در حال بارگذاری ...
مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس خبر داد

استقبال گسترده جامعه هنرهای نمایشی ایران از «جایزه بزرگ سرو»

حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس از استقبال گسترده هنرمندان و فعالان هنرهای نمایشی استان‌های کشور ازجایزه بزرگ سرو خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس حمید نیلی بااعلام این خبر گفت: پس از اعلام رسمی برگزاری این جایزه بزرگ ملی با سیل ارسال آثار به دبیرخانه این رویدار فرهنگی هنری روبرو گردیدیم، به نحوی که از استقبال مردمی این جایزه غافلگیر شدیم که البته این موضوع ما را برای آینده تئاترمقاومت و جریان تئاترانقلاب و دفاع مقدس بسیارامیدوار کرد.
وی افزود: استقبال از این طرح به حدی بود که ما به درخواست هنرمندان گرامی مجبور شدیم تا مهلت ارسال آثار راتمدید کنیم و همکاران بنده در انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس کماکان درحال دریافت آثار هستند.
نیلی اضافه کرد: تاکنون بیش از 220 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و به طور قطعی تمامی استانهای کشور در این رویداد تئاتری و اتفاق هنری نماینده و سهمی دارند و امیدوارم این موضوع باعث کشف وزمینه ساز شناسایی استعدادهای جدید و نوظهور در حوزه تئاترانقلاب و دفاع مقدس قلمداد شود.
مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران همچنین اضافه کرد: برگزاری این رویداد براساس فکر و ایده مشخصی، جدا از جوایز رسمی جشنواره تئاتر مقاومت در انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس پایه ریزی شد و ما دراین جایزه که ابتکار و ایده خلاقانه اتاق فکر انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس می باشد به دنبال جریان سازی سالم و تقدیر ازفعالان حوزه تئاترمقاومت می باشیم و برجسته سازی آثار نمایشی حوزه انقلاب و دفاع مقدس را وظیفه جدی خود دراین عرصه می دانیم.
دبیرهفدهمین جشنواره تئاترمقاومت با اشاره به نامگذاری هفته هنر انقلاب افزود: جای خالی این جایزه در سپهر فرهنگ و هنرایران و خصوصا حوزه تئاترانقلاب و دفاع مقدس خالی بود و جای تاسف دارد که نهادهای متولی و مسئولانی که مسئولیت مستقیم پرداختن و برجسته کردن چنین افراد و جریان هایی را دارند تاکنون به تقدیر از فعالان هنرهای نمایشی در حوزه انقلاب و دفاع مقدس کمتر پرداخته اند که این موضوع جای گلایه دارد.
با حفظ احترام به هنرمندان تمام رشته های هنری کشور، متاسفانه در اکثر مراسم و تقدیرهایی که اتقاق می افتد هنرمندان تئاترو هنرهای نمایشی مظلوم واقع می شوند و درمقایسه با هنرسینما و تلویزیون و حتی هنرهای تجسمی درحق شان اجحاف بارزی صورت می گیرد. درصورتی که واضح و مبرهن است که هنرتئاتربخاطر زنده بودن و ارتباط رودرو و مستقیم هنرمند و مخاطب به عنوان هنرمادر شناخته می شود و جادارد که نوع نگرش مسئولان و رسانه ها به این رشته تغییر یابد.
نیلی همچنین از اعلام رسمی فراخوان هفدهمین جشنواره سراسری تئاترمقاومت در فروردین ماه ۹۹ خبر داد و گفت: امیدواریم جریان تئاترانقلاب و دفاع مقدس به عنوان یک ژانر ملی بتواند بیش از پیش رونق یابد و از همینجا از کلیه فعالان و هنرمندان تئاترکشور که در حوزه تئاترانقلاب و دفاع مقدس در سال گذشته اثری خلق کردند صمیمانه تشکر می کنم و خداقوت و خسته نباشید عرض میکنم.
وی درپایان ابراز امیدواری کرد سال جدید علاوه بر سلامتی فرد فرد جامعه بزرگ و هنردوست ایران عزیز و رهایی از ویروس کرونا با شکوفایی و پویایی هنر و فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همراه باشد.




مطالب مرتبط

با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و هنرمندان

تماشاخانه‌ ایرانشهر صاحب پلاتو شد
با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و هنرمندان

تماشاخانه‌ ایرانشهر صاحب پلاتو شد

تماشاخانه‌ ایرانشهر که دارای دو سالن استاد سمندریان و استاد ناظرزاده بود، صاحب یک پلاتو هم شد که برای تمرین گروه‌ها و همچنین اجراهای تجربی و مونولوگ، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

|

بلیت‌فروشی «تروما» آغاز شد

بلیت‌فروشی «تروما» آغاز شد

بلیت‌فروشی نمایش «تروما» به کارگردانی احمد سلیمانی که از چهارشنبه 12 دی روی صحنه خواهد رفت، آغاز شد.

|

نظرات کاربران