در حال بارگذاری ...
بدرود هنرمند تئاتر اردبیل

کاظم صاحب، غریبانه صحنه را وداع گفت

کاظم صاحب حمل آبادی از هنرمندان با اخلاق و محجوب تئاتر اردبیل، برای همیشه صحنه های نمایش را وداع گفت و آسمانی شد.

به گزارش ایران تئاتر از اردبیل،  در آغازین روزهایی سال 1399 و در حالی که  هنرمندان تئاتر در جای جای ایران اسلامی، روز جهانی تئاتر و روز ملی تئاتر به علت شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی ،  جشن می گرفتند، تئاتر اردبیل با هجرت غریبانه و ناوباورانه هنرمندی با اخلاق و با مرام به سوگ نشست. خبر در گذشت این هنرمند خوش نام در روزهای بهاری کرونایی، تلخ و تحملش برای تئاتری های استان، سخت و دشوار بود. کاظم صاحب را همه تئاتری های اردبیل می شناسند و احترام ویژه ای برایش قائلند. هنرمندی با اخلاق، مردمی و مهربان و با مرام.

کاظم صاحب حمل آبادی از آن دسته از تئاتری های اردبیل است که کار تئاتری را از اوایل دهه 60 و از جشنواره تئاتر دانش آموزی آغاز کرده است. در همان دوره پنجم جشنواره تئاتر دانش آموزی بود که با کارگردانی نمایش«پدر و پسر»، خود را به عنوان هنرمندی ساعی و فعال به جامعه تئاتری اردبیل معرفی کرد و توانست وارد دوره های آموزشی خانه فرهنگ اردبیل شود و زیر نظر زنده یاد داود جلایی و استاد روح الله حبیب زاده، پله های ترقی را در تئاتر اردبیل طی کند. در همان سال ها و در سایه تلاش های استاد حسن دانش مقدم، گروه تئاتر دانش اردبیل که یکی ار گروه های قدرتمند تئاتر اردبیل بود با همراهی این هنرمند سفر کرده، سید رضی محمودی، سعید نوریان، علی حسن زاده و مقصود کرامتی شکل گرفت و نمایش های «بی خان مان» و «ناواردان» در مراکز علمی و دانشگاهی اردبیل  توسط همین گروه به اجرا درآمد. زنده یاد کاظم صاحب که متولد 1349 روستای حمل آباد شهرستان اردبیل است، در نمایش های «خیز»، «مکتوم»، «ساوالان»، «کوراوغلو»، «داغ دل جبهه» و چند نمایش دیگر حضوری موفق و تاثیرگذار داشت و در جشنواره های مختلف تئاتری برگزارشده در سطوح استانی، منطقه ای و ملی به عنوان بازیگر و عوامل فنی و اجرایی  بخشی از داشته ها و استعدادهای نمایشی خود را به نمایش گذاشت.

این هنرمند محجوب و خوش اخلاق تئاتر اردبیل، همزمان با روز جهانی تئاتر و روز ملی تئاتر، آسمانی شد و  به علت شیوع بیماری کرونا، مراسم تشییع پیکر فقط با حضور بستگان این هنرمند وارسته برگزار و برای همیشه تاریخ در آرامستان غریبان اردبیل آرام گرفت.




نظرات کاربران