در حال بارگذاری ...
با موضوع بیماری پروانه‌ای

مجموعه «مرگ پروانه‌ها» به آنتن می‌رود

در ساعت اولیه بامداد روز یک شنبه بیست و هفتم بهمن ماه، شنونده مجموعه ۵ قسمتی «مرگ پروانه‌ها» در رادیو نمایش باشید.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، «مرگ پروانه‌ها» روایتی است از مرگ انسانیت و داستان زن وشوهری به نام نگین و سینا که دختر خاله و پسرخاله نیز هستند را روایت می کند، آنها بعد از 7 سال صاحب فرزندی می شوند اما فرزندشان مبتلا به بیماری نادری به نام «ای بی» یا «بیماری پروانه‌ای» است. بیماری دردناکی که باعث می شود تاولهایی روی پوست ایجاد شود.
 زهرا عبدالله زاده تهیه کننده مجموعه رادیویی «مرگ پروانه‌ها» ضمن اعلام این مطلب گفت: البته این تمام ماجرا نیست حقیقتی تلخ تر وجود دارد، به دلیل اینکه تعداد بیماران «ای بی» در دنیا کم است کشور سوئد تنها کشوری است که پانسمانهای مورد نیاز این بیماران را تولید می کند اما به دلیل تحریم، از فروش این پانسمانها به کشور ایران خودداری می کند. طبق آمار تا امروز سیزدهمین بیمار پروانه‌ای به دلیل وجود تحریمها جان خود را از دست دادند در واقع «مرگ پروانه‌ها» روایت دردی طاقت فرساست در هجوم تندباد تحریم ها.
«مرگ پروانه‌ها» به نویسندگی سهیلا خدادادی و با هنرمندی بهرام سروری نژاد، بیتا خارستانی، حوا الهویی، معصومه عزیز محمدی، احمد گنجی، سعید سلطانی، مهرخ افضلی، رامین پورایمان، مروارید کریم پور، نازنین مهیمنی و به کارگردانی مجید حمزه به تازگی در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است.
این مجموعه رادیویی تهیه کنندگی زهرا عبدالله زاده، افکتوری نازنین حسن پوروصدابرداری فرزاد شریفی از بیست و هفتم بهمن ماه به مدت 5 روز ساعت 24 از شبکه رادیویی نمایش پخش می شود.




نظرات کاربران