در حال بارگذاری ...
در گفت و گو با قادر آشنا مطرح شد:

از پیش بینی خسارت هنرمندان تا بسته حمایت از تماشاخانه‌های خصوصی

قادر آشنا، مدیر کل هنرهای نمایشی عنوان کرد: ما طبق یک کار کارشناسی ضرر و زیان هنرمندان تهرانی و شهرستانی در ایام کرونایی را بررسی کرده و تقدیم وزارتخانه کردیم، آنها هم تقدیم دولت کردند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از فارس قادر آشنا، مدیر کل هنرهای نمایشی درباره پرداخت مطالبات نیمه اول سال 98 هنرمندان گفت: طبق خبری که دو روز پیش دادیم مطالبات هنرمندان تخصیص پیدا کرد. کل کسانی که پرونده آماده و مشخص داشتند پولشان پرداخت شده مگر اینکه یک کاری گزارش کار نداشته یا مراحل اداری آن طی نشده باشد وگرنه پرداختی های سایرین صورت گرفته است.
وی در ادامه افزود: به دنبال این هستیم با قول مساعدت دکتر صالحی، وزیر فرهنگ و جناب آقای حسینی ، معاون هنری تا اواسط اردیبهشت ماه سایر مطالبات هنرمندان و استان ها تا انتهای سال 98 را پرداخت کنیم.
آشنا اظهار داشت: ما دو گروه را در نظر داریم یکی گروه های مورد حمایت شورای حمایت هستند که تا 30 شهریور مطالباتشان پرداخت شده، پول جشنواره فجر سال گذشته را نیز تسویه کردیم مگر یک زمان ممکن است استثنائاتی هم صورت گرفته باشد که مشکلاتی داشتند وگرنه ما مشکل مالی برای پرداخت مطالبات هنرمندان نداریم.

برای تعیین ضرر و زیان هنرمندان کار کارشناسی شده است
وی درباره ارجاع نامه خانه تئاتر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی دفتر ریاست جمهوری گفت: خوشبختانه معاونت هنری جزو پیش قراولان این امر بود اولین روز کاری من مصادف با شانزدهم فروردین ماه، یک جلسه در همین رابطه داشتیم. طبق همین جلسه برای کرونا و ضرر و زیان هنرمندان یک کار کارشناسی صورت گرفته است اول بررسی شد که چه کسانی مشمول این امر می شوند؟

مدیرکل هنرهای نمایشی در این باره افزود: بهرحال در شرایط عادی خیلی گروه ها در سالن های مختلف اجرا می روند ما تعداد اجراهایی که مجوز گرفته بودند در تهران و شهرستان ها و اجراهای لغو شده، با محاسبه تعداد صندلی ها و میزان تعداد اجراها رقمی را پیش بینی کرده و در یک طرح به آقای وزیر تقدیم شد. این اتفاق در تئاتر، موسیقی، تجسمی و آموزشی و سایر بخش های زیان دیده اعطا شد و دکتر صالحی هم کارشناسی کردند و تقدیم دولت شد.

وی اظهار داشت: بنابراین اتفاقی که می بایست در معاونت هنری و وزارت ارشاد صورت می گرفت، انجام شد.

بسته حمایتی دولت شامل تماشاخانه های خصوصی هم خواهد شد
وی با اشاره به مسئله تماشاخانه های خصوصی، گفت: من خودم یکی از شریکان پایه گذاری تماشاخانه های خصوصی در تهران بودم از زمانی که تماشاخانه باران در تهران راه افتاد. من آن زمان باورم بر این بود که تهران شهر بزرگی است و نیاز به پلاتو در کل تهران است. البته من نظرم این بود که باید سالن ها پخش شوند هر چند امروز شاهدیم بیشتر سالن ها باز گرد همین تئاتر شهر راه افتادند اما بهرحال همین هم کار بزرگی است. بچه های هیئت مدیره انجمن صنفی تماشاخانه های خصوصی با ما جلسه داشتند اخیرا هم پیگیر هستیم که زمانی بسته حمایت دولتی بیاید در این زمینه هم کاری انجام دهیم.
آشنا در پاسخ به این سوال که برخی تماشاخانه دارها مدعی شدند که اداره کل هنرهای نمایشی اولویتی برای حمایت از سالن های خصوصی قائل نیست، گفت: ببینید من قولی که نتوانم عملی کنم نمی دهم، چه الان و چه در آینده برخی شاید بخواهند مدینه فاضله برای یک عده ترسیم کنند اما این اخلاقی و شرعی درست نیست من به این دوستان گفتم که گفت وگوی من با شما دوستان در بحث کرونا است که گفتم پرداختی ها جزو اولویتهایمان هستند آنها خواسته های دیگری را مطرح کردند و من گفتم اینها الان اولویت ما نیست.

وی اظهار داشت: مثلا انجمن صنفی از ما دفتر خواست، ما هم گفتیم فعلا در اولویتمان نیست اما در بسته ای که ما به دولت دادیم کمک به تماشاخانه های خصوصی دیده شد ، پس حتما این اتفاق خواهد افتاد و ما از تماشاخانه های خصوصی حمایت خواهیم کرد.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران