در حال بارگذاری ...
پریزاد سیف در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر عنوان کرد

نمایش آواز قو تابستان امسال در سه شهر به صحنه می رود

ایران‌تئاتر: پریزاد سیف کارگردان و بازیگر تئاتر و سینما، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد بازیگری تئاتر است و سالها است که در تئاتر حضور اثر گذاری دارد. نمی دونم فردا چی میشه، اتاقی در هتل پلازا، داستان ضحاک، شن، راننده چینی و آواز قو از جمله کارهای مهم کارنامه سیف در حوزه نویسندگی، بازیگری و کارگردانی هستند.

پریزاد سیف در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر درباره فعالیت‌های جدید کاری خود عنوان کرد: قرار است امسال دو متن خارجی را برای اجرا آماده کنم و به علت شرایط و تعطیلی سالن های نمایشی به علت ویروس کورنا هنوز برای اعلام نام نمایش ها زود است و منتظرم با عادی شدن شرایط با چند سالن وارد مذاکره بشوم.

سیف در بخش دیگر سخنانش ضمن اشاره به اجرای موفق نمایش آواز قو در سال قبل در تماشاخانه ایرانشهر با حضور سعید پور صمیمی تاکید کرد: در بهمن ماه مشغول مذاکره برای اجرای دوره‌ای نمایش در چند شهر ایران و در خارج از کشور بودم و قرار است با مهیا شدن شرایط در اواخر فصل بهار و یا اوایل فصل تابستان نمایش را در شهرهای آبادان، اهواز و شیراز به صحنه ببریم. دلیل اصلی چنین کاری هم درخواست مدیریت تئاتری این شهرستانها بود که با امور استان‌های مرکز هنرهای نمایشی و آقای حسن رونده هماهنگی انجام داده بودند. به نظرم اجرای نمایش‌های کلاسیک فرصت مغتنم و خوبی برای علاقمندان تئاتر در شهرستان‌ها است که با این آثار خوب و مطرح خارجی آشنا شوند و استاد سعید پور صمیمی هم بسیار از این قضیه استقبال کردند.

این بازیگر درباره دغدغه‌های خود در حوزه کارگردانی متذکر شد: حیطه اصلی کاری من بازیگری است و به بازیگری علاقه خاصی دارم. گاهی مواقع با متن‌هایی برخورد می کنم که در طول دوران زندگی به آنها علاقه داشته و همیشه تمایل داشته ام آنها را کار کنم و در این نوع موارد ترجیح می دهم خودم کارگردانی نمایش را برعهده داشته باشم. به همین دلیل در برخی از مواقع تحت شرایطی به سمت کارگردانی می‌روم.

این کارگردان در ادامه با تاکید بر ویژگی های نمایش نامه آواز قو نوشته آنتوان چخوف افزود: آثار چخوف جهان شمول است و نیازی برای به روز شدن نداشته و این آثار به هیچ وجه تاریخ مصرف ندارند و دلیل آن پرداختن به دغدغه های مهم بشری مثل خشم، عشق و جاه طلبی است. چخوف در مقدمه آواز قو اشاره می کند که اثرش یک اتود نمایشی است و به نظرم اثر جمع و جوری است که می تواند طبق نظر کارگردان در اجرایش خیلی بسط داده شود. البته تمام آثار چخوف برای اجرا کارهای آسانی نیستند و او از به‌نام‌ترین و بزرگترین نمایشنامه‌نویسان دنیا است و این موضوع غیرقابل انکار است.

 

 




نظرات کاربران