در حال بارگذاری ...
مدیرکل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان

کرونا به فرهنگ و هنر  کرمانشاه 122 میلیارد تومان خسارت زد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، خسارت ناشی از شیوع کرونا، به حوزه فرهنگی استان را تاکنون، بالغ بر ۱۲۲ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش ایران تئاتر از کرمانشاه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان  از پیگیری خسارات اصحاب فرهنگ، هنر، نشر، تئاتر،سینما، رسانه، آموزشگاه‌ها، چاپ، موسسات، کانون ها و صنوف فرهنگی  استان کرمانشاه خبر داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه  گفت: همان طوری که بخش‌های تولیدی و خدماتی کشور از تعطیلی ناشی از ویروس کرونا دچار خسارت شده‌اند، حوزه فرهنگ و هنر نیز متحمل آسیب‌هایی شده و تقریبا همه بخش‌های این حوزه از ابتدای شیوع ویروس، حدود 2 ماه تعطیل شده است.
فاضلی ادامه داد : اجرای موسیقی و تئاتر که در استان به شکل گسترده برگزار می‌شد، اکنون دچار مشکل شده و حتی تعدادی از هنرمندانی که فقط از طریق کارهای هنری چون اجرای موسیقی، تئاتر و امثال این‌ها امرار معاش می کردند، در بحران مالی به سر می‌برند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه یادآوری کرد: همه بخش‌های فرهنگی کرمانشاه  از جمله کانون های تبلیغاتی، چاپ، نشر، موسیقی، هنرهای تجسمی، آموزشگاه‌ها و هنرستان‌ها تعطیل هستند؛ موسسات فرهنگی و هنری و موسسات قرآنی فعالیت نمی‌کنند و درآمدهایشان از این راه قطع شده است و در کنار آن، هزینه‌های اجاره و تعهدات نسبت به طرف‌های قرارداد نیز وجود دارد که در نهایت آسیب‌های زیادی را به بدنه فرهنگ استان وارد کرده است..
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه  ادامه داد: بایستی شرایطی را فراهم کنیم تا هنرمندان در خانه با تولیدات هنری و فعالیت در فضای مجازی تا حدودی کمبودها را جبران ‌کنند؛ مسابقات و جشنواره‌های مختلف هنری به صورت اینترنتی برگزار ‌شود و دولت نیز تسهیلات حمایتی برای این بخش درنظر گرفته است تا هنرمندان بتوانند با تولیدات هنری خود و انتشار در فضای مجازی، آرامش را به جامعه تزریق کنند.
وی با اشاره به فعالیت ‌ اصحاب رسانه کرمانشاه نیز  گفت: پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های استان در بخش‌های مختلف خبری دراین شرایط بحرانی، حاضر شده و در راه تهیه خبر و گزارش به منظور آگاه سازی مردم نسبت به مراقبت‌های بهداشتی اقدامات بسیاری را انجام می‌دهند.
بهرام فاضلی در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای همه مردم و گذر از این بحران گفت:  با پیگیری‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، خسارات وارده به حوزه فرهنگی استان، تاکنون بالغ بر 122 میلیارد تومان برآورد شده است که با ادامه تعطیلی فعالیت های فرهنگی، هنری و رسانه ای استان یقینا این میزان خسارت، افزایش خواهد یافت.




مطالب مرتبط

در سالروز درگذشت هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی

نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد
در سالروز درگذشت هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی

نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد

اجرای پنج شنبه شب نمایش «شاماران» که مصادف با 30 اردیبهشت سالگرد درگذشت زنده یاد سعدی افشار بود، به این هنرمند تقدیم شد و محمدرضا خاکی در حاشیه این اجرا، نمایش امروز کشور را وامدار هنرمندانی چون سعدی افشار دانست.

|

در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم
در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم

مجید مجیدی کارگردان مطرح سینما در مراسم رونمایی از پوستر و نشست خبری نمایش «روال عادی» گفت وظیفه ما این است که از تئاتر حمایت کنیم. ما به تئاتر مدیون هستیم و حمایت امروز ما از تئاتر به نوعی خمس و زکاتی است که باید پرداخته شود. ما در دهه ۶۰ از تئاتر کوچ کردیم و به سینما رفتیم.

|

نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی
نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی

سیدعلی تدین‌صدوقی: نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»، همان‌طور که از نامش به ذهن متبادر می‌شود، خود در ورطه بلبشویی به لحاظ متن و اجرا به‌نوعی سردرگمی و تکرار افتاده است. به دیگر سخن نمی‌توان ...

|

بلیت فروشی «مجنون آن لیلی» آغاز شد

بلیت فروشی «مجنون آن لیلی» آغاز شد

بلیت‌فروشی موسیقی-نمایش «مجنون آن لیلی» به کارگردانی و آهنگسازی پیمان خازنی که در تالار حافظ روی صحنه می‌رود، آغاز شد. 

|

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری فراخوان اجرای نمایش در تماشاخانه‌های مهر و ماه خود را در راستای اهداف و سیاست‌های خود و به‌منظور انتخاب آثار نمایشی شایسته‌ برای اجرا در سال 1403 از گروه‌ها و کارگردانان فعال، اساتید دانشگاه، دانشجویان تئاتر و جوانان خلاق دعوت کرد.

|

نظرات کاربران