در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی:

انقلاب اسلامی نقطه عطفی در رشد و گسترش هنر در ایران بود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: بی تردید وقوع انقلاب اسلامی نقطه عطفی در رشد و گسترش هنر در ایران بود و انقلاب کمک کرد تا هنر در ایران انتشار یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: بی تردید وقوع انقلاب اسلامی نقطه عطفی در رشد و گسترش هنر در ایران بود و انقلاب کمک کرد تا هنر در ایران انتشار یابد.به گزارش ایران تئاتر ازخوزستان، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان به مناسبت 20 فروردین، سالروز شهادت سید اهل قلم، سیدمرتضی آوینی و آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی پیامی را صادر کرد.

در متن این پیام آمده است:

هنر یگانه ابزاری است که نه تنها در ذهن و فکر بلکه در عمق دل و جان آدمی تأثیر می‌گذارد و او را با خود به جهانی که پیام‌آور آن است همراه می‌سازد. هنر بهترین وسیله ثبت تاریخ و برترین ابزار تبلیغ و ارائه آرمان‌های بشری و الهی است.

بی تردید وقوع انقلاب اسلامی نقطه عطفی در رشد و گسترش هنر در ایران بود. انقلاب کمک کرد تا هنر در ایران انتشار یابد؛ به طوری که مردم بتوانند آن را درک و خواسته‌های خود را به آن زبان بیان کنند.

ماندگاری مفاهیمی که در قالب هنر مطرح می‌شود، بیشتر و گاهی دائمی است و بنابراین هر زمان که اقدامات انقلابی، فرهنگی، ملّی و اسلامی در قالب هنر بیان شده، ماندگاری بیشتری داشته است.

از آن جا که شهید سیدمرتضی آوینی، تمام لحظه های عمر با برکت خود را به ویژه پس از انقلاب اسلامی، در مسیر به فعلیت رساندن ارزش ها و احکام اسلامی در قالب هنر صرف کرد و به حق در این راه خدمات ارزنده کم نظیری را در عرصه های گوناگون و گسترده هنر و اندیشه از خود به یادگار گذاشت و مقام معظم رهبری نیز لقب سید اهل قلم را به ایشان داده اند، بیستم فروردین یادآور عروج این هنرمند فرزانه، نویسنده ی توانا و راوی با صفای روایت فتح، به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

اینجانب ضمن گرامی داشت روز هنر انقلاب اسلامی و یاد سید شهیدان اهل قلم؛ سیدمرتضی آوینی، این روز را به تمامی هنرمندان و فرهیختگان استان خوزستان که در راه اعتلای فرهنگ و هنر ایران اسلامی گام برمی دارند، تبریک و تهنیت عرض می نمایم.


هفته هنر انقلاب اسلامی هر ساله ۲۰ فروردین ماه همزمان با سالروز شهادت سید مرتضی آوینی آغاز به کار می‌کند که سال جاری به دلیل درگیری با ویروس کرونا، به منظور حفظ سلامت مخاطبان و مبارزه با این بیماری به خردادماه امسال موکول شده است




مطالب مرتبط

مدیرکل هنرهای نمایشی همزمان با هفته هنر انقلاب:

هنر انقلاب کوشید فرم را فراتر از بازی‌های صوری، تبدیل به تجلی امری قدسی و متعهد کند
مدیرکل هنرهای نمایشی همزمان با هفته هنر انقلاب:

هنر انقلاب کوشید فرم را فراتر از بازی‌های صوری، تبدیل به تجلی امری قدسی و متعهد کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی به مناسبت «هفته هنر انقلاب اسلامی» در پیامی نوشت هنر انقلاب کوشید برای اصالت روح و‌ مضامین هنری، تجلی صورت و شکل نیاز بیابد و فرم را فراتر از بازی‌های صوری، تبدیل به تجلی امری قدسی و متعهد سازد.

|

نظرات کاربران