در حال بارگذاری ...
هم‌زمان با رونمایی از پوستر جشنواره

ویژگی‌های جشنواره مجازی تئاتر+خانه تشریح شد

محمودرضا رحیمی دبیر جشنواره مجازی تئاتر+خانه ضمن اعلام خبر انتشار پوستر از ویژگی‌های این جشنواره سخن گفت.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس دکتر محمودرضا رحیمی دبیر جشنواره مجازی تئاتر+خانه درباره این جشنواره گفت:
ما در برگزاری جشنواره‌های این‌چنینی در آغاز راهیم و جامعه هنری ما هنوز در حال آزمون خطاست تا به یک مدل ثابت و معینی دست پیدا کنیم. با توجه به شرایط بحرانی ایجادشده در کشور یک همدلی و همکاری غیررسمی از جانب هنرمندان تئاتر سراسر کشور ایجاد شد و هنرمندان و اساتید و فعالان هنرهای نمایشی ایران دست‌به‌کاری بزرگ زدند و ثابت کردند که به احترام تئاتر و نمایش، تحت هیچ شرایطی و با هیچ بهانه‌ای حاضر به تعطیلی تئاتر نیستند و بر این باورند که تئاتر باید زنده بماند که این امر بسیار قابل‌ستایش و تقدیر است.
رحیمی اضافه کرد: به‌هرتقدیر این ایام سپری خواهد شد و باید دست‌به‌دست هم دهیم و کمک کنیم تا دوباره صحنه تئاتر با حضور مخاطبان و صاحبان اصلی نمایش رونق بگیرد.
وی در خصوص ویژگی‌های این جشنواره مجازی گفت: وجه تمایز این جشنواره و ویژگی بارز آن به نظرم این است که بخش‌های گوناگون و متنوعی برای همه اقشار جامعه اعم از آماتور و حرفه‌ای در نظر گرفته‌شده است و سعی داشته‌ایم در تنظیم فراخوان نگاه جامع و فراگیری با توجه به شعار " در خانه بمانیم " داشته باشیم. یک ویژگی این برنامه هم این است که حضور خانواده‌ها در این برنامه بسیار جدی است که امیدواریم آثار خوبی در بحث حضور خانواده‌ها که شاید کمتر با تئاتر آشنا بوده‌اند، در این جشنواره داشته باشیم.
کارگردان دایره گچی قفقازی همچنین در خصوص نحوه انتشار این آثار و فعالیت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس گفت: این اولین همکاری من با انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس است و این همکاری به دعوت آقای نیلی مدیرعامل محترم این انجمن صورت گرفته است و خدا را بابت این همکاری سپاسگزار و شاکرم. بنده به‌عنوان دبیر این جشنواره و سایر همکارانم در دبیرخانه جشنواره درصدد این هستیم که در وهله اول آثاری که به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌شوند درصورت کیفیت لازم در فضاهای پربازدید رسانه همچون رسانه ملی و شبکه های اجتماعی و رسانه های متعدد دیداری دیده شوند و درشرایط گسترده و بسیار وسیعی این آثار به سمع و نظر اهالی تئاتر و عموم اقشار کشور رسانده شود.

نکته دیگری که باید در خصوص اقدام انجمن تئاتر در برگزاری این جشنواره مجازی ذکر کنم این است که همانند روزهای دفاع مقدس که همه احاد جامعه دوشادوش هم دیگر، یکدل و یک صدا برای یک هدف واحد تلاش می کردند امروز هم شبیه آن مقاومت و پایداری را در عرصه مدافعان سلامت و نظام بهداشت کشور و پرستاران و دکترها و متخصصان این حوزه شاهدیم. ما امروزه در کشور مجددا در حال رقم زدن حماسه ای دیگر هستیم و هیچ جا بهتراز انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به‌عنوان متولی تئاترمقاومت در کشور برای ثبت نمایشی این روزها و ایام سخت نیست.

دبیر جشنواره مجازی تئاتر+خانه همچنین با انتشار پوستر این جشنواره افزود: تولید پوستر یک رویداد هنری به منزله یک اثر هنری یک فرایند زمان بر هنری دارد و قابل توجه است. ما با توجه به سرعت اتفاقات رقم زده شده در این ایام به واقع با کار جهادی دوستانم در دبیرخانه و ستاد برگزاری این جشنواره مواجه بودیم که پس از دریافت آثارو اتودهای بسیارزیادی ازسوی طراحان مختلف در نهایت این طرح ازسوی جناب آقای سعید براتی برگزیده شد که اتفاق مبارکی است.

در این طرح جزئیات و مسائل مختلف مندرج درفراخوان اشاره شده و در عین سادگی و صمیمیت هم اقشار متخصص هنرهای نمایشی و هم عموم اقشار جامعه را درگیر می کند.

وی درپایان ضمن تقدیر مجدد از کادر درمان و سلامت کشور بر برگزاری باشکوه این رویداد فرهنگی تاکید کرد.

جشنواره مجازی تئاتر+خانه به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و به دبیری محمودرضا رحیمی برگزار می شود. علاقمندان تا هفتم اردیبهشت ۹۹ فرصت دارند تا آثار نمایشی خود رااز طریق فضای مجازی ارسال کنند.

آئین اختتامیه این رویداد نیز سوم خرداد ماه ۹۹ همزمان با شب عید سعید فطر برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

تجلی خواب یونگ در «روزی روزگاری سمنگان»

تجلی خواب یونگ در «روزی روزگاری سمنگان»

مریم سلیمی*: «روزی روزگاری سمنگان» به نویسندگی نازنین گودرزیان و محمودرضا رحیمی به شخصیت جمعی یا اجتماعی افرادی می‌پردازد که اکنون، پس از سال‌ها دارای یک روح جمعی هستند. همان نسخه جهانی یونگ ...

|

بازگشت محمودرضا رحیمی به صحنه تئاتر پس از 7 سال

«روزی روزگاری سمنگان» تلفیقی از واقعیت و خیال است
بازگشت محمودرضا رحیمی به صحنه تئاتر پس از 7 سال

«روزی روزگاری سمنگان» تلفیقی از واقعیت و خیال است

محمودرضا رحیمی، کارگردان نمایش «روزی روزگاری سمنگان» با بیان اینکه هیچگاه از تئاتر و کارگردانی دور نبوده است، می‌گوید این نمایش تلفیقی از واقعیت و خیال است از آدم‌های محله‌ای که هر روز شاهد اتفاقاتی اجتماعی_خانوادگی و همچنین حمله موشک‌ها و جنگنده‌های دشمن هستند.

|

داور بخش صحنه‌ای جشنواره منطقه‌ای خاوران مطرح کرد

محمودرضا رحیمی: قضاوت فردی نباید جای قضاوت حرفه‌ای را بگیرد
داور بخش صحنه‌ای جشنواره منطقه‌ای خاوران مطرح کرد

محمودرضا رحیمی: قضاوت فردی نباید جای قضاوت حرفه‌ای را بگیرد

محمودرضا رحیمی، داور نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره تئاتر منطقه‌ای گفت حق طبیعی تمامی گروه‌ها است که درباره انتخاب آثار سوال بپرسند اما نباید جای قضاوت فردی و حرفه‌ای عوض شود.

|

نظرات کاربران