در حال بارگذاری ...
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار نمایندگان روسای انجمن هنرهای نمایشی‌کشور گفت:

تئاتر استان‌ها پیکره قدرتمندی است که باید حمایت شود

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار نمایندگان روسای انجمن هنرهای نمایشی سراسر کشور که صبح روز یکشنبه ۲۷ بهمن‌ماه برگزار شد گفت: به قدرت و قوام تئاتر استان‌ها واقفیم و می‌دانیم که تئاتر استان‌ها پیکره قدرتمندی است که باید حمایتش کرد.

به گزارش ایران تئاتر در این دیدار جهانشیر یاراحمدی (رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر)، محمدرضا درند (رئیس انجمن هنرهای نمایشی کرمانشاه)، فاتح بادپروا (رئیس انجمن هنرهای نمایشی کردستان)، محمد یاقوت پور (رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان) و صفار (رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران) حضور داشتند.
جهانشیر یاراحمدی در این دیدار ضمن ارائه مقدمه‌ای پیرامون تئاتر استان‌ها گفت: تردیدی وجود ندارد که تئاتر استان‌ها همواره زنده و پویا بوده و آثار باکیفیتی را خلق کرده و چهره‌های شاخص را به تئاتر کشور معرفی کرده است. کافیست به همین جشنواره سی و هشتم فجر دقت کنید. درخشش تئاتر استان‌ها خود دلیل روشنی است بر کیفیت درخشان آثار.
وی در ادامه گفت: انجمن هنرهای نمایشی ساختار روشن و مشخصی دارد که چون زنجیری متصل‌به‌هم، سال‌هاست بار تئاتر استان‌ها را به دوش می‌کشد. از جزیره خارگ در دل خلیج‌فارس، تا مریوان در نقطه صفر مرزی تا شهرها و مناطق کوچک و بزرگ. این تلاش‌ها عاشقانه است و وزارت ارشاد اگر به این قدرت اعتقاد دارد باید در حوزه حمایتی قدرتمندتر از امروز گام بردارد. وی دراین‌باره ادامه داد: بودجه‌های تئاتری استان‌ها روزبه‌روز لاغرتر شده است. حذف تفاهم‌نامه‌های مالی در دو سال گذشته اتفاق خوبی نبوده و از وزیر محترم درخواست داریم ضمن برگرداندن این تفاهم‌نامه‌ها، تلاش کند تا مطالبات سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ انجمن‌های استان‌ها پرداخت شود.
فاتح بادپروا، رئیس انجمن هنرهای نمایشی کردستان نیز در این دیدار درباره طرح ادغام موسسه‌های هنری اشاره کرد و گفت: درباره این طرح پیش‌ازاین گفتگوها، و به‌صورت کلی با حضور کارشناسان متعدد از سراسر کشور موضوع را بررسی کرده‌ایم. با معاون محترم هنری وزارتخانه جلسه گذاشته‌ایم. واقعیت آن است که طرح را مناسب تئاتر استان‌ها نمی‌بینیم. و اگر واقعاً نتیجه را برای تئاتر استان‌ها خوب می‌دیدیم خودمان پیش‌دستی می‌کردیم برای انجام آن. بادپروا در ادامه از وزیر خواست تا دستور دهد این طرح مسکوت شود و راهکار مشترک انجمن‌ها را "اصلاح ساختار انجمن " دانست که کار سختی نخواهد بود.
محمد یاقوت پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان نیز در این دیدار بر حمایت بیشتر وزارتخانه به فعالیت‌های تئاتر استان‌ها تأکید کرد و گفت نکته مهم دیگر گستره فعالیت تئاتر استان‌هاست که مثل هم نیستند ولی در حوزه توزیع اعتبارات همه به یک‌چشم دیده نمی‌شوند که عادلانه نیست و امیدواریم با دستور حضرت‌عالی این توزیع فعالیت محور شود.
محمدرضا درند نیز به وزیر پیشنهاد کرد تا وزارتخانه به شکل جدی پیگیر اجرایی شدن قانون ۷۹ دیوان محاسبات کشور شود که در صورت اجرایی شدن آن استقلال تئاتر استان‌ها، یعنی همان چیزی که وزارتخانه به دنبال آن است، نتیجه خواهد داد. علاوه بر این درند از وزیر درخواست کرد تا در موضوع واگذاری‌ها، دستوری صادر شود تا تئاتر شهرها در اختیار انجمن‌های استان‌ها قرار گیرد.
حمیدرضا صفار رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران نیز در رابطه با سایر تشکل‌های تئاتری سخن گفت که بعضاً گستره فعالیتشان در پایتخت است اما داعیه تئاتر استان‌ها را دارند و از وزیر خواست تا با این تشکلات برخورد جدی‌تر شود.
در پایان این نشست، دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن خیرمقدم و خوش‌آمد گویی به روسای انجمن‌ها گفت: به قدرت و قوام تئاتر استان‌ها واقفیم و می‌دانیم که تئاتر استان‌ها پیکره‌ی قدرتمندی است که باید حمایتش کرد و من قطعاً در این مورد به همکارانم در حوزه معاونت هنری خواهم گفت که این مطالبات را پیگیری کنند تا به نتیجه مطلوب برسیم.
دکتر صالحی همچنین به نمایندگان معاونت هنری تاکید کرد در همه موارد مطرح‌شده، با حضور  روسای انجمن‌ها، گفتگو و مشورت شود تا راه‌حل مناسب را پیدا کنند. در 




مطالب مرتبط

معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره شبستان

وزیر فرهنگ: مساجد می‌توانند کانون اصلی تربیت هنرمندان تئاتر باشند
معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره شبستان

وزیر فرهنگ: مساجد می‌توانند کانون اصلی تربیت هنرمندان تئاتر باشند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه مساجد باید کانون‌های اصلی تربیت نیرو در حوزه‌های مختلف باشند، یکی از نمودهای این رویکرد را برگزاری جشنواره تئاتر شبستان دانست.

|

واکنش مدیرکل هنرهای نمایشی به شورآفرینی هنرمندان در انتخابات 1402

نمایندگان مجلس دوازدهم، این روز را فراموش نکنند
واکنش مدیرکل هنرهای نمایشی به شورآفرینی هنرمندان در انتخابات 1402

نمایندگان مجلس دوازدهم، این روز را فراموش نکنند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی که از صبح زود جمعه 11 اسفند در حوزه ویژه انتخاباتی در تالار وحدت حضور داشت، با سپاسگزاری از حضور هنرمندان در این حماسه ملی، از نمایندگانی که به مجلس دوازدهم شورای اسلامی راه می‌یابند، درخواست کرد این روز را فراموش نکنند و با اختصاص بودجه مناسب ...

|

تاکید وزیر فرهنگ‌ بر مقاوم‌سازی و بهره‌برداری از ساختمان اداره برنامه‌های تئاتر

تاکید وزیر فرهنگ‌ بر مقاوم‌سازی و بهره‌برداری از ساختمان اداره برنامه‌های تئاتر

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به منظور بهره‌برداری و تجهیز زیرساخت‌های تئاتری کشور از ساختمان سابق اداره برنامه‌های تئاتر واقع در خیابان پارس بازدید کرد.

|

تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از وزیر فرهنگ برای برگزاری پرشور جشنواره‌های فجر

تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از وزیر فرهنگ برای برگزاری پرشور جشنواره‌های فجر

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تلاش شبانه‌روزی و جهادی برگزارکنندگان جشنواره‌های ملی فجر قدردانی کرد.

|

با برگزاری مراسم اختتامیه در تالار وحدت

جشنواره تئاتر فجر۴۲، برگزیدگان خود را شناخت
با برگزاری مراسم اختتامیه در تالار وحدت

جشنواره تئاتر فجر۴۲، برگزیدگان خود را شناخت

اختتامیه چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران هنری و نمایشی و جمع زیادی از هنرمندان برگزار شد و این رویداد بزرگ، برگزیدگان خود را شناخت.

|

نظرات کاربران (1)