در حال بارگذاری ...
مژگان خالقی در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر خبر داد

با نمایش سگ‌ها و استخوان‌های مادرم به تئاتر شهر می‌آیم

مژگان خالقی گفت:نمایش سگ‌ها و استخوان‌های مادرم بعد از اتمام کرونا در نوبت اجرای تئاترشهر قرار گرفته است.

مژگان خالقی در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر درباره فعالیت‌های جدید کاری خود عنوان کرد: سال 1399 سال پر کاری را تجربه خواهم کرد. قبل از وقوع شیوع کورونا، سال قبل صحبت هایی با مجموعه تئاتر شهر برای اجرای نمایش سگ‌ها و استخوان‌های مادرم داشتم و طبق مذاکرات انجام شده، قرار است بعد از بازگشایی سالن های تئاتری نمایش در نوبت اجرا در تئاتر شهر قرار بگیرد و امیدوارم بتوانم این نمایش را در سالن چارسو اجرا کنم. موضوع نمایش درباره جنگ‌های قومی و نژادی بالکان در اوایل دهه نود میلادی است و محوریتش به مسائل زنان در جنگ ها و چالش و آسیب هایی که متحمل می شوند؛ معطوف است. نمایش 7 شخصیت دارد و متن این نمایش نامه توسط انتشارات نیماژ به چاپ رسیده و همین طور در مجموعه نمایشنامه نویسان زن ایرانی در لندن نیز منتشر شده است.

وی درباره عوامل نمایش سگ‌ها و استخوان‌های مادرم نیز متذکر شد: با رضا سرور به عنوان دراماتورژ، منوچهر شجاع به عنوان طراح صحنه، توماج دانش بهزادی، غزاله جزایری و چند بازیگر دیگر به عنوان بازیگر، صحبت های اولیه انجام شده و شروع تمرین ها منوط به قطعی شدن زمان دقیق اجرا است.

خالقی در ادامه درباره سایر کارهای خود نیز گفت: نمایشنامه‌ای با عنوان یانی نوشته ام که در باره زنی است که تمام اعضا خانواده اش را از دست داده و به دنبال تنها پسر زنده اش می گردد. این نمایشنامه یک تک گویی است و امسال به همراه نمایشنامه امشب اینجا به چاپ خواهم رساند. در ضمن در حال ساخت مستندی درباره تاریخ تئاتر تبریز هستم و بخش اول آن در تبریز به پایان رسیده و بقیه کارها در تبریز، تهران و پاریس فیلمبرداری می شود؛ چون بخشی از موضوع مستند درباره غلامحسین ساعدی است. به پاریس می روم تا با دوستان ایشان ملاقات و گفت‌وگو داشته باشم. در حال حاضر مشغول نوشتن نمایش نامه  دیگری هستم درباره خانواده ای که رازی را سال ها است پنهان می کنند و این متفاوت ترین تجربه ام در میان نمایشنامه هایی است که نوشته ام.

گفتنی است مژگان خالقی در کارنامه کاریش سابقه همکاری با بزرگانی نظیر ابراهیم حاتمی کیا، محمد یعقوبی و هادی مرزبان را دارد. وی عضو انجمن بازیگران و کارگردان های خانه تئاتر ایران است. بوف کور، دروغ، بیوه سیاه بیوه سفید، چکامه رستاخیز، کاپوچیونو، وقتی کابوس تمام میشود، پلکان، ویتسک، پرسه های موازی، هلند- آمستردام، نوشتن در تاریکی، یک دقیقه سکوت، اسب های پشت پنجره، بچه کشی، ماه در مرداب، در جمعیت گم شد، حورا، جشن سالگرد، معلم مدرسه، کارگردانی نمایش بازی استریندبرگ، کارگردانی نمایش کلاغ، نگارش و کارگردانی نمایش کهکشان راه شیری، بازیگردان و بازی درفیلم سینمایی چ و بازی در سریال بیداری از جمله آثار مهم کارنامه کاریش محسوب می شوند. خالقی در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خود جوایزی زیادی به دست آورده است؛ دریافت جایزه دوم بازیگری زن از جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی 1389، دریافت جایزه دوم بازیگری زن از جشنواره استانی 1388، دریافت جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم کوتاه 1388 و دریافت جایزه دوم بازیگری زن از جشنواره تئاتر تجربه 1387 ازجمله جوایز مهم او محسوب می شوند. وی سابقه تدریس بازیگری در تالار هنر اصفهان و برگزاری چند ورک شاپ را دارد.

 




نظرات کاربران