در حال بارگذاری ...
همراه با انتشار پیام به مردم در زادروز 90 سالگی

یادگاری‌های محمدعلی کشاورز به موزه سینما اهدا شد
کشاورز : یادمان بماند این بلای همه‌گیر چه به ما می‌آموزد؟

محمدعلی کشاورز هنرمند پیشکسوت کشور همزمان با زادروز ۹۰ سالگی خود جوایز و یادگاری‌های اش را به موزه سینما اهدا کرد .او همچنین با انتشار پیامی ضمن آرزوی آرامش، صبر و سلامتی برای هموطنانش در این روزها که مردم کشورمان با بحران کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند، تاکید کرد: عزیزانم یادمان بماند که این بلای همه‌گیر چه به ما می‌آموزد؟ این شرایط سخت تلنگری است برای تمام انسان‌ها. تمام انسان‌های فراموشکار!

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی موزه سینما، از جمله اسناد و یادگاری‌های اهدا شده از سوی این بازیگر پیشکسوت به موزه سینما می‌توان کارنامه هنری، کارت تحصیلی هنرستان هنرپیشگی، نامه دستخط زنده یاد حمید سمندریان به وی، اعلامیه درگذشت شعبان استاد خانی (استخوانی) از آگهی‌های استفاده شده در سریال هزاردستان، کارت شناسایی دوران خدمت، گواهینامه هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فیش حقوقی اداره کل فعالیت‌های هنری و همچنین قرارداد آثاری همچون کمال الملک، کفش‌های میرزانوروز، دایی جان ناپلئون، صادق کرده، سربداران، صحرای تاتارها، جاده ابریشم را نام برد.

 انگشتر، خودنویس، خودکار، عینک، کلاه و... نیز از دیگر وسائل شخصی این هنرمند است که در اختیار موزه سینما قرار گرفته است.در سال جاری تندیس تمام قد این هنرمند ماندگار سینمای ایران طراحی و ساخته خواهد شد و در تالار معاصران موزه سینما قرار داده می‌شود.

همچنین  این بازیگر خاطره ساز عرصه تئاتر ، تلویزیون و سینما به همین مناسبت در متن پیامی را برای انتشار در اختیار خبرگزاری ایسنا قرار داده ، آورده است :

 «سپاس بی‌پایان ایزد منان را که تا کنون فرصت زیست در نود رستاخیز زیبای طبیعت را سهم من از این روزگار کرده است.

 نود سال شکست و پیروزی، غم و شادی، سختی و آرامش.
 
و اما این روزها، روزهای سختی است. روزهای سخت برای مردمی که سالیان درازی است شادی آنها شادی من و غمشان غم من است؛ مردمی که نفسم به نفسشان بند است.

آنچه در این روزهای سخت امید و لبخند را زنده نگه می‌دارد، صحنه‌های ماندگاری است از انسانیت، محبت و همدلی. صحنه‌هایی که در گوشه گوشه‌ی این کشور رقم می‌خورد و روح انسان را به پرواز در می‌آورد. این همدلی، این همراهی، این محبت ما را از این گذرگاه سخت نیز عبور خواهد داد. فردا روزهای بهتری است.

عزیزانم یادمان بماند که این بلای همه‌گیر چه به ما می آموزد؟

این شرایط سخت تلنگری است برای تمام انسان ها. تمام انسان‌های فراموشکار!

 برای ما که عزیزترین و زیباترین لحظه های زندگی را در کنار خود داریم و قدر نمی دانیم.

 روزهای زیبا می آید. ای کاش یادمان بماند از این پس با طبیعت مهربان تر باشیم، باهم مهربان تر باشیم.

قدر تک تک ثانیه های حضور عزیزان و دوستان مان را بدانیم.
زندگی را پاس بداریم.

در این واپسین دهه زندگیم برای همه هم وطنانم صبر، سلامتی و آرامش آرزو می‌کنم.»

محمدعلی کشاورز از بازیگران ماندگار و پیشکسوت تئاتر ،سینما و تلویزیون ایران در ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ در اصفهان متولد شد. این هنرمند که دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر است.




نظرات کاربران