کلاسهای تئوری نمایشنامهنویسی نمیتواند در ارتقاء سطح کیفی نمایشنامهنویسی گام مؤثری باشد
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی هفتمین جشنواره سراسری تئاتر بانوان، وی که شب گذشته در محل اقامت گروههای شهرستانی شرکت کننده در جشنواره حضور داشت با بیان این مطلب افزود: توجه دقیق به برگزاری کلاسهای کارگاهی در کنار کلاسهای آموزشی کلاسیک میتواند در بالا بردن سطح کیفی آثار مؤثر باشد.
نغمه ثمینی نویسنده و مدرس تئاتر معتقد است حضور در کلاسهای آموزشی نمایشنامهنویسی به صورت تئوری نمیتواند گام مؤثری در جهت ارتقاء سطح کیفی و پرورش استعدادهای نمایشنامهنویسی در کشور باشد.
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی هفتمین جشنواره سراسری تئاتر بانوان، وی که شب گذشته در محل اقامت گروههای شهرستانی شرکت کننده در جشنواره حضور داشت با بیان این مطلب افزود: توجه دقیق به برگزاری کلاسهای کارگاهی در کنار کلاسهای آموزشی کلاسیک میتواند در بالا بردن سطح کیفی آثار مؤثر باشد.
ثمینی گفت: مانند سایر بخشهای تئاتر در شهرستان، نمایشنامهنویسی هم دارای کاستیها و مشکلاتی است که این مسأله نباید باعث کم کاری هنرمندان شهرستانی شود.
این مدرس دانشگاه در خصوص مراحل نگارش یک نمایشنامه اظهار داشت: دشوارترین مرحله نگارش یک متن نمایشی دیالوگ نویسی است. اگر نویسنده دایره واژگان خود را با مطالعه کتب مختلف گسترش دهد در نهایت این مرحله دشوار هم طی خواهد شد.
ثمینی با سخت قلمداد کردن کار نگارش گفت: همه ما به نوعی در مقابل نوشتن مقاومت داریم که باید این مقاومت را بشکنیم و باور داشته باشیم که تکنیکها هم تا حدی میتوانند در نگارش یک نمایشنامه مؤثر باشند.
هفتمین جشنواره سراسری تئاتر بانوان 12 تیرماه با معرفی افراد و گروههای برتر به کار خود پایان میدهد.