در حال بارگذاری ...
پیام ریس یونیمای ایران درسالگرد روز جهانی نمایش عروسکی

ویروس اهریمنی کرونا را شکست دهیم

دکتر اردشیر صالح پور ریس یونیمای ایران درسالگرد روز جهانی نمایش عروسکی پیامی را منتشر و اظهار امیدواری کرد با عزمی ملی هرچه زودتر بااراده‌ای سترگ این ویروس خطرناک را شکست دهیم.

در متن این پیام آمده است: ۲۱ مارس برابر با اول فروردین‌ماه، جشن باستانی ایرانیان از سوی اتحادیه بین‌المللی نمایشگران عروسکی جهان (یونیما) به‌عنوان روز جهانی نمایش عروسکی انتخاب و نامگذاری شده است.
امسال همزمان با این جشن جهانی، انتشار و گسترش ویروس اهریمنی کرونا، خطرات زیادی را برای سلامتی و جان انسان‌ها درکشورهای مختلف جهان و وطن ما ایجاد نموده و دنیای عروسک‌ها را به اندوه و نگرانی فروبرده است.
توصیه‌ی عروسک‌ها که هموار سفیر صلح و مهربانی و شادابی بوده‌اند در این شرایط بحرانی، رعایت نکات بهداشتی و اقامت در خانه‌ها با عزمی ملی برای حفظ وطن است تا هرچه زودتر بااراده‌ای سترگ این ویروس خطرناک را شکست دهیم. عروسک‌های پیشابهاری و بهاری ایرانی همواره مژده دهنده‌ی رستن و دوباره شکفتن و خلق جهان تازه بوده و نوروز برای ما ایرانیان نماد بهروزی و پیروزی بوده است. امیدواریم به یمن نفس نوروزی و نوید بهاری دل‌نشین همراه با عروسک‌های بهاری هرچه زودتر شادی و تندرستی به جهان بازگشته و آسمان عروسک‌ها آبی و آفتابی شود.
روز جهانی نمایش عروسکی را به جامعه‌ی جهانی نمایشگران عروسکی و خانواده‌ی نمایش عروسکی ایران شادباش گفته و برای همگان آرزوی تندرستی و شادابی دارم.
رئیس یونیمای ایران
دکتر اردشیر صالح پور




نظرات کاربران