در حال بارگذاری ...
با حضور هنرمندان، نویسندگان و اهالی تئاتر

کتاب «رادی نامه» رونمایی شد

آیین رونمایی از دفتر نخست «کتاب رادی نامه» عصر روز سه شنبه ۲۹ بهمن ماه ۹۸ درتالار مشاهیر تئاتر ایران مجموعه تئاتر شهر برگزار شد. در این آیین نمایشنامه نویسان پنج تک گویی حضور داشتند.

به گزارش ایران تئاتر در آیین رونمایی از دفتر نخست «کتاب رادی نامه» در دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی بهزاد صدیقی دبیر جشنواره تئاتر رادی گزارشی را از نحوه و چگونگی شکل گیری کتاب رادی نامه به حضار ارائه کرد. در ادامه محمد باقر نباتی مقدم مدیر نشر عنوان (یکی از حامیان جشنواره و ناشر کتاب رادی نامه) در سخنان کوتاهی به دغدغه های خود به عنوان یک نمایشنامه نویس در خصوص ضرورت انتشار گسترده متون نمایشی و لزوم توجه هر چه بیشتر ناشران خصوصی و دولتی به این امر مهم اشاره کرد.
این گزارش حاکیست: ابراهیم پشتکوهی، مهدی میر باقری، مژگان خالقی و مهسا طالبی رستمی چهار نویسنده کتاب رادی نامه در غیاب محمد چرمشیر یکی دیگر از نویسندگان این کتاب دقایقی برای حاضران سخن گفتند و چگونگی نگارش متون نمایشی خود را که بر اساس متن های اکبر رادی نوشته شده بود بیان کردند. در خلال این برنامه نیز محمد رحمانیان نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر و عضو هیات مدیره بنیاد اکبر رادی به همراه کاظم شهبازی پژوهشگر و استاد دانشگاه نکاتی را در خصوص نمایشنامه های مذکور بیان کرده و ضمن طرح سئوالاتی از نویسندگان چهار نمایشنامه، دیدگاههای نقادانه خود را نیز در این زمینه مطرح کردند.
گفتنی است: دفتر نخست رادی نامه شامل پنج تک گویی بر اساس آثار اکبر رادی با آثاری از محمد چرم شیر، ابراهیم پشت کوهی، مهدی میرباقری، مژگان خالقی و مهسا طالبی رستمی که به سفارش دومین جشنواره تئاتر رادی نوشته شده، در قالب یک کتاب منتشر شده است. اغلب رویدادهای این آثار مرتبط با وقایع اجتماعی انسان معاصر است که در شهر زندگی کرده و داستان آن ها در شهر اتفاق افتاده و دنبال می شود.
سید محمد طباطبایی، دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، روح الله جعفری، عباس غفاری، مصطفی  محمودی، عرفان پورمحمدی، نسیم جعفری، آریان رضایی و تعدادی از اصحاب رسانه از جمله حاضران در آیین رونمایی از کتاب رادی نامه بودند
این آیین با امضای کتاب های رادی نامه توسط نویسندگان و اهدا به حاضران به پایان رسید.

 




مطالب مرتبط

شانزدهمین سال جاودانگی اکبر رادی

شانزدهمین سال جاودانگی اکبر رادی

مؤسسه‌ فرهنگی هنری اکبر رادی، در پیامی به مناسبت سالگرد درگذشت این نمایشنامه‌نویس که هم‌زمان با زادروز بهرام بیضایی است، از این دو هنرمند بزرگ عرصه هنرهای نمایشی کشور یاد کرد.

|

نظرات کاربران