در حال بارگذاری ...
علی‌رغم تعطیلی سالن‌های تئاتر

اجرای نمایش در دنیای کرونایی ادامه دارد

ایران تئاتر- ارغوان اشتری : در روزهایی که سالن‌های سینما، تئاتر، اپرا، نمایشگاه‌های هنری، موزه‌های جهان به دلیل شیوع و اپیدمی بیماری کووید-نوزده در دنیا تعطیل شده اند هنرمندان عرصه نمایش در دنیا چه فکری کرده اند ؟

سالن‌های سینما، تئاتر، اپرا، نمایشگاه‌های هنری، موزه‌های جهان به دلیل شیوع و اپیدمی بیماری کووید-نوزده در دنیا تعطیل شده اند.اما هنرمند همیشه راهی برای ارائه هنر خود پیدا می‌کند. مخصوصا در دورانی که مردم به دلیل فاصله‌گذاری اجتماعی در خانه‌ مانده‌اند و نیاز به سرگرمی دارند. هنرمند بی‌مخاطب هنرش جلوه‌ایی ندارد. به همین رو نمایش فیلم‌ها،مجموعه‌ها؛ حتی گپ و گفت‌های مجازی هنرمندان در این دوران بیشتر رابطه تعاملی است.

در دنیای تئاتر و با بسته شدن درب سالن‌های نمایش در حال حاضر چه رخ داده است؟ این سوالی است که با گشتی در دنیای رسانه‌های جهان به پاسخش می‌رسیم.

نمایش‌های مجانی برای سرگرم کردن مردم

نمایش «اهمیت ارنست بودن» تعطیلات آخر هفته (شنبه و یکشنبه) به صورت آنلاین و مجانی توسط کمپانی تهیه کننده این نمایش «کرو پروداکشنز» پخش شد. حتی ویدیوی تمرین و پشت صحنه این نمایش  در وبسایت کرو پروداکشنز به صورت مجانی برای علاقمندان روز پنجم آوریل به نمایش درآمد.

نمایش «اهمیت ارنست بودن» به کارگردانی نیکلای  فاستر  با بازی کتی تایسون در نقش لیدی برکنل ،برداشتی روزآمد از نمایشنامه کلاسیک اسکار وایلد است.

نمایش‌های موزیکال اندرو لوید وبر در یوتیوب

در این روزها نمایش‌های موزیکال اندرو لوید وبر را می‌شود در کانالی که به همین منظور در وب سایت یوتیوب راه اندازی شده، مجانی تماشا کرد.نام این کانال «نمایش باید ادامه داشته باشد» است.

نمایش آنلاین برنامه سیرک دوسولی

سیرک دوسولی یا سیرک آفتاب از معروفترین گروه‌های سیرک در جهان، برنامه شصت دقیقه‌ای خود را به صورت آنلاین در سایت https://www.cirquedusoleil.com/cirqueconnect   روز سوم آوریل پخش کردند.

ابداع سالن روباز تئاتر

سالن‌های Drive-in به سالن‌های روباز سینما و تئاتر گفته می‌شود که افراد با ماشین های خود می‌توانند در فضای باز از دیدن فیلم و نمایش لذت ببرند. با توجه به شیوع ویروس کرونا و پروتکل احتیاطی که مردم باید  رعایت کنند، یکی از جدیدترین روش‌ها استفاده از این سالن‌هاست که در دهه شصت و هفتاد میلادی و حتی قبل‌تر در اروپا و آمریکا رواج داشت. بسیاری از سالن‌های تئاتر که این امکان دارند، به این شیوه رو آورده اند.

 




نظرات کاربران