در حال بارگذاری ...

تئاتری ها در قرنطینه هم پیشتازند

این روزها که کشور در شرایط قرنطینه قرار داره، اما اهالی تئاتر ‌همواره برای کمک به جامعه در عرصه‌های مختلف فعال بودند.

به گزارش ایران تئاتر از  همدلی تئاتری ها با دوختن ماسک برای مناطق محروم و کودکان کار در تماشاخانه سرو به همت امیر حسین شفیعی تا توزیع اقلام بهداشتی برای کارتن خواب ها و کودکان کار با همکاری طلوع بی نشان ها به مدد خانه ی تئاتر نشان داد هنرمندان تئاتر همپای جامعه به ایفای نقش اجتماعی خود پرداخته اند.

تئاتری‌ها یک بار دیگر نیز پیش‌قدم شدند، این بار برای همدلی با بچه‌های بیمار خاصِ خونی «ترنم» که برخی از آن ها مدت زمان بیش از یک سال در قرنطینه به سر می برند ؛ تولید محتوای ویدیویی کردند تا در این روزها ، تنهایی قرنطینه ی این کودکان را پر کنند و در روز جهانی تئاتر این همدلی را به اشتراک گذاشتند.

موسسه خیریه راه نیکی و مهر تهران که مختصرا آن را « ترنم » می نامیم ، از سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را با کمک هزینه ی درمانی و هزینه ی ترخیص بیمارستانی کودکان بیماری خاص خونی آغاز کرد ، سپس با تجهیز بخش قرنطینه ی بیمارستان شریعتی فعالیت خود را گسترش داد و حالا در روزهای قرنطینه به مدد تیمی کمپینی با عنوان«#از_قرنطینه_به_قرنطینه» را برای بهتر شدن فضای روحی کودکان بیمار در قرنطینه و بستر عمومی جامعه را طراحی و اجرا کرده است که تاکنون هنرمندان تئاتر نظیر مهدی سلطانی ، عاطفه رضوی ، احسان کرمی ، مهدی پاکدل ، سوسن پرور ، محمد صدیقی مهر ، علیرضا شفقی نژاد و یلدا عباسی ، الهه شه پرست ، محمد هادی عطایی ، الهام شعبانی  ، آرش دهقان شاد و ... تاکنون به این کمپین ملحق شده اند .

این کمپین همچنان ادامه دارد و علاقه مندان تئاتر می توانند با ارسال ویدیو برای بچه های ترنم در این روزهای قرنطینه از قرنطینه های خودشان به قرنطینه ی بچه های ترنم پیغام بفرستد .




نظرات کاربران