در حال بارگذاری ...
فرید قبادی در گفت‌وگو با ایران تئاتر مطرح کرد

بعد از اتمام کرونا در تله تئاتر برگشتن ایفای نقش می کنم

ایران‌تئاتر: فرید قبادی که در سال های اخیر در تئاتر و سینما توانسته حضور موثرش را تداوم ببخشد؛ قرار است بعد از اتمام محدودیت‌های کرونایی در تله تئاتر برگشتن به کارگردانی حسین مسافر آستانه بازی کند.

فرید قبادی در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر درباره فعالیت‌های جدید کاری خود عنوان کرد: قرار است بعد از اتمام محدودیت‌های کرونایی در تله تئاتر برگشتن به کارگردانی حسین مسافر آستانه بازی کنم. نمایشی که اجرای موفقی در اواخر تابستان در تئاتر شهر داشت و قرار بود از اول اسفند ماه سال قبل در تماشاخانه سرو دوباره اجرا شود که اجرایش به تعویق افتاد و در کنارش صحبت هایی با مهران رنجبر داشته ام که در کار جدید او بازی کنم.

قبادی ضمن اشاره به تجربه لذت بخش بازی در نمایش مارلون براندو در سال قبل تصریح کرد: بعد از حضور در اجرای جشنواره‌ای نمایش مارلون براندو که مهران امام بخش نتوانست در آن حضور داشته باشد؛ مدت زیادی برای اجرای نمایش در جشنواره بین المللی تئاتر فجر تمرین داشتم و دو اجرا در تماشاخانه ایرانشهر انجام شد و بازتاب‌های خوبی داشت و متاسفانه به علت شیوع کورنا اجرای عمومی مجدد نمایش کنسل شد. به جهت شیوه بازی متفاوت من نسبت به مهران امام بخش در اجرای جشنواره تغییراتی انجام شد. من در بازی اصلا به سمت الگوبرداری از شیوه فیزیکی و رفتاری براندو نرفتم. امیدوارم امسال شرایط دوباره طوری رقم بخورد که علی رغم بی میلی مهران رنجبر برای اجرای مجدد مارلون براندو  این نمایش روی صحنه برود؛ زیرا برای بازی در این نقش کلی تمرین کردم و دوست دارم کار اجرای عمومی داشته باشد. برای من بازی در این نوع نقش‌ها که درباره افراد معروف و آرتیست است؛ کار سختی است. زیرا اغلب مخاطبان تصویر ذهنی خاصی از این شخصیت در ذهن دارند و دوست دارند در کاری که می بینند این ذهنیت وجود داشته باشد و ممکن است دیدن زوایای پنهان و تاریک و دیده نشده شخصیت ها آنها برایشان چالش ایجاد کند. به نظر من رنجبر به بهانه پرداختن به براندو در اثرش به واکاوی چالش ها و وضعیت روحی و زندگی یک هنرمند پرداخته است.

گفتنی است در کارنامه کاری قبادی کارهایی نظیر آخرین بداهه به کارگردانی محمدحسن شریعتی، عقاب به کارگردانی منصور پاک‌بین، سکوت یک نگاه به کارگردانی مرتضی غلامی، به خاطر زیبا به کارگردانی محمدرضا عطایی‌فر، کارگردانی نمایش بچه‌های نیمه شب نوشته منوچهر اکبرلو، کالون و قیام کاستلیون به کارگردانی آرش دادگر و بازی در مجموعه تلویزیونی حلقه سبز به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا دیده می شود و برای بازی در نمایش ترور در نقش جایزه بهترین بازیگر جشن خانه تئاتر را به دست آورد.

 

گفت‌وگو و خبر از احمد محمد اسماعیلی

 




نظرات کاربران