در حال بارگذاری ...
واکنش یک نویسنده آمریکایی به رفتار مردم کشورمان در شرایط بحران:

کاش مردم دنیا مواجهه با کرونا را از ایرانی‌ها یاد بگیرند

جنیفر گرین نویسنده زن آمریکایی ضمن برشمردن ویژگی‌های ممتاز اخلاقی ایرانیان، معتقد است در دوران بحران کرونا که سراسر جهان را فراگرفته است، ترجیح می‌دهد در ایران بماند تا به کشور خود برگردد، چراکه در اینجا آرامش بیشتری برقرار است.

به گزارش ایران تئاتر جنیفر گرین، نویسنده آمریکایی به دلیل شغل همسرش یک سال است در ایران ساکن شده. او و همسرش قرار بود آخر سال 2019 به آمریکا بازگردند. دو بار لغو پرواز آنها و بعد هم شیوع کرونا سبب شد آنان همچنان در ایران ماندگار شوند. او در گزارش خود که سایت مدیوم آن را منتشر کرده می‌نویسد : پس‌ازآنکه دو بار بلیت مان برای برگشت لغو شد، ابتدا احساس نگرانی کردیم. اما پس از خواندن اخبار رسانه‌های غربی مبنی بر حمله مردم به فروشگاه‌ها از روی ترس و وحشت و خالی کردن یکباره آنها از مواد ضدعفونی کننده، ماسک و حتی ماکارونی، فکر کردیم بهتر است به جای برگشتن به آمریکا در ایران بمانیم!
گرین در ادامه  به برخورد عمومی ایرانیان با بحران اشاره می کند و می‌نویسد؛ این روزها میادین تره بار و فروشگاه‌ها در ایران مقداری شلوغ است اما من هیچ کمبودی حس نمی کنم، مردم برای خرید همدیگر را هل نمی دهند، دعوا نمی کنند، چنگ نمی زنند.
گرین از حضور سودجویان نیز نمی گذرد و می نویسد ؛ البته در ایران هم مثل همه جای دنیا برخی دنبال سودجویی خود هستند که نمود آن در افزایش برخی اقلام مانند زنجبیل و الکل و سیر دیده می شود اما حرکت‌های زیبای بسیاری هم وجود دارد؛ برخی افراد داوطلبانه دستگاه های خودپرداز را ضدعفونی می‌کنند، برای افراد بی خانمان دستکش تهیه می‌شود، برخی صاحبخانه ها دو ماه از مستاجران خود کرایه نمی گیرند، در برخی مناطق به درب منازل می روند و رایگان دستکش و مواد ضدعفونی کننده به مردم می دهند، برخی کارگاه تولید ماسک راه اندازی کرده اند، کمپینی برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده به راه افتاده است .

گرین علاوه بر این، کارهایی همچون اعطای صد گیگ اینترنت یا کار ارزشمند کتابخانه ملی برای کودکان و در دسترس قرار دادن 23000 جلد کتاب برای کودکان در این روزهای کرونایی را تمجید کرده است. او همچنین موج طنزی که بعد از کرونا در شبکه‌های اجتماعی راه افتاده تا تاب‌آوری مردم را بالا ببرد، از قلم نینداخته است.

این نویسنده همچنین یک فهرست کلی از همه اقدامات مردمی کوچک و بزرگ در مقابله با کرونا ارائه کرده. از کار خوب دانشجویان دانشگاه تهران در ترجمه دستورالعمل پزشکان چینی تا بازدید خانه به خانه مردم شهر کاخ در استان خراسان رضوی برای تحویل مواد ضدعفونی‌کننده و توزیع شیرینی توسط یک قنادی در گرگان میان پرستاران و پزشکان درگیر کرونا در بیمارستان‌ها و ...

گرین در ادامه می نویسد؛ این چیزها را با سایر نقاط دنیا مقایسه کنید و ببینید ایران چقدر متفاوت است. من آرزو می کنم بقیه مردم دنیا در مواجهه با کرونا، از ایرانیان یادبگیرند. اینها در حالی است که مردم ایران تحت تحریم هستند. با این وضعیت، به نظرم من اگر در ایران باشم آرامش بیشتری دارم تا اینکه به آمریکا برگردم. چون در اینجا لازم نیست علاوه بر ویروس وحشتناک کرونا، با ویروس وحشتناک رفتار اطرافیانم هم روبرو باشم.

گفتنی است طی روزهای گذشته و در پی شیوع جهانی ویروس کرونا، ویدئوها و تصاویری از قفسه های خالی فروشگاه‌ها و مراکز خرید آمریکا، آلمان و انگلیس در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود . تصاویری که واکنش های جهانی و مقایسه رفتاری میان رفتار مردم این کشور ها با رفتار مردم ایران را برانگیخته است . در این مقایسه ها که توسط سیاست مداران، هنرمندان و مردم در فضای مجازی منتشر شده گذشت ، فداکاری و نگاه انسانی ایرانیان مورد توجه قرار گرفته است . 

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران (1)