در حال بارگذاری ...

هدیه جشن سالگرد در سه جشنواره خارجی

نمایش عروسکی "هدیه جشن سالگرد" برگزیده دهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی، به نویسندگی "افشین هاشمی" و کارگردانی "روشنک روشن" بزودی در سه جشنواره خارجی اجرا می شود.

مهر: نمایش عروسکی "هدیه جشن سالگرد" برگزیده دهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی، به نویسندگی "افشین هاشمی" و کارگردانی "روشنک روشن" بزودی در سه جشنواره خارجی اجرا می شود.
"روشنک روشن" کارگردان این نمایش در این باره توضیح داد: ما به سه جشنواره عروسکی در سه کشور دنیا دعوت شده ایم ابتدا به جشنواره چکسلواکی که در 8 خرداد ماه آغاز می شود ، می رویم سپس از آنجا به جشنواره تئاتر عروسکی فنلاند که حدود 20 خرداد برگزار می شود، خواهیم رفت و از فنلاند نیز راهی کشور روسیه خواهیم شد تا در جشنواره تئاتر عروسکی سن پطرپورگ که حدود1 تا6 تیرماه برگزار می شود، اجرا داشته باشیم .
وی افزود: زمینه حضور درجشنواره چکسلواکی از طریق ارتباط شخصی خودگروه ایجاد شد وزمینه حضور درجشنواره سن پطرزبورگ نیز به دعوت گروه روسیه که در دهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی ایران (تابستان گذشته) در تهران حضور داشتند، فراهم شد .همچنین از طریق جشنواره روسیه به جشنواره فنلاند معرفی شدیم.
روشن گفت: تمام هزینه ها ی این سفرها توسط مرکز هنرهای نمایشی پرداخت می شود اما تاکنون تنها ویزای ما برای جشنواره فنلاند آماده شده است.
کارگردان "هدیه جشن سالگرد" ،این نمایش عروسکی را مناسب گروه سنی بزرگسال دانست و درباره شیوه های عروسک گردانی آن افزود: نخی ، سایه ، عروسک سیاه و استفاده از اشیاء در عروسک گردانی ، شیوه های عروسک گردانی این نمایش هستند.
وی همچنین "سلما محسنی اردلانی" را طراح و سازنده عروسکهای این نمایش معرفی کرد و گفت : "کیانا ازهری نژاد" طراح رقص و "حسین پیشکار" و "سارا محسنی اردلانی" سازنده موسیقی نمایش هستند.
روشنک روشن درباره گروه عروسک گردانی که در این سفر وی را همراهی خواهند کرد نیز گفت: علاوه بر خودم، "افشین هاشمی" و "بنفشه بدیعی" عروسک گردانی نمایش "جشن هدیه سالگرد "را برعهده دارند و "ساسان پیروز" به عنوان دستیار کارگردان در این سفرها حضور دارند.
وی خبر از اجرای عمومی " هدیه جشن سالگرد " طی مردادماه در تالار نو تئاتر شهر داد.