در حال بارگذاری ...
از سوی انتشارات نمایش

کتاب «مدیریت تئاتر روش‌های راهبری برای قرن بیست و یکم» منتشر شد

کتاب «مدیریت تئاتر: روش‌های راهبری برای قرن بیست و یکم» به انضمام « چگونه از گروه به کمپانی تبدیل شویم؟» منتشر شد.

به گزارش ایران تئاتر کتاب «مدیریت تئاتر: روش‌های راهبری برای قرن بیست و یکم» یکی از به‌روزترین و جامع‌ترین کتاب‌های آموزشی در حوزه مدیریت تئاتر به شمار می‌آید که در سال 2018-2017 انتشار یافته و یکی از  منابع اصلی‌ درسی در زمینه‌ راه‌اندازی و اداره‌ کمپانی‌های تئاتر غیرانتفاعی محسوب می‌شود. کتابی که به انتخاب مترجم زیرعنوان «چگونه از یک گروه به کمپانی تبدیل شویم» نیز به آن اضافه شده است. چرا که در این کتاب اساسا هرجا سخن از تئاتر به میان می‌آید، مقصود یک نهاد حقوقی است که علاوه بر تولید، بر عرضه‌ی مستقیم و یا با واسطه‌ی محصول (نمایش)، منطبق با قوانین تجاری حاکم بر هر منطقه توجه دارد. نهادی که می‌تواند یک بنگاه تجاری یا غیرانتفاعی، متشکل از سرمایه‌گذاری (پولی یا غیرپولی) یک یا چند نفر باشد و افراد در سود و زیان آن شریک هستند.
کتاب حاضر تلاش دارد اصول بنیادین مدیریت در حوزه کسب و کار را به مدیریت در عرصه هنر پیوند زند.کتاب تلاش دارد بیاموزد چگونه می‌توان  نهادهای هنری همچون کمپانی‌های تئاترهای غیرانتفاعی را تأسیس نمود و موفق اداره کرد. کمپانی‌هایی که در مقابل تئاترهای تجاری قرار دارند و در آنها ارائه‌ی خدمات اجتماعی نسبت به کسب درآمد و سود در اولویت واقع شده‌اند. برهمین اساس این کتاب درتلاش است تا بیاموزد چگونه می‌توان یک نهاد حقوقی هنری تأسیس کرد،چگونه می‌توان برای آن نهاد، اهداف، مأموریت، چشم‌انداز و ارزش تعریف کرد، چگونه می‌توان برای آن نهاد و تولیداتش ضرورت اجتماعی و مدنی پیدا کرد،چگونه می‌توان به آن نهاد ساختار سازمانی و اداری بخشید، چگونه می‌توان برای آن از نهادهای دولتی و غیردولتی جذب سرمایه کرد، چگونه می‌توان در آن دست به تولید محصول (نمایش)زد، برای تولیداتش بازاریابی کرد، خدمات مربوط به امور مشتریان در کسب و کارهای تجاری را برای آن نیز طرح کرد و با همه‌ی این موضوعات، اصول اساسی علم مدیریت را در تمامی ارکان و بخش‌های آن پیاده سازی نمود. مطالعه این کتاب علاوه بر آنکه خوانندگان را با مباحث مدیریتی در تئاتر آشنا و آنها را صاحب دیدگاه‌های مدیریتی می‌کند، تاکتیک‌های مدیریتی برای برون رفت از بحران‌ها و چالش‌های مرسوم را نیز مطرح می‌کند. بنابراین مطالعه این کتاب برای تمامی اقشار فعال در حوزه تئاتر اعم از سیاست‌گذاران و مدیران نهادهای دولتی، مدیران تالارهای دولتی وغیردولتی ،کارآفرین‌های هنری نهادهای خصوصی،فعالان عرصه بازاریابی وتبلیغات تئاتر، دانشجویان هنرهای نمایشی و تمام گروه‌هایی که به دنبال ارتقا وضعیت خود و تأسیس یک کمپانی هستند می‌تواند مفید و کاربردی باشد.
این کتاب که باترجمه حسین ملکی در زمستان 1398 ازسوی انتشارات نمایش باقیمت 40هزارتومان انتشار یافته، توسط آنتونی راین؛ استاد دانشکده‌ی هنرهای زیبا دانشگاه ایالتی فلوریدا که دو دهه سابقه‌ی مدیریتی در تئاترهای غیرتجاری و تجاری ایالات‌متحده‌امریکا را دارد نگارش یافته و عناوین فصل‌های مختلف آن به این شرح هستند:
فصل اول: مدیریت تئاتر چیست؟
فصل دوم: چهارچوب استراتژیک تئاتر
فصل سوم: امروزه مدیریت تئاتر
فصل چهارم: محیط‌های کسب و کار
فصل پنجم: سازمان تئاتر
فصل ششم: مشاغل در تئاتر
فصل هفتم: مدیریت مالی
فصل هشتم: مدیریت و تماشاگران
فصل نهم: بازاریابی برای یک تئاتر
فصل دهم: ایجاد مواد تبلیغاتی
فصل یازدهم: جذب سرمایه
فصل دوازدهم: راهبری
فصل سیزدهم: هیأت مدیره، شیوه اداره، کارمندان بخش مدیریتی و افراد داوطلب
فصل چهاردهم: هواداری از تئاتر و مشارکت اجتماعی
فصل پانزدهم: آموزش تئاتر

اطلاعات کتاب: مدیریت تئاتر: روش‌های راهبری برای قرن بیست و یکم(چگونه از گروه به کمپانی تبدیل شویم؟)-2018 ؛ نویسنده: آنتونی راین، مترجم: حسین ملکی، ناشر: انتشارات نمایش، تعداد صفحات: 356، قیمت: 40 هزار تومان




مطالب مرتبط

نظرات کاربران