در حال بارگذاری ...

دوازدهمین جشنواره تئاتر کودک در سرزمین نفت برگزار می شود

اردشیر صالح پور: این جشنواره از ۱۰ تا۱۴ اردیبهشت ماه در تالار شهرداری و تالار شرکت نفت شهر ستان گچساران واقع در استان کهکیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

مهر: پس از دوسال بلاتکلیفی، دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کودک و نوجوان با حمایت شرکت نفت در گچساران برگزار می شود.
"اردشیر صالح پور"مسوول دبیرخانه جشنواره های تئاتر مرکز هنرهای نمایشی درباره زمان برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره از 10 تا14 اردیبهشت ماه در تالار شهرداری و تالار شرکت نفت شهر ستان گچساران واقع در استان کهکیلویه و بویراحمد برگزار می شود.
وی "رضا توفیقی" مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهکیلویه و بویر احمد را به عنوان دبیر این جشنواره معرفی کرد و افزود: برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کودک و نوجوان به دلیل پاره ای از مشکلات با دوسال تأخیر مواجه شد. این جشنواره تا 9 دوره در همدان برگزارشدوپس از انصراف همدان ازبرگزاری این جشنواره، یک دوره ما این جشنواره رادر کرمان و یک دوره در اصفهان برگزار کردیم.
"صالح پور"تصریح کرد: طی این دو سال تلاشهای فراوانی جهت برگزاری این جشنواره در همدان صورت گرفت حتی با شهرداری و شورای شهر این شهرستان نیز صحبتهایی انجام شد، اما مسوولان این شهرستان جهت ادامه برگزاری این جشنواره در همدان همکاری لازم را با ما نکردند بنابراین به اصفهان پیشنهاد دادیم که همزمان با برگزاری جشنواره فیلم کودک میزبان جشنواره تئاتر کودک نیز باشد، اما آنها هم پیشنهاد ما رانپذیرفتند تا این که گچساران پیشنهاد میزبانی داد و ما پس از بررسی امکانات و شرایط این شهر ستان پذیرفتیم و تصمیم داریم با همکاری شرکت نفت ،برگزاری این جشنواره را درشهرستان گچساران برای سالهای آتی نیز ادامه دهیم.
مسوول دبیرخانه جشنوارههای مرکز هنرهای نمایشی تعدادگروههای این جشنواره را 9 گروه اعلام کرد و متذکر شد: 8 گروه نمایشی این جشنواره از میان 12 گروه پذیرفته شده در مرحله بازبینی دو سال پیش است که به منظور حفظ حق آنها ابتدا ازهمان 12 گروه دعوت به همکاری کردیم اما 4 گروه آنها از حضور در جشنواره انصراف دادند و 8 گروه به بخش مسابقه این جشنواره راه یافتندو یک گروه نیز از شیراز در بخش خارج از مسابقه حضور دارد.
صالح پور گفت: گروههای شرکت کننده از شهر ستانهای بیرجند، ساری، ملایر، تهران ، بندر عباس و شیراز هستند.
وی درپایان از زحمات معاونت هنری وزارت ارشاد، انجمن کتاب کودک ونوجوان و برخی مطبوعات و خبرگزاریها که در این دو سال پی گیر جشنواره بودند تشکر فراوان کرد.
لازم به توضیح است، آزیتا حاجیان، رویا نونهالی و یوسف صدیق اعضای هیأت داوران دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کودک ونوجوان هستند.