در حال بارگذاری ...
برنامه روز اول جشنواره تئاتر اکبر رادی

از اجرای نمایش و رادیو تئاتر تا سمینار رادی شناسی

یک اثر در بخش رادیو رادی، یک نمایش در بخش مونولوگ (صحنه ای) و سمینار و مقالات رادی شناسی، عناوین برنامه های نخستین روز دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی هستند.

به گزارش ایران تئاتر در دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی، بخش سمینار و مقالات رادی شناسی از ساعت 10:30 روز چهارشنبه 30 بهمن ماه در محل تالار مشاهیر تئاتر ایران مجموعه تئاتر شهر آغاز می شود و دکتر روح اله جعفری دبیر سمینار سخنان کوتاهی را درباره سمینار رادی شناسی دوره هفتم ارائه می کند
در ادامه گروه داوران این بخش متشکل از دکتر شهرام زرگر، دکتر بهرام جلالی پور و آرش رادی به بیان نظرات خود درباره مقالات این دوره از سمینار می پردازند.
 بررسی انتقادی نمایشنامه های اکبر رادی با رویکرد تقلیل پدیدار شناسانه توسط محمد اوحدی حائری ، گیلان و شهرهای آن در آثار اکبر رادی توسط دکتر بهروز محمودی بختیاری و رویا ربانی، جامعه و جامعه پذیری در جهان نمایشی اکبر رادی توسط دکتر مصطفی مختاباد، عناوین مقالات و سخنرانی هایی هستند که در سمینار ارائه می شوند و این سمینار با اعلام  جمع بندی و نتیجه گیری  مدیر و اعضای گروه داوری در ساعت 13 خاتمه می یابد.
در بخش رادیو رادی جشنواره، نمایش محاق به کارگردانی رضا داداشی از قزوین و ساعت 15:30 در تماشاخانه ماه حوزه هنری اجرا می شود.
عوامل اجرایی این اثر عبارتند از: نویسنده: اکبر رادی، بازنویسی برای رادیو: رضا داداشی،تهیه‌کننده و کارگردان: رضا داداشی ، بازیگران: سیما پورسید، بهاره کاظمی، پیام نوروزی،صدابردار و افکتور: علیرضا خدابنده‌لو
خلاصه نمایش:دختر یک خانواده رودباری در دهه 40، به دلیل خیانت همسرش به منزل پدری باز می‌گردد و ... .
در بخش مسابقه صحنه ای (مونولوگ) جشنواره نیز از ساعت  17:30  نمایش صدای غمگین یک پرنده نوشته محمد چرمشیر و کارگردانی عباس غفاری در عمارت نوفل لوشاتو به روی صحنه می رود.
دست اندرکاران اجرایی این اثر عبارتند از: نویسنده: محمد چرم‌شیر،کارگردان: عباس غفاری،بازیگر: پژند سلیمانی،تهیه کننده: مریم نراقی،دستیارکارگردان: سحر نراقی،طراح صحنه: آناهیتاکریمی، طراح لباس و انتخاب موسیقی: عباس غفاری، منشی صحنه: ریحانه گنجی، عکاس: مریم قهرمانی‌زاده
خلاصه نمایش:کاش هنوزم اون صداها رو می‌شنفتین آقای"رادی". کاش هنوز مثه معلم نمایش‌نامه "روزنه آبی" با بارونی سفید قدم شمار می‌کردین سنگ‌فرش‌های خیس"باغ سبزه میدون رو"، می‌رفتین تا "ساعت بلدیه‌ی خیابون شاه"، سینما "مایاک" با فیلم‌های "ماریا مونتز"
 علاقه مندان برای تهیه بلیت این برنامه ها می توانند به سامانه فروش بلیت تیوال مراجعه کنند.
دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی از ۳۰ بهمن ماه تا ۳ اسفند ماه ۱۳۹۸ به مدت چهار روز با دبیری بهزاد صدیقی با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی و مشارکت شورای اسلامی شهر تهران و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و با حمایت فرهنگسرای سرو، مجموعه ی تئاتر شهر، اداره کل هنرهای نمایشی رادیو (رادیو نمایش)، عمارت نوفل لوشاتو و شرکت تبلیغاتی جارچی در تهران برگزار می شود.




مطالب مرتبط

شانزدهمین سال جاودانگی اکبر رادی

شانزدهمین سال جاودانگی اکبر رادی

مؤسسه‌ فرهنگی هنری اکبر رادی، در پیامی به مناسبت سالگرد درگذشت این نمایشنامه‌نویس که هم‌زمان با زادروز بهرام بیضایی است، از این دو هنرمند بزرگ عرصه هنرهای نمایشی کشور یاد کرد.

|

نظرات کاربران