در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از برنامه نمایش ها در سالن های دولتی

17 نمایش پس از جشنواره تئاتر فجر

ایران تئاتر: در یازدهمین ماه از سال نمایش‌های تازه ای در سالن های دولتی آغاز به کار کرده اند. در متن پیش رو نمایش هایی که در اواخر بهمن ماه ۹۸ میهمان سالن های دولتی هستند را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش های جدیدی در یازدهمین ماه سال 98 در سالن های دولتی به صحنه می روند. در هفته پیش رو نمایش های تازه ای همچون «قهوه قجری»، «ابر شلوارپوش»، «بچه»، «مارلون براندو» و «زیپ» میزبان مخاطبان شده اند. در متن پیش رو می خواهیم نمایش هایی که در روزهای پایانی بهمن ماه میهمان سالن های دولتی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی کنیم.

 

6 نمایش در مجموعه تئاتر شهر

نمایش «قهوه قجری» به نویسندگی و کارگردانی آتیلا پسیانی و با نگاهی به هملت شکسپیر ساعت 19 و 21 در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا می‌شود. در این نمایش اصغر پیران، نوید جهان‌زاده، روح الله حق‌گوی لسان، هوتن شکیبا و نوید محمدزاده بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای 70 و 95 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «الویرا 2020» به نویسندگی بریژیت ژاک و کارگردانی بابک کریمی ساعت 18 در کارگاه نمایش تئاتر شهر به صحنه می‌رود. در این نمایش که اقتباسی از الویرا ١٩۴٠ است؛ بابک کریمی، مهدخت مولائی، آریا تقی پوریان و علیرضا مجیدی ایفای نقش می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «تنها خرچنگ خانگی لای ملافه‌ها خانه می‌کند اتللو» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی ساعت ۱۹ در سالن قشقایی تئاتر شهر به صحنه می‌رود. در این نمایش اصغر همت، ناهید مسلمی، غلامرضا فرج زاده، ایمان اشراقی، مسیح کاظمی، منصور صوفی و گاتا عابدی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: داستان اتللو این بار در جنوب ایران اتفاق می افتد. بهای بلیط این نمایش 100 دقیقه‌ای 40 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «سه‌شنبه‌های لعنتی» به نویسندگی و کارگردانی محمدمهدی خاتمی ساعت 19:45 در سالن سایه تئاتر شهر اجرا می‌شود. در این نمایش محسن افشار، مانلی حسین پور، سروش طاهری، شهرام مسعودی، اتابک نادری و نسرین نکیسا بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: روایت فروپاشی یک خانواده محترم. بهای بلیط این نمایش 6۵ دقیقه‌ای ۳۵ هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «یه گاز کوچولو» به نویسندگی فرزانه سهیلی و کارگردانی فقیه سلطانی ساعت 18 در سالن سایه تئاتر شهر به صحنه می‌رود. در این نمایش گیلدا حمیدی، شهروز دل افکار، افشین غیاثی، مهسا مهجور و نورا هاشمی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: سه دوست قدیمی طی اتفاقی که در یک شب برای ایشان افتاده بعد از سالها یکدیگر را یافته و تصمیم میگیرند آخرین شب زندگی خود را در اتاق مجلل یک هتل گذرانده و پیش از نیمه شب و قبل از تبدیل شدن به خوناشام برای در امان ماندن دیگران، به زندگی خود خاتمه دهند. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای 35 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «بچه» به نویسندگی نغمه ثمینی و کارگردانی افسانه ماهیان ساعت 19:30 در سالن چهارسو تئاتر شهر اجرا می‌شود. در این نمایش فاطمه معتمد آریا، سعید چنگیزیان و شیوا فلاحی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: چنور داستان یک جستجوی عاشقانه است. مردی پس از دو دهه غیبت به خاک و دیار خود باز میگردد اما می بیند همه چیز و همه کس تغییر کرده اند. او حتی کمترین نشانی هم از عشق از دست رفته اش نمی یابد. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای 45 هزار تومان می‌باشد.

 

ایرانشهر میزبان 3 نمایش

نمایش «مارلون براندو» به نویسندگی و کارگردانی مهران رنج‌بر ساعت ۲۱ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر اجرا می‌شود. در این نمایش فرید قبادی، یلدا عباسی، علی پویا قاسمی، ریحانه رضی و مهران رنجبر ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: مارلون براندو در حال مرگ است که مرلین مونرو و ماریا اشنایدر و پدرش و یک هیولای آدم خوار به خوابش می آیند. بهای بلیط این نمایش ۸5 دقیقه‌ای 60 هزار تومان تعیین شده است.

 

نمایش «زمستان/داخلی/خانه عروسک» بر اساس نمایشنامه خانه عروسک هنریک ایبسن و کارگردانی پگاه طبسی‌نژاد ساعت 20:30 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش مریم پالیزبان، مجید آقاکریمی، سهیلا گلستانی، وحید راد و داریوش موفق ایفای نقش می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 120 دقیقه‌ای 70 هزار تومان است.

 

نمایش «لانچر۵» به نویسندگی و کارگردانی پویا سعیدی و مسعود صرامی ساعت 17 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش امیر نوروزی، میلاد چنگی، مجید یوسفی، محمد حق‌شناس، صادق برقعی، مرتضی سلطان محمدی، باسط رضایی، حامد محمودی، مجتبی یوسفی، فرشید روشنی، امیرحسین احمدی، منصور نصیری، پویا عربگری و علی چایچی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: زدر پادگانی نظامی سه تیراندازی به فاصله ی زمانی یک ماه منجر به مرگ سه سرباز شده است. به دلیل اهمیت موضوع سروان شایگان افسر دایره بازرسی از طرف ستاد کل مامور حل و فصل پرونده می شود. «لانچر۵» تندیس بهترین نمایشنامه از نوزدهمین جشنواره دانشگاهی(جایزه اکبر رادی) در سال ۹۵، تقدیر بهترین نمایشنامه از جشنواره تئاتر شهر در سال ۹۶، تندیس بهترین نمایشنامه در بخش صحنه در بیست و یکمین جشنواره دانشگاهی در سال ۹۷، نامزد نمایشنامه در جشنواره تاتر فجر در سال ۹۷، تقدیر بهترین بازیگر مرد در ۲۱مین جشنواره دانشگاهی در سال ۹۷(امیر نوروزی)، تقدیر بهترین بازیگر مرد در جشنواره تاتر فجر در سال  ۹۷(امیر نوروزی)، تقدیر بهترین طراحی نور در جشنواره تاتر فجر در سال ۹۷(علیرضا میرانجم)، نامزد چهار جایزه بهترین بازیگر مرد از بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی و نامزد بهترین طراحی نور از بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی است. بهای بلیط این نمایش ۱۳۵ دقیقه‌ای ۳۵ و ۵۰ هزار تومان است.

 

تالار مولوی و سه نمایش

نمایش «و همیشه پاییز» به نویسندگی و کارگردانی مهیار جوادی‌ها ساعت 18 در سالن اصلی تالار مولوی اجرا می‌شود. در این نمایش ایلناز شعبانی و یکتا طبیبی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: بیست و پنج نوامبر ۲۰۱۹ خواب می بینم، دارم خواب می بینم که جلوی لپ تاپمم، سر کلاس نشستم. همه حرف میزنن و من نمیفهمم. کلمات رو میشناسم اما وقتی کنار هم می شینن، نمیتونم یه جمله کامل از توش دربیارم. بیست و پنج نوامبره و من نگرانم، کلاس شروع میشه موضوع پایان نامم رو تو ذهنم مرور میکنم هویت شیئی در عکس. من باید موضوع پایان نامم رو بگم مکث میکنم کلمات رو تو ذهنم مرور میکنم میچسبونمشون بهم، نوبت من میشه ازم به فارسی میپرسن موضوع پایان نامت چیه؟ مکث میکنم همه ساکت میشن خواب می بینم فارسی یادم رفته. بهای بلیط این نمایش 6۰ دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «ابر شلوارپوش» به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری علیرضا اخوان ساعت 19 در سالن کوچک تالار مولوی اجرا می‌شود. در خلاصه نمایش آمده: بازیگری در اتاقش برای جنازه ی معشوقه اش تئاتر اجرا میکند. بهای بلیط این نمایش 50 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «پنهان‌خانه پنج در» به نویسندگی حسین کیانی و کارگردانی آرش فلاحت‌پیشه ساعت 20 در سالن اصلی تالار مولوی اجرا می‌شود. در این نمایش کوشا ابراهیمی، مریم بهشتی، حمید باهوش، علیرضا رشیدی، مائده شهوازیان، سارا علاقمند، سارا فتحی و آیدا نوروزی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: درس اول این بود که نترسید از آنچه با آن می ترسانند، در زمانه‌ای که آگاهی برای زنان جرم محسوب می‌شد عطری جان منزل خود را وقف آموزش و تحصیل زنان کرده که مردان، شوهران، گزمه‌ها و درآخر بیگانگان و مغول‌ها بر آنها وارد می‌شوند و هر بار به ترفندی باید ایشان را مغلوب سازند. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

یک نمایش در خانه هنرمندان

نمایش «برگشتن افتخارآمیز مردان جنگ» به نویسندگی شهرام احمدزاده و کارگردانی حسین شهبازی ساعت 20:30 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود. در این نمایش ابوالفضل جمشیدی، حسام شریفی، بهرام کاظمی، حامد پور محمد، احسان امیدی، بهار پوزش پور، ناصر عزتی، سمانه شعاعی، علی افضلی، غزل جمشید آبادی، سحر سلیمان زاده، طاهر رجبی، سید جواد آیت و میثاق یوسفی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: بکمان ۳سال بعد از اتمام جنگ جهانی دوم به شهر خود هامبورگ برمیگردد. بهای بلیط این نمایش 65 دقیقه‌ای 30 هزار تومان می‌باشد.

 

محراب و یک نمایش

نمایش«رویای لاک رنگی» به نویسندگی مهدیه طاهری و کارگردانی محمدحسین تفرشی ساعت 1۹ در سالن کوچک تالار محراب اجرا می‌شود. در این نمایش مهسا اکبرآبادی ایفای نقش می کند. در خلاصه نمایش آمده: رعنا ملکی پس از ازدواج زود هنگام درگیر مهاجرت می شود. بهای بلیط این نمایش 45 دقیقه ای 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

زیپ در حوزه هنری

نمایش«زیپ» به نویسندگی علی دل‌پیشه و کارگردانی کیانوش ایازی ساعت ۱8:۳۰ در تماشاخانه مهر حوزه هنری اجرا می‌شود. در این نمایش علی دل پیشه و فاطمه الطافی ایفای نقش می کنند. در خلاصه نمایش آمده: قصه آدمهایی که در گذشته خود گم شده اند، امروز کنار هم قرار گرفته اند. بهای بلیط این نمایش 65 دقیقه‌ای 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

میزبانی سنگلج از دو نمایش

نمایش«عجیب‌السلطنه» به نویسندگی علی بهروزنسب و کارگردانی بهنود محمودی‌پور ساعت 19 و 20:15 در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود. در این نمایش فهیمه معین، مهیار احمدی، علی امیر خلیلی، پدرام محمدی، یاسمن حسینی، سوزان صفانیا، مجید اقبالی، غزل میرزایی، امیر رییسیان و نیلوفر مهاریان ایفای نقش می کنند. در خلاصه نمایش آمده: یکی بود یکی نبود. پادشاهی بود که پس از سال‌ها صاحب پسری شد اما نوزاد دم و گوش بلندی داشت. او حکم داد هرکس این ویژگی‌ها را نداشت ناقص‌الخلقه قلمداد شود. پس از او ولیعهد به تخت نشست و صاحب پسری شد که بی دم و بی گوش بود. او همه را فراخواند و گفت دم و گوش خاص حیوانات و وحوش است نه برای انسان. مردم که این موضوع را برنتابیدند. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای ۳0 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش«کابوسهای مرد مشکوک» به نویسندگی محمدحسین ناصربخت و کارگردانی ملیکا رضی ساعت ۱8:۳۰ در تماشاخانه سنگلج اجرا می‌شود. در این نمایش امین اکبری نسب، پیمان یاقوتی، امیرضا جلالی، مسعود پورجمشید و کوروش رخشنده پی ایفای نقش می کنند. بهای بلیط این نمایش 75 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.




نظرات کاربران