در حال بارگذاری ...
محمد لارتی در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر عنوان کرد

امسال مردی برای همیشه را به صحنه می‌برم

قرار امسال مردی برای همیشه نوشته شهرام کرمی که درباره زندگی، امام موسی صدر است را به صحنه ببرم.

محمد لارتی در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر درباره فعالیت‌های جدید کاری خود گفت: قرار امسال مردی برای همیشه نوشته شهرام کرمی که درباره زندگی، تفکرات و اقدامات امام موسی صدر است را به صحنه ببرم.

لارتی در بخش دیگر سخنانش درباره سایر فعالیت‌هایش متذکر شد: در سال‌های قبل با دوستان کارهایی را روی صحنه برده ایم که قابلیت تبدیل شدن به تئاترهای تلویزیونی دارد و به موضوعات مهم و اساسی تاریخ معاصر ایران می‌پردازد. به طور مثال در نمایش هفت روز از تیر شصت به واقعه مهم ترور شهدای حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر ماه سال شصت پرداختیم. در کار دیگرمان به شهدای گمنام پرداختیم و در کنارش به موضوعات دوران جنگ و کوتادی نوژه در نمایش هایی نظیر ناتمام و خاطرات فیات تابستان 59 پرداختیم و همه این آثار پتانسیل تبدیل به تله تئاتر شدن را دارند.

این نویسنده در ادامه تاکید کرد: از میان این پروژه‌ها قصد دارم خاطرات فیات تابستان 59 و هفت روز از تیر شصت را امسال به صورت تله تئاتر کارگردانی کنم.

این کارگردان درباره عوامل این تله تئاترها افزود: به دلیل شرایط متفاوت تولید تئاتر و تله تئاتر عوامل اجرایی آنها به طور حتم تغییر پیدا خواهند کرد.

محمد لارتی در سال‌های اخیر کارهای ماندگاری در حوزه تاریخ معاصر سه دهه اخیر ایران در صحنه ادبیات و تئاتر خلق کرده است؛ نمایش هفت روز از تیر شصت که روایتی مستند از تاریخ معاصر انقلاب است، آوانتاژ، ناتمام و خاطرات فیات تابستان 59 از جمله کارهای مهم کارنامه کاری لارتی است. او سال‌ها در حوزه مدیریت مراکز و جشنواره‌ها در سمت‌هایی نظیر دبیر علمی و اجرایی جشنواره ملی تئاتر ایثار و ریاست اداره هنرهای نمایشی بنیاد شهید و امور ایثارگران فعالیت داشته است.

 




مطالب مرتبط

محمد لارتی، کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر:

«چند روایت نامرتب»، نمایشی از دردهای ناشی از تنهایی است
محمد لارتی، کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر:

«چند روایت نامرتب»، نمایشی از دردهای ناشی از تنهایی است

محمد لارتی، کارگردان نمایش «چند روایت نامرتب» معتقد است هدف نمایش او، نمایان­‌ساختن زخم­‌ها و دردهای ناشی از تنهایی است. زخم­‌ها و دردهایی که نه‌تنها جامعه ما، بلکه همه جوامع جهان با آن‌ها روبه‌رو هستند و درمان این دردها، نیازمند اراده جمعی و بشری است تا این چالش‌ها و ...

|

کامران شهلایی، یکی از کارگردانان نمایش «چند روایت نامرتب» مطرح کرد

نمایشی با سه اپیزود، حول محور تنهایی
کامران شهلایی، یکی از کارگردانان نمایش «چند روایت نامرتب» مطرح کرد

نمایشی با سه اپیزود، حول محور تنهایی

کامران شهلایی، یکی از کارگردانان نمایش «چند روایت نامرتب»، اثری که از طریق ورود به بخش تازه‌ها وارد مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شد، می‌گوید این نمایش سه اپیزود با حضور یک بازیگر مرد و سه بازیگر زن، حول محور تنهایی است.

|

نظرات کاربران