در حال بارگذاری ...

برگزیدگان تئاتری سال 83 توسط کانون ملی منتقدان تئاتر ایران اعلام می‌شوند

این آراء به شکل نظرسنجی از اعضای کانون استخراج و برگزیدگان در ۷ رشته نویسندگی، کارگردانی، بازیگری ، طراحی صحنه، موسیقی و ... معرفی می‌شوند.

ایسنا: اعضای کانون ملی منتقدان تئاتر ایران، برگزیدگان تئاتر سال 83 را طی مراسمی اعلام می‌کنند.

این آراء به شکل نظرسنجی از اعضای کانون استخراج و برگزیدگان در 7 رشته نویسندگی، کارگردانی، بازیگری ، طراحی صحنه، موسیقی و ... معرفی می‌شوند.

لازم به ذکر است کانون ملی منتقدان تئاتر سال گذشته و در جشنواره‌ فجر داوری نداشت و مقرر شد نظرات اعضا به صورت کلی و با استفاده از پرسش‌نامه استخراج شود.

همچنین به منظور معرفی برگزیدگان سال 84، یک هیات 7 نفره به عنوان داور انتخاب خواهند شد که این افراد تمام نمایش‌هایی را که در سال84 به معرض اجرای عمومی گذاشته می‌شوند، مورد ارزیابی قرار می‌دهند و برگزیدگان خود را در 7 رشته نامبرد اعلام می‌کنند. به گزارش ایسنا، داوران سال 84، طی دوره‌های کوتاه مدتی نمایش‌ها را خواهند دید و پس از آن نتایج هر دوره استخراج می‌شود و در مرحله نهایی در پایان سال، بهترین‌ها از میان برگزیدگان هر دوره انتخاب خواهند شد.

هدف از تغییر شکل داوری کانون، داوری به شکل سالم‌تر، دقیق‌تر و به دور از شتابزدگی داوری‌های جشنواره فجر عنوان شده است.

لازم به ذکر است براساس داوری کانون، هر یک از رشته‌های نامبرده یک برگزیده خواهد داشت.

هنوز زمان دقیق برگزاری جشن برگزیدگان سال 83 اعلام نشده است اما اعضای کانون امیدوارند بتوانند تا خردادماه این مراسم را برگزار کنند.