در حال بارگذاری ...
الهام شعبانی در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر عنوان کرد

به وقت تهران را امسال به صحنه می‌برم
درفاز اول پویش #تئاتر_تعطیل_نیست ده هزار ماسک تولید شد

ایران‌تئاتر: الهام شعبانی در سال‌های اخیر حضور موثری در حوزه بازیگری، طراحی لباس در تئاتر و سینما و تلویزیون داشته است. او در تابستان امسال در نمایش غلامرضا لبخندی با شایستگی سیمای زنی پابه سن گذاشته به نام توران از طبقه پایین دست جامعه که درگیر خرافات است را بازی کرد.

الهام شعبانی در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر درباره وضعیت کارهای جدید خود عنوان کرد: مدت چهار ماه به همراه گروهمان برای نمایش به وقت تهران تمرین داشتیم که قرار بود نیمه دوم فروردین در سالن قشقایی روی صحنه برود که با تعطیلی سالن های نمایشی به واسطه شیوع کورونا اجرای این اثر تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.

وی درباره فضای نمایش به وقت تهران و عوامل آن گفت: نمایش به وقت تهران اثری اجتماعی درباره معضلات زنان جامعه ما است و اثری زنانه و پر شخصیت محسوب می شود که 7 شخصیت دارد و نوشته لیلی عاج است که سالها با او در حوزه بازیگری و طراحی لباس همکاری داشته ام و دغدغه های مشترک زیادی دارم. شخصیت های این نمایش متعلق به طبقه پایین جامعه هستند که درگیر مشکلات زیادی شده‌اند و با این مشکلات وارد چالش می شوند. در این نمایش مسیح کاظمی، فرزانه سهیلی، یلدا عباسی، سوده شرحی، بهاره مشیری، غزاله جزایری و سمیه برجی بازی دارند و طراحی صحنه آن را امیر حسین دوانی انجام می دهد و دکور نمایش شامل پارچه حریر بزرگی است که بازیگران در زیر آن بازی می کنند و از این نظر کار متفاوت و چشم نوازی محسوب می شود.

بازیگر خواب زمستانی درباره فعالیت خود در عرصه تولید ماسک برای مبارزه با ویروس کورونا عنوان کرد: موقعی که امیرحسین شفیعی مدیر تماشاخانه سرو برای حضورم در کمک و طراحی ماسک های ضد کورونا در تماشاخانه سرو از من دعوت کرد؛ با کمال میل این پیشنهاد را پذیرفتم و وظیفه خودم دانستم که در این کار مشارکت داشته باشم و به همراه تعدادی از دوستان هنرمند و مردم در لابی سالن تماشاخانه سرو که خالی شده بود و تعدادی چرخ خیاطی در آنها نصب شده بود حضور پیدا کردیم و در فاز اول که چند روزی است به پایان رسیده در حدود ده هزار ماسک تولید شد که با شست‌وشو خاصیت چند بار استفاده کردن را دارد و نکته مهم این است که بعد از دعوتم از مردم در صفحه ایستاگرام خیلی ها داوطلبانه مراجعه کردند و با گرفتن پارچه اقدام به دوختن ماسک در منازلشان کردند و این اقدام در خور توجه و قدردانی است و امیدوارم بعد از مدتی دوباره با موجودی پارچه ها تعدادی ماسک بیشتری دوخته شود.

وی درباره توزیع این ماسک ها گفت: اغلب این ماسک‌ها در بیمارستان‌ها، مناطق محروم، حاشیه شهر، شوش، جنوب شهر تهران و بین کارگران و افراد پیک موتوری توزیع شد و خودم هم در این توزیع مشارکت داشتم. تعدادی از این ماسک‌ها در اختیار بچه های تئاتر قرار گرفت.

بازیگر غلامرضا لبخندی در بخش دیگر سخنانش درباره سایر فعالیت‌های تئاتری خود افزود: قرار است در سال آینده در نمایش هیولا خوانی به کارگردانی روح الله جعفری که متنش را نغمه ثمینی نوشته طراحی لباس و در نمایش معده طبقه متوسط به کارگردانی لیلی عاج به عنوان بازیگر و طراح لباس حضور داشته باشم.

گفتنی است الهام شعبانی دانش آموخته طراحی لباس از دانشگاه الزهرا است. این بازیگر با سابقه تئاتر و سینما چند سالی است که در حوزه طراحی لباس در تئاتر و سینما و تلویزیون نیز فعالیت می کند. هملت، گنجفه، باغ شکرپاره، یادم تو را فراموش، گاندو، ریکاوری، راپورت های دکتر مصدق، خواب زمستانی، مکبث، ترنج، غلامرضا لبخندی، ناتمام، مخاطب خاص، من چه جوری یک..... و داستان‌های میان رودان از جمله کارهای درخشان بازیگری و طراحی لباس شعبانی محسوب می شوند. الهام شعبانی در سینما و تلویزیون هم حضور موفقی دارد و سه سال قبل طراحی لباس سریال عاشقانه به کارگردانی منوچهر هادی را انجام داده است.

 

گفت‌وگو خبر از احمد محمد اسماعیلی




مطالب مرتبط

نظرات کاربران