و 20:30 در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود. در این نمایش مهدی بجستانی، سامان دارابی، الهه زحمتی و الهه شه‌پرست ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: جان براون مردی در آستانه میانسالی که گذشته‌ای عجیب و دشوار را پشت سر گذاشته، برای دور شدن از اجتماع خشمگین، و رسیدن به آرامش مورد نظرش به بیمارستان بیچ وود پناه می‌آورد و درخواست می‌کند که او را بدون هیچگونه علائم بیماری بستری کنند، پرسنل بیمارستان این موقعیت را درک نمی‌کنند و این آغاز داستان است. کورش سلیمانى متولد ۱۳۵۲ در کرمانشاه، دانش‌آموخته کارشناسی کارگردانی تئاتر و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، کارگردان نمایش‌های وعده‌گاه نهنگ‌ها، پیک‌نیک در میدان جنگ، چای تلخ، مسافران، ناگهان پیت حلبی و خرده‌نان و کارگردان و طراح صحنه نمایش چند و چون به چاه رفتن چوپان.

 

سرزمین پدری

سرزمین پدری به نویسندگی و کارگردانی محمد قاسمی از شهر تهران و به مدت زمان 60 دقیقه دوشنبه و سه‌شنبه 14 و 15 بهمن ساعت 18 در تماشاخانه سرو به صحنه می‌رود. در این نمایش که بر اساس نمایشنامه مده‌آ اثر اوریپید است؛ پری بارانی، مجتبی شجاعی‌زاده، محمد قاسمی، ملینا قدیمی، شکیلا سماواتی، امیر یوسفی، محمدعلی رحمانی و ماهور قاسمی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: پس از آنکه مده‌آ فرزندان خود را برای انتقام از شوهرش می‌کشد، دو پسر مده‌آ بر سر اینکه پدر یا مادرشان مقصر کشته شدنشان هستند، جدالی فیزیکی دارند. محمد قاسمی متولد 1359 در ملایر، دانش‌آموخته کارشناسی روانشناسی از دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجوی کارشناسی ارشد کارگردانی سینمای دانشگاه آزاد اسلامی، نویسنده و کارگردان نمایش‌های یقه خرگوشی، خطوط خاطر، سیری در سرای سه سرباز سوخته، روایتی تازه از قصه‌ای کهن(رتبه نخست کارگردانی، نویسندگی و طراحی صحنه از جشنواره سراسری تئاتر مقاومت-فتح خرمشهر، 1394)، خنک مثل صبح، آبی‌ترین آسمانی زمین و نقالی قالی(رتبه دوم کارگردانی جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت، 1392) و حضور در فستیوال ایپسن نروژ، 2016. فستیوال لپارت هندوستان، 2016 است.

 

اسماعیل

اسماعیل به نویسندگی و کارگردانی سینا شفیعی از شهر کرج و به مدت زمان 80 دقیقه چهارشنبه و پنج‌شنبه 16 و 17 بهمن ساعت 18 در تماشاخانه سرو به صحنه می‌رود. در این نمایش سحرناز عباس‌زاده، عبدالرضا یعقوبی، فرناز  ابراهیمی، بهار نظری و نوانگیز مفخم ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: اسماعیل پسر عبدالله درگیر بیماری سختی شده است. عبدالله که خودش قبلا به همان بیماری مبتلا بوده، با همان  افکار خود به دنبال شفای  پسرش است. بعد از مرگ پسرش، عقاید عبداللّه به چالش کشیده می‌شود و درگیر فروش خانه خود می‌شود. دختری به نام الی به عنوان مشتری وارد خانه عبدالله می‌شود و برای خرید خانه شرطی می‌گذارد. سینا شفیعی متولد 1367 در کرج، دانش‌آموخته کارشناسی الکترونیک، نویسنده و کارگردان نمایشنامه‌های سیارود، من سردم، پدرخوانده، رقص شب‌تابها، دریازدگی، پلاس پلاس، اسکندرنامه، خیلی دور خیلی نزدیک، پس‌لرزه، کوچه برزیلی‌ها‌، آوای آب و کبیسه یشمی است.

 

برگشتن

برگشتن به نویسندگی خیرالله تقیانی‌پور و کارگردانی حسین مسافرآستانه از شهر تهران و به مدت زمان 70 دقیقه جمعه و شنبه 18 و 19 بهمن ساعت 18:30 و 20:30 در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود. در این نمایش فرید قبادی، شیرین بینا، مجید رحمتی، علی غابشی، فاطمه رادمنش، اِبتسام بَغلانی، ماهان عابدی، طاها عابدی و پونه شاملو ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: عماد قصد دارد تا پروژه عمرانی بزرگی را در جنوب کشور احداث نماید اما افرادی سعی دارند تا از راه‌های مختلف او را از این تصمیم منصرف نمایند. آن‌ها خانواده عماد را از این تصمیم مطلع می‌نمایند. این ماجرا سبب فاش شدن رازهای خانواده عماد می‌شود. 

 

جایی برای هیچ‌کس

جایی برای هیچ‌کس به نویسندگی آتوسا ریگی و کارگردانی مهدی تقی‌زاده از شهر زاهدان و به مدت زمان 65 دقیقه جمعه 18 بهمن ساعت 17 و 19 در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود. در این نمایش شهرزاد کمیلی‌خواه، زینب سلمان، معصومه شیخ‌ویسی، صفورا طاهری، مهدی تقی‌زاده و رضا شهریاری ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: سیستان، خانواده‌ای که هرکدام مشکلاتی دارند. حاج بابا پدر خانواده تعزیه‌گردان محرم بوده و یک سال از مرگش می‌گذرد. محرم امسال نزدیک است. زمینی از حاج‌بابا باقی مانده است. اکنون خانواده در چالش هستند که این زمین را بفروشند یا نه. مهدی تقی‌زاده متولد 1359 در زاهدان، دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی عمران، کارگردان نمایش‌های، صفر یک تا بی‌نهایت تکرار، زیرزمین، شام آخر پرده آخر، پیش از تمدن سگ‌ها، هر بار که نفس می‌کشم، آسوکه زرنج، مکبث، توهم یک واقعیت، باز سوگ بازی در بازی، تارا، قلاده سگ شکاری‌ات را صبح زود ببند، باد مه می‌نویسد و جایی برای هیج‌کس و بازیگر نمایش‌های آینه پشت سکوت، مجلس قربانی سنمار، اعترافاتی در مورد زنان، هومان، شبح و جنون است.

 

باغ آلبالو

باغ آلبالو به نویسندگی آنتوان چخوف و کارگردانی علی فتوحی از شهر تبریز و به مدت زمان 90 دقیقه شنبه 19 بهمن ساعت 17 و 19 در سالن اصلی تالار مولوی به صحنه می‌رود. در این نمایش فاطمه حسینی، کامیار شکیبایی، مهرداد سعادت، سنا پورسعیدی، زیبا فرج‌اللهی، امید سعیدپور، رامین بوستانی‌، جلال خاکزاد، تینا عبدی، مهدی حیدری، بهروز علیپور، امین علی‌طایفی و فاطمه عبد ویسیان ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: خانواده مادام رانوسکی به علت قرض‌های خانوادگی رو به ورشکستگی هست. ملک و باغ آلبالوی زیبا و خاطره انگیزشان در گرو بانک هست و قرار است در موعد مقرر باغ و ملک حراج شود. در زمانی که باغ در خطر حراج است اهالی خانواده برای فراموش کردن اندوه، مجلس عیش و نوش برپا می‌کنند. وقتی باغ به فروش می‌رسد آنها تازه با حقیقتی که از آن فرار می‌کردند روبرو می‌شوند. علی فتوحی متولد 1354 در تبریز، دانش‌آموخته کارشناسی بازیگری از دانشگاه آزاد اسلامی اراک و کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی تهران، کارگردان نمایش‌های تانگوی تخم مرغ داغ، آوا، بر پهنه دریا، مراسمی برای یک دوست، فرجام، ترانه‌های تلخ تارا و کلفت‌ها، بازیگر و کارگردان نمایش همه عطرهای عربستان، کارگردان و نویسنده نمایش مریخی‌ها، بازیگر تله فیلم سایه‌های سرد، بازیگر سریال تلویزیونی آیرییق و بازیگر نمایش مجلس نامه انسی است.
 

پشت دیوار عمارت

پشت دیوار عمارت به نویسندگی و کارگردانی حمید ابراهیمی از شهر تهران و به مدت زمان 90 دقیقه شنبه و یکشنبه 18 و 19 بهمن ساعت 18 در تماشاخانه سرو به صحنه می‌رود. در این نمایش جلیل فرجاد، جمشید صفری، پژمان کاشفی، نسرین مسلمی‌نیا، شیوا خسرومهر، زری اِماد، پانته‌آ کیقبادی، حامد آقایی، فرزاد صبوری، علی‌رضا درویش‌نژاد، اهورا ابراهیمی، علی حیدری، ماندانا عصری، محمدرضا موهبتی، ماریه ماشاالهی، آرمین افتخارزاده، صابر کریمی و رضا روستا ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: عمارتی که پشت دیوارهایش مرگ ترانه‌ای شده است که تمام ساکنانش را تهدید می‌کند. حمید ابراهیمی متولد 1349 در تهران، دانش‌آموخته کارشناسی اطلاع‌رسانی و کتابداری گرایش هنر، نویسنده نمایشنامه‌های آوای باد، سیاریحون، پندار زنده کفتار مرده و ته خط. کارگردان نمایش‌های: آوای باد خانه خورشید، راز شیشه‌ای، در امتداد باد، آخرین جشن، لاله‌زار، هتل کاتوزیان و خورشید و شب، بازیگر نمایش‌های نسیان، رویاهای رام نشده، پندار زنده کفتار مرده، تنها راه ممکن و یک بوته گل برای لیلا و بازیگر فیلم‌های سینمایی تعبیر خواب(دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از پانزدهمین جشنواره فیلمهای پلیسی مسکو)، دیدن این فیلم جرم است، فرزند خاک و آلزایمر است.

 

واگیر ندارد

واگیر ندارد به نویسندگی ساشا کشوادی و مریم یاسین‌زاده و کارگردانی ساشا کشوادی از شهر تهران و به مدت زمان 70 دقیقه یکشنبه 20 بهمن ساعت 17 و 19 در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود. در این نمایش بهنام سرلک، فرشته آلوسی، فاطمه نوروزی، مهیار اسلامی، سارینا رزاق، ستاره مبینی، سمن قناد، بهروز عبادی، علیرضا اسفندیاری، سارینا ترقی و مرضیه علی‌اکبری ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: مستندی واقعی از زندگی بیماران مبتلا به ایکتیوز که به صورت چند اپیزود از داستان زندگی واقعی این بیماران روایت می‌شود. ساشا کشوادی متولد 1364 در ارومیه، دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی معدن از دانشگاه کاشان و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از دانشگاه تهران، کارگردان نمایش‌های سمفونی درون بطری و عشق مادری، بازیگر نمایش‌های this و جنگ یخ، بازیگر فیلم‌های کوتاه تاریکی مطلق و جدایی و دستیار کارگردان نمایش احساسات مخلوط است.
 

 


 

 


 


 


 

 

 


 

 

 


 

 




مطالب مرتبط

مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم
مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی می‌گوید تنها دلیل عدم حضور گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره تئاتر فجر برگزاری جشنواره تخصصی تئاتر کودک و نوجوان بود و اداره کل هنرهای نمایشی به دنبال رشد محتوا و فرم این رویداد هنری و همچنین تئاتر کودک و نوجوان است.

|

گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است
گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است

بهرام جلالی‌پور، داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، با بیان اینکه ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است و باید نمایشنامه نویسی به یک شغل خودکفا با درآمد مکفی تبدیل شود تا نمایشنامه نویس تمام وقت خود را به خلق آثار جدید اختصاص دهد، گفت برگزیدگان این جشنواره جزو ...

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان

کارگردان نمایش «خودپرواز» قشر توان‌خواه جامعه را که شامل نابینایان نیز می‌­شود، دارای مشکلات فراوانی دانست و معتقد است این مشکلات باعث می­‌شود تا برخی از این عزیزان به جای مشارکت در فعالیت‌­های اجتماعی، به انزوا کشیده شوند. او موضوع عدم مناسب­‌سازی بانکی و خودپرداز ...

|

کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 
کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 

کیانوش احمدی، کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر بر رویکرد عادلانه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در انتخاب آثار و داوری آن‌ها تاکید کرد. 

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

لقمان بحرانی: «آشپزخانه فنلاندی­‌ها» نمایشی انتقادی درباره مردم، جامعه و دولت است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

لقمان بحرانی: «آشپزخانه فنلاندی­‌ها» نمایشی انتقادی درباره مردم، جامعه و دولت است

کارگردان «آشپزخانه فنلاندی‌­ها» نمایش خود را دارای فضایی کمدی-فانتزی می­‌داند که در درون مایه خود انتقادهایی را نیز درباره مردم، جامعه، دولت و تعاملات بین آن‌ها دارد.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر

میثم حبیبی: «همه خواب بودیم» روایتی متفاوت از زندگی حاج قاسم سلیمانی است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر

میثم حبیبی: «همه خواب بودیم» روایتی متفاوت از زندگی حاج قاسم سلیمانی است

کارگردان نمایش «همه خواب بودیم» می‌گوید ما می‌خواهیم جریانی مستندگونه از زندگی و آنچه آن شب برای خانواده حاج قاسم رقم خورده را برای مخاطب روایت کنیم.

|

گفت‌وگو با حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»

برخوانی یک اتفاق تاریخی
گفت‌وگو با حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»

برخوانی یک اتفاق تاریخی

حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»، اثری که از طریق ورود به بخش تازه‌ها وارد مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شده است، می‌گوید این نمایش یک برخوانی از داستان سردار بزرگ پارسی است که در برابر اسکندر مقدونی ایستاد و برای سرزمینش جان ...

|

در گفت‌وگو با کوروش شاهونه، کارگردان نمایش «هیدن» مطرح شد

چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند
در گفت‌وگو با کوروش شاهونه، کارگردان نمایش «هیدن» مطرح شد

چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند

کوروش شاهونه، یکی از نویسندگان و کارگردان نمایش «هیدن»، از جمله آثار حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌گوید این اثر بر پایه اندیشه چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند بنا شده است. حقیقتی که می‌تواند به کل روابط جوامع انسانی ...

|

نظرات کاربران