در حال بارگذاری ...
با نگاه ویژه به مراسم آیینی

شمارهٔ ۲۴۶ ـ ۲۴۷ ماهنامهٔ نمایش منتشر شد

جدیدترین شمارهٔ ماهنامهٔ نمایش، ویژهٔ اسفندماه ۹۸ ـ فروردین ۹۹ با نگاه ویژه به مراسم آیینی منتشر شد.

به گزارش ایران تئاتر نگاه ویژهٔ این دو شمارهٔ متوالی ماهنامهٔ نمایش به مراسم آیینی می‌پردازد که مقاله‌های «راز ماندگاری» از دکتر یدالله آقاعباسی، «چراغ آیین در شبستان فرهنگ» از علی رضایی، «مُهره ریزان (حلقه‌ای از آیین‌های شادی‌آفرین نوروزی در همدان)» از احمد بیگلریان و «آیین‌ها، سامانه‌های پیوند و همدلی» از عبدالرضا فریدزاده تألیف و منتشر شده‌اند. در گفت‌وگوی این بخش، دو مصاحبهٔ «رازهای شکوفایی هنر شرقی، اپرای سنتی تایوان» ترجمهٔ گفت‌وگو با ما بائو ـ شان و «اصالت کهن...» گفت‌وگو با استاد هوشنگ جاوید را می‌توانید بخوانید.
نقدهای نمایش‌های «ولپُن»، «شک»، «کلوچهٔ دارچینی»، «بوقلمون» و «بیگانه در خانه» در بخش نقد تئاتر ماهنامه چاپ شده‌اند. مقالهٔ «نقشینه، نقاش هنر و اخلاق بر صحنهٔ تئاتر ایران» به قلم پیمان شیخی از دیگر مطالب این بخش است.
سرمقالهٔ «نوروز، اسطوره مرگ و رستاخیز در ایده کیهانی» به قلم نصرالله قادری، گفت‌وگو با دکتر جمشید ملک‌پور با عنوان «تا روزگار در آینده چه قلم زند»، گفت‌وگو با مهدی رحمانی «فتحنامهٔ کلات داستانی پر از رمز و راز» و گفت‌وگو با مهدی فرشیدی با نام «خدمت به نظام سرمایه‌داری و خیانت به نظام انسانی» از دیگر بخش‌های قابل خواندن این شماره هستند.
نکوداشت این دو شمارهٔ مسلسل، طبق روال سال‌های پیش به دو شخص، یعنی هواس پلوک و کمال‌الدین غراب اختصاص دارد که یادداشت‌ها و نیز مصاحبه‌هایی تحت عناوین «تئاتر، نیروی شگرف عاطفی» گفت‌وگو با هواس پلوک و «انگیزهٔ من شهرت نبود» گفت‌وگو با کمال‌الدین غراب را در بر می‌گیرد.
شمارهٔ ۲۴۶ ـ ۲۴۷ ماهنامهٔ نمایش ویژهٔ ویژهٔ اسفندماه ۱۳۹۸ ـ فروردین ۱۳۹۹ به مدیر مسئولی شهرام کرمی و سردبیری نصرالله قادری در ۲۰۰ صفحه و با بهای ده هزار تومان برای عموم علاقه‌مندان حوزهٔ تئاتر زیر نظرِ دفتر پژوهش و انتشارات نمایش چاپ و توزیع شده است.




نظرات کاربران