در حال بارگذاری ...
با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

هنرمند تئاتر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری شد

با حکم سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراهیم شریفی ریگی از هنرمندان تئاتر به سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری منصوب و از خدمات جواد کارگران دهکردی تقدیر شد.

به گزارش ایران تئاتر از چهارمحال و بختیاری، مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال وبختیاری گفت: این استان به لحاظ وضعیت جغرافیایی و همچنین تعدد قومیت در کشور دارای جایگاه و اهمیت خاصی است.

علی غیاثی افزود: این استان تامین کننده بخش از آب کشور است و به لحاظ فرهنگی و هنری به دلیل تنوع قومیتی دارای هویت و غنای فرهنگی و هنری خاص است.

وی اظهارداشت: زمینه فعالیت فرهنگی و هنری در این استان به دلیل فرهنگ عامه حاکم بر منطقه، مختصات و خصوصیات هنری، تاریخی و فرهنگی موجود از جایگاه والایی برخوردار است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین با اشاره به وضعیت  شیوع ویروس کرونا به تقدیر از تلاش مدافعان سلامت در کشور تاکید کرد و گفت: امید است با تلاش و همراهی مردم با کمک مدافعان سلامت این بیماری رفع شود.

جعفر مردانی به جایگاه فرهنگ و هنر در جامعه تاکید کرد و گفت: راهبرد و سیاست فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب ۳  عنصر فرهنگ ،هنر، رسانه و مطبوعات است.

او با تاکید بر اینکه استان چهارمحال وبختیاری به لحاظ فرهنگی، اجتماعی دارای ۳ قومیت فارس، بختیاری و ترک زبان است بر  همبستگی و پیوستگی بین این اقدام تاکید کرد.

مردانی، به برگزاری جشنواره‌های مختلف در شهرستان‌ها  اشاره کرد و گفت: با توجه بین بخشی و همچنین افزایش تعامل و همبستگی بین فومیت‌ها می‌توان در حوزه فرهنگ و هنر استان گام‌های موثری برداشت.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین گفت: در این استان با توجه به حضور طوایف و قومیت‌های مختلف،باید به خرده فرهنگ‌ها توجه ویژه‌ای کرد.

ابراهیم شریفی ریگی افزود: توجه به خرده فرهنگ‌ها در میان اقوام، احیاء مراسم و آیین‌ها و سنتی که در طول سالیان مختلف نادیده گرفته شده است، از مهمترین برنامه‌ها و اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد در راستای اعتلای فرهنگ ایرانی اسلامی است.

وی افزایش توجه به فضای مجازی که در زمان حاضر از حساسیت و ویژگی خاصی برخوردار است ، را مورد تاکید قرار داد و گفت: هنرمندان در حوزه رسانه و فرهنگ می‌توانند با تولید مختوا نگاه ویژه در این زمینه داشته باشند.

ابراهیم شریفی ریگی، فوق لیسانس علوم اجتماعی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لردگان را در کارنامه اجرایی خود دارد. شریفی همچنین از هنرمندان تئاتر استان است که سالهای زیادی را در جشنواره های تئاتر استانی، منطقه ای و فجر به عنوان بازیگر و کارگردان فعالیت داشته است.

انجمن هنرهای نمایشی استان ضمن تقدیر از خدمات شایسته جواد کارگران دهکردی مدیر کل سابق، انتصاب جناب آقای شریفی را به ایشان تبریک گفته  و برای این هنرمند تئاتر استان آرزوی موفقیت و سربلندی را از درگاه خداوند منان مسئلت دارد.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با رضا بیابانی جعفرآبادی، نقال پیشکسوت

امیدوارم شاهد تاسیس مکانی برای اجرا در پیشگاه حکیم فردوسی باشیم
گفت‌وگو با رضا بیابانی جعفرآبادی، نقال پیشکسوت

امیدوارم شاهد تاسیس مکانی برای اجرا در پیشگاه حکیم فردوسی باشیم

رضا بیابانی جعفرآبادی، نقال تقدیرشده در بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی با بیان اینکه تشکیل کانون نقالان در کشور امری ضروری و جدی است، می‌گوید امیدوارم در مشهد مکانی برای اجرا ساخته شود و شاهد اجرای نقالی در پیشگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی باشیم.

|

گفت‌وگو با پویا بازرگان، نقال کرمانشاهیِ حاضر در جشنواره آیینی و سنتی

حفظ اصالت شاهنامه‌خوانی و نقالی به شیوه کهن ضروری است
گفت‌وگو با پویا بازرگان، نقال کرمانشاهیِ حاضر در جشنواره آیینی و سنتی

حفظ اصالت شاهنامه‌خوانی و نقالی به شیوه کهن ضروری است

پویا بازرگان، نقال حاضر در بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی، اعتقاد دارد نسل جدید هنرمندان این عرصه، هنرهای نمایشی را وارد شاهنامه‌خوانی و نقالی کرده در حالی که حفظ اصالت این هنرها به شیوه کهن آن‌ها ضروری است.

|

گزارشی از نخستین روز برگزاری جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی در شهرکرد

افزایش نشاط اجتماعی با آیین‌هایی که با امید زنده‌اند
گزارشی از نخستین روز برگزاری جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی در شهرکرد

افزایش نشاط اجتماعی با آیین‌هایی که با امید زنده‌اند

در آیین افتتاحیه بخش‌هایی از بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی سنتی که پنجشنبه ششم مهر در شهرکرد برگزار شد، هنرمندان و مسئولان از تاثیر برگزاری این رویداد بر نشاط‌آفرینی در جامعه، همدلی اقوام ایرانی باهم، حفظ میراث فرهنگ ملی و آشنایی هرچه بیشتر مردم با ...

|

اجرای 6 نمایش در نخستین روز از جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی در شهرکرد

اجرای 6 نمایش در نخستین روز از جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی در شهرکرد

بیست‌ویکمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی در بخش نمایش‌های فردی، معرکه‌ها، نقالی و روایت‌های ملی و کارآواها، نخستین روز از برگزاری خود را در ششمین روز از ماه مهر با اجرای 6 گروه هنری در محوطه فرهنگسرای بزرگ شهرکرد و با استقبال گرم مردم چهارمحال و بختیاری، پشت سر گذراند.

|

نظرات کاربران