در حال بارگذاری ...
سعیده آجربندیان در گفت‌وگو با ایران تئاتر مطرح کرد

آسمان پا به ماه اواخر فصل بهار به صحنه می‌رود

سعیده آجربندیان ابراز امید واری کرد با شکست کرونا نمایش آسمان پا به ماه را در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه ببرد.

این نویسنده و کارگردان  در گفت‌وگو با ایران تئاتر با آرزوی تندرستی و شادکامی برای اهالی تئاتر و شکست کرونا درباره فعالیت جدید خود گفت:  از سال 1391 برای اجرای نمایش نامه آسمان پا به ماه در حال مذاکره، تلاش و رایزنی هستم. کار یک درام اجتماعی است؛ خط داستانی این نمایش، دزدی یک فیلم نامه است که دست مایه پرداختن به مناسبات و روابط بین شخصیت ها قرار می گیرد. نمایش چهار شخصیت اصلی دارد.
نمایش نامه آسمان پا به ماه در سال 1396 به چاپ رسیده است. آجربندیان درباره پروسه طولانی مدت مهیا شدن اجرای این نمایش گفت: متن نمایش نامه در سال 1391 در دوران مدیریت آقای صادق موسوی در تئاتر شهر توسط شورای تصویب آثار مجوز اجرا گرفت. بعد از پیگیری های لازم با خانم پریسا مقتدی که در آن زمان مدیر هماهنگی تئاتر شهر بودند قرار شد نوبت اجرا در نظر گرفته شود اما تغییر مدیریت در تئاتر شهر انجام شد. آقای اتابک نادری که مدیریت مجموعه تئاتر شهر را عهده دار شدند اجرای نمایش را در کارگاه نمایش به من پیشنهاد دادند که مناسب اجرای نمایش من نبود و به همین دلیل اجرای نمایش به تعویق افتاد. دوباره پروسه تلاشم برای اجرای نمایش در دوران مدیریت خانم پریسا مقتدی آغاز شد و این دوره با تعطیلی سالن های قشقایی و سایه برای تعمیرات مصادف شدو امکان اجرای نمایش مهیا نشد و با تغییر مدیریت و آمدن  آقای پیمان شریعتی شرایط دوباره از نو آغاز شد و متاسفانه این بار شاغل بودن در اداره کل هنرهای نمایشی باعث به تاخیر افتادن کارم شد . برای اجرا در سالن سایه نیز می بایست  تا سال بعد صبر کنم و سال بعد هم آقای سعید اسدی مدیر مجموعه تئاتر شهر شد و با توجه به اینکه کار من در نوبت اجراهای تئاتر شهر قرار داشت دوباره اجرای این نمایش به سال ۹۹ موکول و زمان و مکان آن در فصل بهار و در سالن سایه قطعی شد. اکنون بی صبرانه منتظر از بین رفتن ویروس کرونا و بازگشت شرایط به حالت عادی هستم.
آجربندیان درباره عوامل اجرایی نمایش عنوان کرد: برای تیم بازیگری اعتقادی به استفاده از سلبریتی ها ندارم و از بازیگران توانمند تئاتر استفاده کرده ام. از دیگر عوامل کار نیز می توانم به سینا ییلاق بیگی طراح صحنه، رضا خضرایی طراح نور و عبد آتشانی آهنگساز اشاره کنم. همچنین کمپانی آرخه تهیه کنندگی کار را به عهده دارد‌.

سعیده آجربندیان سال‌ها است که در حوزه‌های مختلف تئاتر از قبیل مدیریت روابط عمومی تالار هنر، آموزش، طراحی ماسک و گریم، نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی فعالیت می‌کند. وی دانشجوی مقطع دکترای فلسفه هنر و دارای کارشناسی ارشد در رشته ادبیات نمایشی است و همچنین مدرک کارشناسی‌اش را در رشته کارگردانی دریافت کرده است. آخرین اثر صحنه‌ای آجربندیان نمایش ناگهان همه برمی‌خیزند به آوازی دیگر است که دو سال قبل آن را در تماشاخانه ارغنون اجرا کرده و یک سال بعد نیز بار دیگر آن را در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به صحنه برد. 

نمایشنامه رادیویی بی‌بازگشت، یازده شاخه زنبق سفید(رزیتا اصلمند)، جاده‌ای به سوی کعبه(آثول فوگارد)، در قاب های تمام قد(مهدی محمدی)، تفنگ های ننه کارار، نوبت یعنی بعدی(مرتضی شاه کرم)، خانه(دلارا نوشین)، معرکه اهل طرب(رهام مخدومی) و تهیه مستند نمایش شبیه اکبر  از جمله فعالیت های  آجربندیان است. 

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران