در حال بارگذاری ...
جمعه دوم اسفند

مراسم چهلمین روز درگذشت امیرکاووس بالازاده برگزار می‌شود

مراسم چهلمین روز درگذشت امیرکاووس بالازاده جمعه دوم اسفندماه سال جاری ساعت ۱۱ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر امیر کاووس بالازاده تاریخ‌پژوه، مدرس و پژوهشگر حوزه تئاتر سه‌شنبه ۲۴ دی‌ماه ۹۸ درگذشت. او که در ماه‌های اخیر با بیماری سرطان دست‌وپنجه نرم می‌کرد به دنبال شدت گرفتن بیماری دار فانی را وداع گفت.
 زنده‌یاد امیرکاووس بالازاده در ماه‌های آخر زندگی پربار خود با وجود ابتلا به بیماری سرطان همچنان باقدرت به فعالیت‌های خود ادامه داده بود و به گفته همکارانش قرار بود صبح امروز در جلسه دفاعیه‌ای در دانشگاه حاضر شود. این هنرمند فقید که پنجشنبه ۱۹ دی‌ماه در دومین نشست تخصصی نمایش شناخت حضور داشت، گفته بود: «در این روزهای بیماری بیشترین محبت را از جانب دوستان و آشنایانم و خاصه از دانشجویان دانشگاه آزاد دیده ام و در همین مجال از همه آن‌ها تشکر می‌کنم.»
بالازاده از اساتید و پژوهشگران شناخته دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی بود که سال‌ها به‌عنوان هیئت‌علمی در این دانشکده فعالیت داشت. بالازاده پژوهشگر و مدرس اسطوره شناسی و فرهنگ‌عامه است. او از شاگردان زنده‌یاد دکتر مهرداد بهار بود و کتاب «مهر و داد و بهار: یادنامه دکتر مهرداد بهار» به کوشش او منتشرشده است. از دیگر تألیفات منتشرشده او می‌توان به «جنگ، نمایش، اسطوره»، «پسر شهرزاد»، «موسم نور»، «فرهنگ یک جلدی فارسی معین» و «فرهنگ نام ایرانیان» اشاره کرد.
جمعه دوم اسفندماه سال جاری ساعت 11 مراسم چهلمین روز درگذشت امیرکاووس بالازاده در قطعه هنرمندان برگزار می‌شود. 




نظرات کاربران